2021-03-13, 18:33
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men vad är det för fel ebba gjort? Hon har köpt ett hus - varför får hon inte det?
Du har ju fortfarande inte svart på det.
Du verkar inte vara vuxen att fatta hur en bostadsmarknad skulles ut om alla kunde ångra sig lite när de ville. Vad är det som gäller en månad, ett år eller 15 års ångertid på hus? Är det olika tid på hus, sommarhus och bostadsrätt? i Hur många steg kan man ångra sig - kan personen som måste flytta i sin tur ångra sin försäljning och återgå till sin tidigare bostad, och vad händer med den som bor där?
Jag vet väl hur marknaden fungerar. Och jag menar inte alls att det ska vara lagstadgad ångertid. Därtill är jag rätt övertygad om att Ebba har bättre rätt till fastigheterna och kommer att vinna en juridisk strid om dem. Det jag skriver om är om hon bör ta den (alltså fortsätta) striden.
2021-03-13, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har märkt av din omsorg om barnen flera gånger i tråden. Det är ett rätt så givet tolkande att du gärna ser att de dras in i diskussionen. Du låtsas måna om deras välfärd så de inte ska mobbas på skolan samtidigt som du använder dem som slagträ i debatten. Det är mobbande vuxna som du som skapar mobbning bland barn.

Nu tolkar du fel igen!

Men tur att där är någon som har omsorg om baaarnen då. Ebba verkar inte lyckas så väldigt bra just nu.
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Binninges mamma är delaktig i hans brottsliga verksamhet så länge hon står för hans företag då får hon tåla granskning.
Binninge gömmer sig för kronofogden och skattemyndigheten och hon hjälper till det kallas skyddande av brottsling.

Gissar att en och annan vänder på alla trådar i Binninges omgivning just nu inkl Binninges mor som agerar målvakt.
Tittar hon ut genom fönstret kan hon ju vinka ..
Då tycker jag du ska kolla om det finns någon tråd om det. Annars kan du starta en. För här här det till sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Ja, varför han egentligen ångrade sig vet vi ju inte. Vi vet dock att han ångrade sig.
Jag tror att han bara var en gammal man som helt enkelt inte villa släppa sitt hus. Han verkar lite allmänt ha svårt att göra sig av med saker, äger många bilar, har inte gjort sig av med den ärvda lägenheten i Uppsala. Så tyvärr tror jag inte att det finns ett ädlare skäl än att han helt enkelt ångrade sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Absolut. Jag behöver min dagliga dos av kränkningar. Det är priset man betalar för att roa sig med intressanta diskussioner med folk man inte känner. IRL är alla för snälla.
Ha ha ha, fan vad jag garvade när jag läste. Så sant man behöver sin dagliga dos kränkningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Då när de skulle mötas andra gången och det sagts att han ville avbryta, då hade han med sig någon som inte ville säga sitt namn och Esb "did do a runner"
Det visste jag inte. Fan vad många ljusskygga det finns i denna härva. Esbjörns medföljare, Ebbas Vännina som var med vid avtalsskrivningen och den ena värderingen som Ebba hänvisar till.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Trodde vi släppt den där påhittade demensen sedan länge.
Du kanske har. Själv biter jag mig fast vid den kognitiva funktionsnedsättning Esbjörn blev diagnostiserad med för 10 år sedan. Ibland ger jag mig även på att lägga fram tecken på hur jag tycker den förvärrats. Hade du missat det?

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba är utsatt för en i förväg planerad smutskastningskampanj, detta är redan bevisat.
shit pomfritt, är det sant? Satt sossarna troll bara och väntade på att Ebba skulle göra en tvivelaktig bostadsaffärer så de kunde sjösätta sin plan sänk Ebba.
Vilket jubel det måste utlöst i somras när hon äntligen satte igång. I’t goo time!!!!!! Synd att man inte var där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Efter att ha blivit lurad , Esbjörn har ångrat sig.. och nu får du själv se vad som händer där rätt ska vara rätt.
Jag vet ju redan utgången av falska kontrakt lelle du..
Vem har ett falskt kontrakt?
2021-03-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Du är medveten om att du har spammat tråden varenda dag sedan November med ditt hat mot Ebba för att hon gjort en helt normal fastighetsaffär?
Det är den goda vänstern som omyndigförklarar Esbjörn för att kunna använda honom som slagträ mot KD och Ebba Busch. När man slåss för allas lika värde så är alla medel tillåtna och inget offer är för stort så länge det är någon annan.
2021-03-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ebba är utsatt för en i förväg planerad smutskastningskampanj, detta är redan bevisat.

Vad gäller hur affären gått till har ingen av all smutskastning kunnat beläggas. Det är just ingenting annat än smutskastning.

Ebba har gjort allt som kan förväntas av henne i affären och mer därtill. Såväl juridiskt som moraliskt.

Självklart ska hon därför inte heller backa.

Backa ska istället Esbjörn göra som burit sig riktigt illa åt såväl moraliskt med alla lögner och smutskastning samt avtalsbrott.

Att Ebba inte gjort något fel, särskilt inte moraliskt, visas inte minst av att hon blev framröstad till Årets Kvinna nr 2 mitt i allt detta!

Vem är det som
1. Kan se in i framtiden
2. Fokuserar den förmågan på att organisera anonyma skribenter på flashback mot EBT
3. Som trots förmågan klantar till det så du kan hitta bevis
4. Hur länge innan Ebbas äldrebedrägeri började smutskastning planeras?

För övrigt har Ebba med all önskvärd tydlighet visat att hon helt saknar moral empati och fingertoppskänsla.
Hon är däremot rejält girig skrupelfri och hänsynslös.
Inte direkt en fördelning av egenskaper som normala människor vill att en partiledare ska ha.
Möjligen kan religiösa uppskatta den typen av ledare de gillar ju att präster knullar deras barn.
2021-03-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nu tolkar du fel igen!

Men tur att där är någon som har omsorg om baaarnen då. Ebba verkar inte lyckas så väldigt bra just nu.
En till kommentar som visar vidden av din omsorg. Det spelar ingen roll vem som står i vägen för allas lika värde. Det är solidaritet i praktiken.
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Du hade gärna sett lite mobbing även på barnen, eller hur? Baaarnen som de kallas när man vill kränka ”fröken Usch” lite extra. Det är den fina vänstern som står för allas lika värde som är värst i anonymitetens skydd.
Nä verkligen inte. Det är nog därför du sett så lite om barnen, exmannen eller föräldrarna här. För vissa tycker att man har argument för sitt ifrågasättande utan att behöva smutskasta människor som inte är inblandade.
Medlem
Apropå fastighetspriser i Uppsala:
(Svt)

"Fler vill köpa villa
När det kommer till villor såldes 86 fler villor i fjol jämfört med föregående år, med en prisutveckling på 15 procent.

– Om man tittar på försäljningar i december sticker Uppsala ut jämfört med resten av landet. I Uppsala ökade det nästan 60 procent mot året innan, medan hela riket ökade 14 procent, säger Hans Flink."
2021-03-13, 18:47
Medlem
Citat:
Du hade gärna sett lite mobbing även på barnen, eller hur? Baaarnen som de kallas när man vill kränka ”fröken Usch” lite extra. Det är den fina vänstern som står för allas lika värde som är värst i anonymitetens skydd.
Lämna barnen utanför denna tråd!
2021-03-13, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Nix! Men jag är medveten om att du sitter o kollar historiken en lördagkväll. Kul för dig!

Hatar inte Ebba, tycker mer synd om henne att hon hillar in sig i en sådan lurifaxaffär.
Du tycker synd om Ebba. Du är en näthatare som inte ens drar dig för att använda hennes barn för att komma åt henne.
2021-03-13, 18:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Du skrev följande:
Om du bytt plats med Ebba skulle du vara den sista att snacka om generositet, ödmjukhet och kristen etik, eller skulle du valsa detta mantra och säga hejdå till handpenningen på 390k.
Vad Binninge lovar och sen faktiskt gör är 2 helt olika saker, Binninge har inte ens gjort rätt för sig gällande skadeståndet så för att Ebba skulle bli fullt ersatt medför försäljning av båda brf-lägenheterna just nu för att täcka in kostnaderna om vi räknar av gamla skulder. skatt etc

Sen kan du ju svara på detta: Hur generös, ödmjuk och kristen var Esbjörn Bolin själv som ALDRIG kontaktade den flicka som han körde på som sen tvingats till lång konvalicent med men för livet.
Binninge själv kunde inte heller vara generös och ställa upp i det målet, utan han tog in en polare eftersom han annars skulle såga av grenen han satt på när han kör med seniltricket i sitt mål...

Du kommer inte att hitta några generösa, ödmjuka eller kristna här, det här är ett gäng myglare som pissar in sina territorier på olika sätt.
Det tolkar jag som att du rättfärdigar Ebbas sätt att sköta affären med hur andra betett sig. Det rent juridiskt torde fastighetstvisten vara klar, Ebba har bättre rätt till fastigheterna (allt annat skulle förvåna mig).

Det jag diskuterar utifrån är det hon själv skriver på sin facebooksida att hon vill att allt ska gå korrekt och schysst till. I min mening har allt inte skötts korrekt och schysst. Detta har jag utvecklat i andra inlägg, till exempel detta (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81.

I andra inlägg har jag försökt beskriva att etiska och moraliska överväganden kan göra att man avstår från att utnyttja hela det utrymme man juridiskt har rätt till. Jag menar då att Ebba, eftersom hon inte skött affären korrekt och schysstt bör backa ur den. Kanske framför allt för sin egen skull och för hennes egen sinnesfrids skull.

Givetvis behöver du inte alls dela mina åsikter, men menar du verkligen att de inte ens hör hemma i denna tråd?
Förstår vad du menar, lagen förbjuder inte allt omoraliskt handlade.
Hade Esbjörn kontaktat Ebba, berättat att han ångrat sig, undrat om det funnits möjlighet att backa affären och Ebba sagt nej, då hade jag hållit med dig.
Men nej, han väljer att gå under jorden, för att senare använda den smutsiga taktiken att smutskasta henne i massmedia.

För övrigt.
Jag såg TV4s intervju, jag fick intryck av att han är en ganska arrogant jäkel.
Låt dig inte luras av mössan och glasögonen långt ut på näsan, jag tror skenet bedrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in