2021-03-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur det var med SDs mobil vet jag inte nu (minns inget).

Men vad som sades om datasessionerna var att de kunde pågå hur länge som helst, om inte användaren gjorde något som t ex stänga av mobilen eller sätta den i flygplansläge.

Sedan få jag väl lite huvudvärk av den här typen av information eftersom jag är för dåligt insatt i det hela.

Det handlade om Halebop, som ligger kvar i efter 00:47, den tidpunkt då något händer med telefonen och sessionen bryts. Om man hade satt på flygplansäge då skulle även halebop försvinna, men nu ligger Haleboop kvar i 54 minuter till 01:41, då allt bryts. Det skulle enligt Teliakillen kunna bero på att mobilen förstörs hastigt. Men om man skulle sätta mobilen i flygplansäge skulle även halebop försvinna.

Om jag fattade allt rätt.

Ja och så var det nåt med antennen var en annan teori. En mobil har flera antenner till olika saker. Att man lyckades paja bara den och då behålla bara behålla en uppkoppling. Får läsa om det där vad det handlade om.
Citera
2021-03-13, 17:58
Medlem
Citat:
Jag kan inte komma på något lämplig här. För det har ju med sex , snickra och blod att göra.

Det hade väl varit bra om de kunnat ha haft sex på tvättmaskinen, vilket nu inte verkar vara aktuellt.

SD är ju så klurig och så annorlunda, så det skulle inte förvåna mig heller om det skulle helt enkelt vara ett sätt att "klara sig mentalt" ur den sits han hamnar i, som typ lägst i rangskalan.

Ja det kan vara nåt sånt att uppepå maskinerna går det inte att ha samlag för de är staplade på varandra i rummet med låg takhöjd.

Återstår att luta sig mot tvättmaskinen och voila där råkar det av en händelse finnas lite blod ja. Hoppsan. Eller ja fläcken är lika stor som programvredsknappen.

Det är ”kontrollansvarige” SD som tar ton där. Bara tumstocken som saknas.
Jag är fortfarande nyfiken på LW:s tidslinje hur ofta hon sprang där den våren egentligen.
Senast redigerad av Avel 2021-03-13 kl. 18:04.
Citera
2021-03-13, 18:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och så var det nåt med antennen var en annan teori. En mobil har flera antenner till olika saker. Att man lyckades paja bara den och då behålla bara behålla en uppkoppling. Får läsa om det där vad det handlade om.

Ja, tack gärna!
Så med dina pedagogiska förklaringar så att även jag förstår vore bra .
Citera
2021-03-13, 18:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja det kan vara nåt sånt att uppepå maskinerna går det inte att ha samlag för de är staplade på varandra i rummet med låg takhöjd.

Återstår att luta sig mot tvättmaskinen och voila där råkar det av en händelse finnas lite blid ja. Eller ja fläcken är lika stor som programvredsknappen.

Jag är fortfarande nyfiken på LW:s tidslinje hur ofta hon sprang där den våren egentligen.
Exakt vad jag också skulle vilja ha tillgång till - som om inte FUP är tillräckligt stor 😆
Grannen Jud*th har inte sett henne där. Det tar jag som ett tecken.
Citera
2021-03-13, 18:03
Medlem
Citat:
Såg att JS lajkar HD:s syrras inlägg på Facebook 2019. Och vän med SOA där också. Familjekillen.

Hoppas att han har kommit på bättre tankar sen 2019. Han borde vakta sin rygg.
Citera
2021-03-13, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Exakt vad jag också skulle vilja ha tillgång till - som om inte FUP är tillräckligt stor 😆
Grannen Jud*th har inte sett henne där. Det tar jag som ett tecken.

Var det han Jerzy kriminologen eller vem det var som uttalade sig om att det var väldigt mycket papper...

Och källarentrén är lika diskret som Hades portar där på framsidan.
Citera
2021-03-13, 18:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Återstår att luta sig mot tvättmaskinen och voila där råkar det av en händelse finnas lite blid ja. Eller ja fläcken är lika stor som programvredsknappen.

Inte kan det ha varit många gånger. J*udith eller andra grannar har aldrig sett henne gå dit om jag minns rätt.

Sedan minns jag ett idiotiskt förhör där SD gör bort sig totalt. Som jag minns det slutar det med att Lena är där och de har sex i källaren inte bara när barnen är där utan när HD är hemma. Minns inte några detaljer längre, men har snurrar in sig till sist helt i frågor om HD som jobbar och tider och när HD kan plötsligt komma hem till hur Lena skulle ha kommit in i huset.

Men visst, någon gång kan det ha varit, eftersom Lena hade ett färdigskrivet brev i sin NAS (eller liknande) där hon faktiskt nämner att de har haft sex i hans hem.

Men som du säger, det hade varit bra att ha svart- på- vitt.

På tal om blod, såg jag någonstans häromdagen att Lena berättar hur hon snickrar på sitt köksbord. Inte tror jag på snickerihistorien heller. den kom väl till i rättssalen?

Det finns ingen trovärdighet att komma på efter flera år att hon snickrade i hans tvättstuga. Så fantastiska arbetsytor var det verkligen inte där.
Citera
2021-03-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
När klanten blir nervös sipprar antingen dryga hånskratt fram eller helt oväsentliga saker som ska ta bort fokus från det han är rädd för ska upptäckas? Kanske har ett litet gömställe i tvättstugan?

Framförallt är allt detta snack om att Lena blödde en massa bara bullshit och ett sätt att försöka ta uppmärksamheten från mycket viktigare saker. Blodsnacket är lögn och förbannad dikt, det är jag helt övertygad om. Det finns där för att förklara förekomsten av eventuella blodspår. Inget annat. Inte det enda villospår SD har lagt ut för att flytta fokus från det som är viktigt.

Därför tror jag också att mordet var planerat, men att datumet bestämdes max 2 veckor innan dådet skedde.
Citera
2021-03-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
När klanten blir nervös sipprar antingen dryga hånskratt fram eller helt oväsentliga saker som ska ta bort fokus från det han är rädd för ska upptäckas? Kanske har ett litet gömställe i tvättstugan?

Ett och annat hemligt ”fuck” hade han iaf.

Nu får de skjuta hela den här skiten med blod och allt sex de hade i sank i hovrätten. Den biten måste angripas annars blir detta svårt. Vi får hoppas de har lite större förståelse för det orimliga i hans och HD:s berättelse. Och för hur en snippa funkar och vid vilka problem den snarast bör vårdas.
Citera
2021-03-13, 18:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Eftersom vi vet att Lena valde att vanvårda sin själ, så är det inte otänkbart att hon vårdslösade med sin kropp och inte alls såg den som det tempel den är.

"Vet ni inte att er kropp är ett tempel för den heliga anden, som ni har inom er och som ni har fått från Gud?"
1 Korint 6:19-20

Det verkar dock bara (ev med något ytterligare undantag) vara vid samröre med ”tempelriddaren” SD som LW hade de problem det handlar om.
Citera
2021-03-13, 18:56
Medlem
Citat:
Jag försökte också bli klok på det i december nån gång. Citerar mig själv:

”Tekniker GS beskriver det i synen på plats att det ser ut som något blodigt stött emot tvättmaskinen. Innan de lämnar tvättstugan vill SD säga att de ska ha med i tankarna hur tvättmaskinen är placerad och även ”takhöjden” i tvättstugan. Egentligen enda gången han ordentligt tar till orda under synen i huset så här var han antingen orolig eller behövde säga detta av nåt annat skäl.”

Något särskilt är det han funderar på där och måste ta till orda.
Ja, det uttalandet, är i sammanhanget väldigt konstigt. Ville han ta fokus från någonting?
Tvättmaskinen var placerat ovanpå en byrå? Vad ville han? Nervositeten som hos ett barn som nästan håller på att spricka av att inte få berätta en hemlighet..
Citera
2021-03-13, 19:00
Medlem
Citat:
Inte kan det ha varit många gånger. J*udith eller andra grannar har aldrig sett henne gå dit om jag minns rätt.

Sedan minns jag ett idiotiskt förhör där SD gör bort sig totalt. Som jag minns det slutar det med att Lena är där och de har sex i källaren inte bara när barnen är där utan när HD är hemma. Minns inte några detaljer längre, men har snurrar in sig till sist helt i frågor om HD som jobbar och tider och när HD kan plötsligt komma hem till hur Lena skulle ha kommit in i huset.

Men visst, någon gång kan det ha varit, eftersom Lena hade ett färdigskrivet brev i sin NAS (eller liknande) där hon faktiskt nämner att de har haft sex i hans hem.

Men som du säger, det hade varit bra att ha svart- på- vitt.

På tal om blod, såg jag någonstans häromdagen att Lena berättar hur hon snickrar på sitt köksbord. Inte tror jag på snickerihistorien heller. den kom väl till i rättssalen?

Det finns ingen trovärdighet att komma på efter flera år att hon snickrade i hans tvättstuga. Så fantastiska arbetsytor var det verkligen inte där.

Precis. Det är också ett villospår a' la' SD. Till vänster om tvättmaskinen finns en diskbänk och även om man lägger något hårt underlag under det man ska snickra, så kommer underlaget inte bli stumt nog. Vilket det bör vara.

Efter att ha sett bilder från tvättstugan så kan jag inte tro annat än att hon I SÅ FALL måste ligga på knä på golvet och snickra där. Inte alls troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in