Citat:
Ursprungligen postat av
vittne-x
Ja, men varför framför du då DIN moral i detta ärende och smetar sen detta på Ebba och andra i tråden.
Den här tråden avhandlar en fastighetstvist, inte vilken gud Ebba, Esbjörn och andra ev ber till eller kan ha som ledstjärna, då får man ta det i skvallertråden istället.
Du skrev följande:
Om du bytt plats med Ebba skulle du vara den sista att snacka om generositet, ödmjukhet och kristen etik, eller skulle du valsa detta mantra och säga hejdå till handpenningen på 390k.
Vad Binninge lovar och sen faktiskt gör är 2 helt olika saker, Binninge har inte ens gjort rätt för sig gällande skadeståndet så för att Ebba skulle bli fullt ersatt medför försäljning av båda brf-lägenheterna just nu för att täcka in kostnaderna om vi räknar av gamla skulder. skatt etc
Sen kan du ju svara på detta: Hur generös, ödmjuk och kristen var Esbjörn Bolin själv som ALDRIG kontaktade den flicka som han körde på som sen tvingats till lång konvalicent med men för livet.
Binninge själv kunde inte heller vara generös och ställa upp i det målet, utan han tog in en polare eftersom han annars skulle såga av grenen han satt på när han kör med seniltricket i sitt mål...
Du kommer inte att hitta några generösa, ödmjuka eller kristna här, det här är ett gäng myglare som pissar in sina territorier på olika sätt.
Det tolkar jag som att du rättfärdigar Ebbas sätt att sköta affären med hur andra betett sig. Det rent juridiskt torde fastighetstvisten vara klar, Ebba har bättre rätt till fastigheterna (allt annat skulle förvåna mig).
Det jag diskuterar utifrån är det hon själv skriver på sin facebooksida att hon vill att allt ska gå
korrekt och schysst till. I min mening har allt inte skötts
korrekt och schysst. Detta har jag utvecklat i andra inlägg, till exempel detta
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81.
I andra inlägg har jag försökt beskriva att etiska och moraliska överväganden kan göra att man avstår från att utnyttja hela det utrymme man juridiskt har rätt till. Jag menar då att Ebba, eftersom hon inte skött affären
korrekt och schysstt bör backa ur den. Kanske framför allt för sin egen skull och för hennes egen sinnesfrids skull.
Givetvis behöver du inte alls dela mina åsikter, men menar du verkligen att de inte ens hör hemma i denna tråd?