Citat:
Ursprungligen postat av
SecretQ
Det behöver du inte förstå, eftersom du antagligen inte kan tänka dig att en kvinna som uppger att hon blivit våldtagen ska bli trodd på.
Du var inte där och jag var inte där, men jag väljer att tänka att hon inte har något att vinna på situationen. Lite skadestånd och att G.L får nåt halvår i fängelse är väl inget att fiska efter när det är värre att sitta i en rättegång och bli manglad av hans advokat/er. Som ett tidigare justitieråd i Högsta Domstolen som kommer det inte vara kattskit han släpar in.
Nej det finns en utbreddhet i detta land att gapa och skrika om våldtäkt för minsta lilla skit.
INGET har behövt ske, men kvinnor kan skrika om våldtäkt ändå och skapa ett sjujävla rabalder över det. Så av den simpla anledningen så tror vi inte per automatik på det kvinnan säger. Samtidigt som vi blir lite förbannade över att det är ytterligare en våldtäktsanklagelse emot män, typ i maktposition, som man kanske vill bli av med dessutom. Det är ett effektivt sätt att göra det på. Det spelar ingen roll om han är skyldig eller ej så är hans position och eftermäle rykt.
Typ som Assange vart anklagad för något och detta sker givetvis EFTER att han har läkt en massa intressanta saker om USA's krigsföring i mellanöstern. Det har väl givetvis inget med politik att göra?
Jag skulle vilja säga att någonstans finns det en gräns för hur naiv man får bli och den gränsen har du travat över för länge sedan.
Lyssna på detta, det sammanfattar lite av det jag försöker förmedla till dig.
https://www.youtube.com/watch?v=KXN0qMdb264&list=PLs8dpMB0VRLoOfuR2HOXfSdC uYyvDJepd&t=570s