2021-03-13, 17:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Åja spökhus och spökhus. Det doldes ju som fritidshus. Men vad det är är ett renoveringsobjekt med en tomt på 3800 kvadratmeter och med 65 meter strandtomt. Som ligger en timma från Stockholm.
Detta spökhus blev av Notar ( även om ingen sett det ) värderat till 4,2 miljoner, av Teams Esbjörns värderingsmäklare till 4,6 miljoner och är enligt bolli värt ca 5,7 miljoner.
Så att få flera personer att betala 3,9 vore nog en väldigt enkel sak.
Bolli? Vem är det? Har Bolli värderat stället till 5,7 miljoner? Är det något jag missat?
2021-03-13, 18:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Vad jag vet behöver jag inte friskriva mig från någonting. Såvitt jag förstår har Ebba lagligt köpt de aktuella fastigheterna av Esbjörn. Därtill har jag förstått att Esbjörn av någon anledning ångrat sig.

Men av skäl som jag angivit är jag tveksam till hur affären gått till; inte ur strikt juridisk synvinkel utan ur en mer mänsklig eller etisk synvinkel. Att du inte delar dessa mina dubier har framgått, men varför denna ilska mot mig? På vilket sätt har jag ägnat mig åt von oben tjafs?

- Har jag varit otrevlig mot dig eller någon annan så har det varit helt oavsiktligt. Berätta gärna för mig i så fall så att jag kan bättra mig.

Så då saknar du alltså självinsikt vad beträffar ditt von oben tjafs.

Jaja, det är ännu en sak du har gemensamt med många av de andra Ebba-hatarna som sprider lögner, påhitt och rent skitsnack omkring sig.

Inte ens Esbjörn har något att klaga på kring hur affären går till annat än att han i ett mycket sent skedde sagt att hon tjatar. Vilket rimmar illa med mycket annat han berättat. Inte minst att det var han som gick hem till henne för att prata försäljning samt att han själv berättat i domstolen att han skrev under av egen fri vilja.
2021-03-13, 18:03
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det är dock väldigt intressant att konstatera vilka som här i tråden som har ett icke rumsrent beteende, vilka som hela tiden förolämpar, förminskar, trycker ner andra skribenter bara för att åsikter går isär.
Jag har inte sett många sådana kommentarer av "Esbjörnanhängare", men bland Ebbaanhängare är det mycket vanligt förekommande.
Det verkar lite som att Ebbaisterna försöker sig på att härska genom fruktan. Vi förolämpar, är tvärsäkra på våran sak och idiot förklara motståndaren. Kanske de lever sina liv under förhållande där ett sådant beteende funkar.
Det skrämmer nog dock få här. De gör ju bara åtlöje av sig själva.
2021-03-13, 18:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Bolli? Vem är det? Har Bolli värderat stället till 5,7 miljoner? Är det något jag missat?

Ja, vem fan är Bolli och vem har sett deras värdering?

Notars värdering har flera sett, bland andra Ebba, Esbjörn och Aftonbladet, och helt säkert Binninge också även om han aldrig skulle erkänna det.

Men Notars värdering saknar helt betydelse, sedan Binninge fixade Densias värdering. Som jag skrev om tidigare.
2021-03-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Och du har fortfarande inte ens fattat att Ebba fastnade i en juridisk fälla, hade hon backat ur affären för att tillmötesgå Esbjörn hade hon också begått kontraktsbrott och sumpat 390k. Esbjörn har fått otaliga chanser, men då Binninge själv är svävande på vad Esbjörn säger och vad sen Esbjörn själv sa i Tv4 pekar klart på att det är andra intressenter i affären som inte ens Tingsrätten behandlar.

Jo, jag har fattat att Ebba självmant satt sig i en juridisk fälla.

Den stora frågan är Varför gör hon det då!

Verkar som om hon inte ser priset som hon får betala och även det pris som kommer att betalas av hennes omgivning.

Tur att hennes barn inte går i skolan än.

btw. finns inga sumpade 390'
2021-03-13, 18:14
Medlem
trngws avatar
Ebba är utsatt för en i förväg planerad smutskastningskampanj, detta är redan bevisat.

Vad gäller hur affären gått till har ingen av all smutskastning kunnat beläggas. Det är just ingenting annat än smutskastning.

Ebba har gjort allt som kan förväntas av henne i affären och mer därtill. Såväl juridiskt som moraliskt.

Självklart ska hon därför inte heller backa.

Backa ska istället Esbjörn göra som burit sig riktigt illa åt såväl moraliskt med alla lögner och smutskastning samt avtalsbrott.

Att Ebba inte gjort något fel, särskilt inte moraliskt, visas inte minst av att hon blev framröstad till Årets Kvinna nr 2 mitt i allt detta!
2021-03-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Jo, jag har fattat att Ebba självmant satt sig i en juridisk fälla.

Den stora frågan är Varför gör hon det då!

Verkar som om hon inte ser priset som hon får betala och även det pris som kommer att betalas av hennes omgivning.

Tur att hennes barn inte går i skolan än.

btw. finns inga sumpade 390'

Du hade gärna sett lite mobbing även på barnen, eller hur? Baaarnen som de kallas när man vill kränka ”fröken Usch” lite extra. Det är den fina vänstern som står för allas lika värde som är värst i anonymitetens skydd.
2021-03-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du hade gärna sett lite mobbing även på barnen, eller hur? Baaarnen som de kallas när man vill kränka ”fröken Usch” lite extra. Det är den fina vänstern som står för allas lika värde som är värst i anonymitetens skydd.

Typisk negativt tolkande Ebba-klan kommentar!

Jag tycker det är bra att de inte behöver bli mobbade eftersom de inte går i skolan.

Barn drabbas väldigt lätt när föräldrar (Ebba) gör dumheter o det önskar jag ingen!

Men tackar, tackar för att du benämner mig som fin!
2021-03-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det såg vi prov på i tingsrätten när Ebba Busch smög in bakvägen till tingsrätten.

Folk som är slängda i käften, blir alltid spaka när de ska in i en tingsrätt. Där tolereras inget dåligt uppförande och kränkningar av motparten. De tre domare som ska döma kommer ha läst i media att Ebba Busch förtalat Binninge. De säger inget, men de vet det.

När de gör en trovärdighetsbedömning i domstol är det helt subjektiva tankar om vem de tror på. Hur de uppfattar sanningshalten i det som sägs. Folk som Ebba Busch tillmäts allt för stor trovärdighet i den svenska rättssystemet.

Nu har Ebba Busch verkat för rättssäkerheten genom att tala om för hela Sverige att hon sysslar med smutskastning och förtal. Att hon nu skulle vara mer trovärdig än Esbjörn, blir svårt att skriva i domskäl om media också lyssnat och har synpunkter. Ebba kan själv, har sett till att det blir en objektiv prövning av allt pladder som kommer framföras i rättegången. Just saying.
Kan ju bero på att Ebba är en respekterad samhällsmedborgare och partiledare med säposkydd. Säpo har väl bedömt hennes väg som vanligt och eftersom hon blivit hotad av motståndarsidan med en dömd farlig pedofil som Johann Binninge utan respekt i samhället så planeras självklart hennes in och utgång med största säkerhet.
2021-03-13, 18:25
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Ja, men varför framför du då DIN moral i detta ärende och smetar sen detta på Ebba och andra i tråden.
Den här tråden avhandlar en fastighetstvist, inte vilken gud Ebba, Esbjörn och andra ev ber till eller kan ha som ledstjärna, då får man ta det i skvallertråden istället.

Du skrev följande:
Om du bytt plats med Ebba skulle du vara den sista att snacka om generositet, ödmjukhet och kristen etik, eller skulle du valsa detta mantra och säga hejdå till handpenningen på 390k.
Vad Binninge lovar och sen faktiskt gör är 2 helt olika saker, Binninge har inte ens gjort rätt för sig gällande skadeståndet så för att Ebba skulle bli fullt ersatt medför försäljning av båda brf-lägenheterna just nu för att täcka in kostnaderna om vi räknar av gamla skulder. skatt etc

Sen kan du ju svara på detta: Hur generös, ödmjuk och kristen var Esbjörn Bolin själv som ALDRIG kontaktade den flicka som han körde på som sen tvingats till lång konvalicent med men för livet.
Binninge själv kunde inte heller vara generös och ställa upp i det målet, utan han tog in en polare eftersom han annars skulle såga av grenen han satt på när han kör med seniltricket i sitt mål...

Du kommer inte att hitta några generösa, ödmjuka eller kristna här, det här är ett gäng myglare som pissar in sina territorier på olika sätt.
Det tolkar jag som att du rättfärdigar Ebbas sätt att sköta affären med hur andra betett sig. Det rent juridiskt torde fastighetstvisten vara klar, Ebba har bättre rätt till fastigheterna (allt annat skulle förvåna mig).

Det jag diskuterar utifrån är det hon själv skriver på sin facebooksida att hon vill att allt ska gå korrekt och schysst till. I min mening har allt inte skötts korrekt och schysst. Detta har jag utvecklat i andra inlägg, till exempel detta (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81.

I andra inlägg har jag försökt beskriva att etiska och moraliska överväganden kan göra att man avstår från att utnyttja hela det utrymme man juridiskt har rätt till. Jag menar då att Ebba, eftersom hon inte skött affären korrekt och schysstt bör backa ur den. Kanske framför allt för sin egen skull och för hennes egen sinnesfrids skull.

Givetvis behöver du inte alls dela mina åsikter, men menar du verkligen att de inte ens hör hemma i denna tråd?
2021-03-13, 18:31
Bannlyst
Jag tror att journalisterna inte gillar Ebba som person. Hon är kristen med en bakgrund från livets ord i Uppsala.

En annan grej som dessa journalister dragit fram i samklang med den där är gubbjäveln, är att juridiken inte ska gälla om man är gammal?

Helt plötsligt måste Ebba Busch riva sitt huskontrakt för att gubbjäveln är avig.

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Många gånger säger de, lagstiftningen är visserligen klar, Ebba laglig rätt.
Jag tänker, "Ja men då så! Vad tjafsar ni om?".
2021-03-13, 18:33
Medlem
Citat:
Typisk negativt tolkande Ebba-klan kommentar!

Jag tycker det är bra att de inte behöver bli mobbade eftersom de inte går i skolan.

Barn drabbas väldigt lätt när föräldrar (Ebba) gör dumheter o det önskar jag ingen!

Men tackar, tackar för att du benämner mig som fin!

Jag har märkt av din omsorg om barnen flera gånger i tråden. Det är ett rätt så givet tolkande att du gärna ser att de dras in i diskussionen. Du låtsas måna om deras välfärd så de inte ska mobbas på skolan samtidigt som du använder dem som slagträ i debatten. Det är mobbande vuxna som du som skapar mobbning bland barn.

Citat:
Om barnen hela tiden redan bor i Marielund o makarna håller på att maka sig fram o tillbaks där.

Då faller ju argumentet ändå att Ebba ska bo nära exmaken just pga baarnen.

Då kan Ebba göra som Niclas - fixa en lägenhet o låta Esbjörn behålla sitt hus.

Hon har förmodligen redan en lägenhet i Stockholm som de flesta riksdagsledamoter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in