2021-03-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Någon som har koll på när åtal ska vara väckt? Blir GL omhäktad om åklagaren inte kan väcka åtal på utsatt tid?
Nej.
Det beror på om någon vill omhäkta honom och hur sen tinget ser på detta.
Citera
2021-03-13, 16:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
25 eller 26 idag. Född 1996

24 eller 25 i så fall...
Citera
2021-03-13, 16:45
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
Antar du är uppväxt i en hederskultur med sådana osvenska värderingar.
På vilket sätt är det osvenskt?
Däremot tycket jag att kommentaren du klankar ner på visar på insikt och en form av hederstänkande: man är själv ansvarig för de val man gör i livet.

Sen så undrar jag en sak. Kan en 70-åring (rejält?) på fyllan utan vidare få stånd och på det genomföra ett samlag? Potenshöjande medel (har startsträcka=planerat)? Utlösning utan stånd kan man få med rätt ”mental” triggning, men om MGM var på fyllan och MÄ utslagen torde MGM vara smått pervers. Är det rimligt att tro?

Hur har tonen dem emellan varit? Småflörtig under en längre tid så att nåt byggts upp?
Hur länge har de känt varandra? Det bör väl ta ett bra tag innan man ser varandra som bonusdotter och bonuspappa ...
Citera
2021-03-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Det tycker jag med. Men det är nog som med det 100 tal som sitter falskt anklagade var år för våldtäkt på landets häkten. Det tystas gärna ner.
Det gynnar inte den feministiska vridningen i samhället att belysa detta problem.
Oftast startar inte ens förtalsmålet då det inte gynnar den ursprunget anklagade att älta målet ytterligare en runda i tinget för småpengar.
Den dagen straffet blir det samma som för det anklagade kommer målen att öka.
GL får nu agera cirkuselefant i en tvivelaktig lagföring, en lång stund.
Sen så rusar den helt uttråkade populasen glatt vidare, spanande efter nån annan medborgare att stena.
En märklig såpa......
Citera
2021-03-13, 16:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
På vilket sätt är det osvenskt?
Däremot tycket jag att kommentaren du klankar ner på visar på insikt och en form av hederstänkande: man är själv ansvarig för de val man gör i livet.

Sen så undrar jag en sak. Kan en 70-åring (rejält?) på fyllan utan vidare få stånd och på det genomföra ett samlag? Potenshöjande medel (har startsträcka=planerat)? Utlösning utan stånd kan man få med rätt ”mental” triggning, men om MGM var på fyllan och MÄ utslagen torde MGM vara smått pervers. Är det rimligt att tro?

Hur har tonen dem emellan varit? Småflörtig under en längre tid så att nåt byggts upp?
Hur länge har de känt varandra? Det bör väl ta ett bra tag innan man ser varandra som bonusdotter och bonuspappa ...
Att häktningsförhandlingen tog 2-3 timmar tyder ju på att det inte enbart var ord mot ord. Utan att det fanns annat material att gå igenom. SMS-loggar, mail & liknande.
Citera
2021-03-13, 16:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Att häktningsförhandlingen tog 2-3 timmar tyder ju på att det inte enbart var ord mot ord. Utan att det fanns annat material att gå igenom. SMS-loggar, mail & liknande.

Stod någonstans att GL hade väldigt mycket att säga, vilket skulle gjort att det drog ut på tiden.

Men jag tror du har rätt. Det finns annat än ord mot ord.
Citera
2021-03-13, 17:00
Medlem
johnjohns avatar
Om jag har förstått det hela rätt så är det en ung dam som vanligtvis ej firar jul med sin familj då hon åker utomlands över julhelgen men pandemin sätter stop för detta 2020.

Hon väljer då att fira jul med en annan ensam själ. De äter och dricker gott.

Hon ligger med den mycket äldre mannen förmodligen full och saknar därför de naturliga spärrarna.

Senare berättar hon det för en kompis som är den som anmäler?
Citera
2021-03-13, 17:02
Medlem
Citat:
Eller att en mick krånglade och att kopiatorn hängt sig. Tror nog det gjordes lite extra varsamt med tanke på vem som häktades, inte precis ”Gurra på bänken vid Coop”.
Citera
2021-03-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Om jag har förstått det hela rätt så är det en ung dam som vanligtvis ej firar jul med sin familj då hon åker utomlands över julhelgen men pandemin sätter stop för detta 2020.

Hon väljer då att fira jul med en annan ensam själ. De äter och dricker gott.

Hon ligger med den mycket äldre mannen förmodligen full och saknar därför de naturliga spärrarna.

Senare berättar hon det för en kompis som är den som anmäler?

Kvinnans ombud har sagt att hon vaknat upp med honom över sig och inte kunde få honom att sluta. typ. och han nekar till anklagelserna tydligen. domstolen har nån form av stödbevisning och valde att häkta GL. Vad den består av vet vi inte. Oklart även om maten eller drycken var bra. Det är också spekulationer.
Senast redigerad av RiccardoTubbs 2021-03-13 kl. 17:13.
Citera
2021-03-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stod någonstans att GL hade väldigt mycket att säga, vilket skulle gjort att det drog ut på tiden.

Men jag tror du har rätt. Det finns annat än ord mot ord.

Det stämmer då åklagaren uttalade sig efter förhandlingen att vissa ville ge sin historia av fallet.
Ord mot ord är det ju inte om man har stödbevisning och beslag, så det som återstår är väl om åtalet håller när dom väl är där och om det ger en fällande dom som håller. Det finns för lite information i dagsläget .
Citera
2021-03-13, 17:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Så nu har han även legat på kvinnans ombud?
På tal om det, vem ÄR kvinnans ombud?
Citera
2021-03-13, 17:36
Medlem
irishrages avatar
Är bo sugarbabe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem