Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag kom till samma slutsats. Vi har folk här som inte kan tyda det de läser.
I områden där sekter fått starkt fäste är det inte ovanligt att människor beskriver att de utsatts för stora påtryckningar och ibland till och med hot från medlemmar i sekten om att få köpa huset. Sekten vill bo samlat, och det är viktigare än vem som äger ett hus. Detta fenomen har skrivets om då och då och jag har för länge sedan sett något samhällsprogram(kalla fakta, uppdrag granskning, typ) ni får googla eller ta mig på orden. Skulle anledning till att så få här verkar förstå att det är ett ovanligt förfarande vid bostadsaffärer vara att de själva lever i sammanhang där det är vanligt att göra så?
Citat:
Ursprungligen postat av
Godisglad
Det som stör mig allra mest är hur köpekontrakt inte tycks gälla längre bland journalister.
Det finns ingen ångervecka när man skrivit på ett kontrakt. Har man skrivit på så gäller avtalet.
TV4 har ju varit mest pådrivande i den här historien. Och man märker hur jävla dum i huvudet dom är när dom inte känner till lagstiftningen. Eller ens gemena mans åsikter om avtal personer emellan.
Jo lagstiftning är klar och tydlig. Detta betyder ju inte att det är lagligt att charma en gammal man att sälja sitt hus till reapris. Det betyder ju heller inte att affären gått rätt till bara för att man har en underskrift.
Esbjörn säger ju faktiskt själv bara att han ångrat sig och Ebba har ju lovat att låta köpet gå tillbaka om han verkligen ångrat sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spakur
Så jävla patetiskt att påstå att Esbjörn dragit Ebba inför domstol för att han inte velat sälja. Snacka om halmstrån.
Hon hotade med att dra honom inför domstol, sen ljög hon om det för Expressen tills dom visade att dom hade hennes brev, sen skrev hon på sin Facebook att hon inte skulle tvinga honom att sälja, ett par dar senare drar hon honom inför domstol för att på så sätt kunna tvinga honom att sälja.
Kalla det va du vill, men det är va som har hänt.
Så lägligt och olägligt på samma gång att Ebba med sina expertkunskaper i förtroendebranchen och hennes kompis mäklaren, som borde ha vana med allmän praxis inom fastighetsaffärer, båda lyckas få igenom denna affär utan ett enda oberoende vittne som hade kunnat reda ut vad som har hänt.
Ungefär så skulle jag oxå beskriva de frågorna som finns kring detta. Samt att jag tycker att det är av stor vikt att man får klarhet i hans förmågor och förstående. Kvinnan han bodde hos bedömde uppenbarligen hans svårigheter som så stora att han behövde bo på särskilt boende. Jag är självklart medveten om att många här anser att det var för att kunna tvinga honom att skriva över huset på honom. Det har dock inte kommit fram något bebis eller ens någon grundad misstanke om att så skulle vara fallet. Troligtvis ville hon att han skulle in på hemmet för att han inte längre klarade sig själv och hon orkade/ vill inte ta hand om henne. Hon är ju i han ålder och lite trött och sliten själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
wedonthavetime
Jag antar att det var för att Ebba tjatade och visade sådant stort intresse som Esbjörn kunde förhandla upp priset till hela 3.9 miljoner för det obeboliga spökhuset.
Citat:
Ursprungligen postat av
martinator
Ditt stora problem är att du inte fattar att Ebba kommer gå vinnande ur det här. Det spelar ingen roll hur många inlägg du skriver - det kommer inte påverka utgången.
Även om Ebba vinner så kommer hon inte att gå vinnande ur det här. Hon kommer att ha förlorat allt sitt förtroende kapital.
Skulle hon förlora, kan man ju säga att hon skrev om sig själv på Facebook den 22/2.
Ett av de mest vedervärdiga brotten är brott mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor. Tyvärr blir detta allt mer vanligt
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det var väl bara att vänta att en minderårig tjej som blev utsatt för misshandel och våldtäksförsök skulle bli förnedrad och förtalad för att måla upp Binninge som en oskyldig ängel och Ebba Busch som förkastlig.
Dessutom av trådens stora moralpredikant. Det är bara att konstatera att den där moralen man kräver från andra inte är värt någonting för en själv. Du är ett jävla avskum som förtalar ett oskyldigt offer för att vinna en diskussion på Flashback. Såna som du förtjänar ingenting annat än förakt.
Binninges skilsmässa kom efter misshandeln och våldtäktsförsöket. FUP:en finns att tillgå.
Vad har Binninges privatliv med detta att göra? Jag försvarar på inget sätt vad han har gjort, men det kanske finns någon tråd om honom här där du kan spy galla över honom. Vi lägger ganska olika värderingar kring moral ser jag. Själv tänker jag att det faktiskt är lite kalla någon ett jävla avskum. Märk väl att i argumentationen blir Ebbaisterna eller Ebba själv sällan eller aldrig angripna med ett sådant språk. Medan ifrågasättande här och Team Esbjörn blir det hela tiden.