2021-03-13, 10:35
Medlem
Karmans avatar
Problemet är väl att alla vaccin har stressats fram. Myndigheter och politiker säger att "aldrig har vacciner testats så grundligt" och det kanske är möjligt när det gäller mängden tester, men då glömmer man tidsaspekten. Vilka konsekvenser får vaccinerna över tid?
2021-03-13, 10:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Jag har förbättrat min 5 km tid med över en minut efter andra sprutan. Känns som jag fått steroider eller nåt. Känner mig överhuvudtaget mindre trött. Kanske en slump men det blev verkligen en skillnad direkt efter andra sprutan.
Är du elitidrottare? En minut över fem kilometer kan det väl normalt variera för den genomsnittlige motionären?
2021-03-13, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Problemet är väl att alla vaccin har stressats fram. Myndigheter och politiker säger att "aldrig har vacciner testats så grundligt" och det kanske är möjligt när det gäller mängden tester, men då glömmer man tidsaspekten. Vilka konsekvenser får vaccinerna över tid?

mm precis, det tog ca 8 månader innan narkolepsin dök vid svininfluensan-vaccinet..
2021-03-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Hela världen är på flykt och livrädda för detta förkylningsvirus.
Därför har man vart tvungen att snabba på det.
Över tid har vi ingen aning om vart detta kan leda till, för det är inte testat i ett långt perspektiv.
2021-03-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
30+ kvinna i Norge får ju gå under benämningen yngre.
Jag har en kompis som är tjej och 31 år. Hon fick en propp i våras. Vaccinet fanns inte ens då.

Så uppenbarligen är det inte fysiskt omöjligt att att få proppar i den åldern
2021-03-13, 13:36
Avslutad
”Sjukgymnast, 28, som arbetar på en äldreboende i Indiana dör två dagar efter att ha fått COVID-19-vaccinet”

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9357521/Physical-therapist-28-dies-two-days-taking-COVID-19-vaccine.html
2021-03-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stunni
Jag har en kompis som är tjej och 31 år. Hon fick en propp i våras. Vaccinet fanns inte ens då.

Så uppenbarligen är det inte fysiskt omöjligt att att få proppar i den åldern

Såklart man kan få proppar som inte är pga vaccinet.
Men vaccinet kan orsaka blodpropp.
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
”Sjukgymnast, 28, som arbetar på en äldreboende i Indiana dör två dagar efter att ha fått COVID-19-vaccinet”

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9357521/Physical-therapist-28-dies-two-days-taking-COVID-19-vaccine.html

Ojdå, rejäla bakslag för vaccinen nu.
Svenska medier och SVT som är vänsterstyrd givetvis tyst om detta.
2021-03-13, 15:37
Medlem
TRE HELSEARBEIDERE INNLAGT MED BLODPROPP ETTER VAKSINASJON
Oslo Universitetssykehus opplyser til VG at tre helsearbeidere er innlagt på sykehus med blodpropp.

Det granskes nå om tilfellene av blodpropp kan knyttes opp med vaksinasjon, skriver avisen.

To av helsearbeiderne skal være relativt unge, og de har nylig mottatt AstraZeneca-vaksinen ifølge Aftenposten.

FHI og Legemiddelverket kunngjorde nylig at de holder pressekonferanse klokken 16 lørdag for å fortelle om status for mistenkte bivirkninger i forbindelse med AstraZeneca-vaksinen.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/afenposten-to-helsearbeidere-sykehusinnlagt-med-blodpropp.UfZHcgmrg
2021-03-13, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolesterol
Nej, man kan inte få ersättning. Du tar vaccin på egen risk. Läkemedelsbolagen har inget ansvar för biverkningar p.g.a. vaccin som dessa.

Ok.. det är väl därför antar jag.. Skulle de ha ansvar skulle skulle situationen vara annorlunda.
2021-03-13, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hela världen är på flykt och livrädda för detta förkylningsvirus.
Därför har man vart tvungen att snabba på det.
Över tid har vi ingen aning om vart detta kan leda till, för det är inte testat i ett långt perspektiv.
Helt galet att massmedia får hålla på och skrämmas så här för att sälja lösnummer.
Hade det varit en butik här som inte sålt skvaller o skräpmedia, hade det varit butiken jag alltid handlat på. Men 5 veckors vikt-mirakelkurer/dieter och vilken kändis som tog kokain på en fest är ju sååå himla viktigt. Och plockar man upp en svd från marken får man läsa hur många som gått av bet "med bekräftad covid", inte av covid som orsak, se formuleringen, bara att de dött, och råkat haft covid. Men det skrivs med i statistiken oavsett verkar det som. Aja, pass på nyheter.. 99.9% helt onödigt.
Senast redigerad av .Void 2021-03-13 kl. 16:44.
2021-03-13, 16:43
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Ok.. det är väl därför antar jag.. Skulle de ha ansvar skulle skulle situationen vara annorlunda.

Läs gärna mitt inlägg och klicka på länken så kan du se att visst finns ett visst försäkringsskydd.

(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
2021-03-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Läs gärna mitt inlägg och klicka på länken så kan du se att visst finns ett visst försäkringsskydd.

(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
Åhfan... trodde jag inte! Tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in