2021-03-13, 21:27
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Du kan ha rätt där, men statistiken talat emot det. Jag är medveten om att det finns ett stort mörkertal och det borde inte finnas. Hur som helst om vi pratar Islam så är pedofili förbjudet (märkligt nog med tanke på Aisha).
ja me sen tror jag de räknar pedofili som 9år och under? Om du googlar thighing om du inte vet vad det är (alltså när du har sex med låren) så är ju det någon som uppmanas att göra på sin fru innan hon fyllt 9 år och är kvinna.
Citera
2021-03-13, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Det är endast du som generaliserar utan att du ens är medveten om det. Du säger att ingen av dessa tolkningar är den enda rätta och just därför gör den stora röran av alla tolkningar att vi inte kan säga att en enda är Islam.

Det är inte min skyldighet att tala om för muslimer vilken väg de ska välja och vilken som är den enda rätta, då jag inte är muslim. Exakt ALLA tolkningar har följare som alla anser att just deras är den rätta Islam. Det verkar vara svårt att klura ut Islam för muslimerna själva.
Oavsett tolkning så har 13 länder där Islam har sitt styre straff av olika sorter, beroende på land, så det är inte alls relevant vilken tolkning som är den rätta, då ALLA TOLKNINGAR ÄR DEN RÄTTA beroende vilken muslim du frågar! och ALLA utövar straff till oliktanänkande! OKI DOKI?
Kan du inte skilja mellan religion och ledarskap? Det är ju som att säga att ALLA tyskar var nazister på 30-talet. Snälla, skärp dig.
Citera
2021-03-13, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
ja me sen tror jag de räknar pedofili som 9år och under? Om du googlar thighing om du inte vet vad det är (alltså när du har sex med låren) så är ju det någon som uppmanas att göra på sin fru innan hon fyllt 9 år och är kvinna.
Om du googlar sexuella avvikelser så finns det inom alla religioner. Det är inte specifikt för islam.
Citera
2021-03-13, 21:31
Medlem
Citat:
Kan du inte skilja mellan religion och ledarskap? Det är ju som att säga att ALLA tyskar var nazister på 30-talet. Snälla, skärp dig.

Det är inte mig du du skall ställa frågan till, kära du. Ställ den till de styrande i de länder där Islam är LAG istället!!!!
Citera
2021-03-13, 21:36
Bannlyst
Citat:
Det är inte mig du du skall ställa frågan till, kära du. Ställ den till de styrande i de länder där Islam är LAG istället!!!!
Nu handlar tråden om Jomshof och inte om mig. Jag är kristen och stolt svensk. Men jag har problem med okunskap och även SD har stora problem med att många av deras påhejare saknar erfarenhet av islam. Eller så har många en onödigt onyanserad bild på grund av extremisterna.

Edit: I Sverige gäller svensk lag.
Citera
2021-03-13, 21:38
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Om du googlar sexuella avvikelser så finns det inom alla religioner. Det är inte specifikt för islam.
Givetvis. Warren Jeffs kommer upp tex. Många gamla gubbar (religiösa eller ej) som uttnyttjat sin makt för att komma åt småflickor och pojkar.
Citera
2021-03-13, 21:40
Bannlyst
Citat:
Mycket bra poäng. Det är otroligt mycket i islam som inte står i koranen utan är s.k. Sunna, dvs medeltida traditioner som fortfarande efterlevs.

Jomshof är ett riktigt stolpskott, även om han har rätt i att islamism är vidrigt. Han uppvisar en typisk "SD-okunskap" och generaliserar likt många andra white trash dumskallar som är medlemmar i partiet. Det finns flera exempel på sexism och värdelös kvinnosyn även inom partiledningen.

SD hade kunnat vara så mycket bättre om de inte förföll till storkapitalet eller gjorde ogenomtänkta uttalanden, såsom att abort ska förbjudas osv. Där är de inte långt från Islamism själva tyvärr.
Jag råkar tro att Jomshof är otroligt intelligent och att han medvetet dummar ner den politiska retoriken för att tilltala sin väljarbas, dvs white trash män utan högskoleutbildning
Citera
2021-03-13, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Givetvis. Warren Jeffs kommer upp tex. Många gamla gubbar (religiösa eller ej) som uttnyttjat sin makt för att komma åt småflickor och pojkar.
Och tyvärr katolska präster. Men det har nog snarare att göra med att de är påtvingade celibat. Detta är ett sjukt påfund och det finns inget som helst bibliskt stöd för att präster inte kan gifta sig.

Givetvis bidrar sexualsynen i många mena-kulturer till att de får problem med lagen i Sverige! Men det är ju fortfarande inte fråga om en majoritet av fallen i något av exemplen. Även om det är högst problematiskt.
Citera
2021-03-13, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag råkar tro att Jomshof är otroligt intelligent och att han medvetet dummar ner den politiska retoriken för att tilltala sin väljarbas, dvs white trash män utan högskoleutbildning
Det är troligt, eller så uttrycker han sin egen personliga åsikt.

Det ska bli intressant om SD kommer att kunna samarbeta med ett muslimskt parti i framtiden. För det är ju "inte okej" att utesluta partier. 😉
Citera
2021-03-13, 21:46
Medlem
Religioner är säkerligen inte mer sanna än Sagan om ringen, men det är förstås politiskt självmål att gå ut och säga det man egentligen tycker när det kommer till ämnet religion. Intressant att se om detta uttalande kan bli för mycket t.om. för SD.
Citera
2021-03-13, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator

Tydligen är "white trash" ändå så intelligenta att de förstår faran med en våldsbejakande ideologi som breder ut sig i många länder i Europa.
De intelligenta individerna med högskoleutbildning har ännu inte kunnat greppa detta än
Citera
2021-03-13, 21:50
Bannlyst
Citat:
Tydligen är "white trash" ändå så intelligenta att de förstår faran med en våldsbejakande ideologi som breder ut sig i många länder i Europa.
De intelligenta individerna med högskoleutbildning har ännu inte kunnat greppa detta än

Touché. Kanske är det vi med högskoleutbildning som inte lyckats greppa detta ännu.
Jag kan bara tala för mig själv och jag tilltalas inte av SDs retorik

vh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in