2021-03-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkpad90
Word Moder! Klarsynt och exakt beskrivet. Peddo behöver total kontroll över Tess huvud genom att manipulera hennes tankar. Total kontroll!

Citat:
Ursprungligen postat av icon
Otroligt viktigt att du och andra som har förmågan att formulera sig gör det i den mån man orkar när det handlar om det här. All heder till dig.

Citat:
Ursprungligen postat av missismister
ÄNTLIGEN någon vettig kommentar. Thanks Moder.
Tack <3

Det är så JÄVLA viktigt att inte förminska den typ av mentalitet som Pedram uppvisat, inte bara igår utan tidigare också. Och jag förstår att man inte kan veta hur det är om man inte varit där själv, men som sagt: om man i någon mån tycker att det är okej och bortförklarar hans beteende så bör man rannsaka sig själv.
2021-03-13, 13:39
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
herregud vilket cringe peptalk av pedram han är verkligen sämst

roligt han försöker få det som att tess ska ha dåligt samvete för att åka ut så han blir ledsen

Den allvetande skräphögen!
2021-03-13, 13:41
Medlem
Lunatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Grejen med det som hände med Pedram och Therese i natt är inte att han höll om henne trots att hon sa nej - för det är ingen JÄTTEbig deal. MEN det är hela symboliken och kontentan av det som hände som är problemet. Att hon avfärdade honom flera gånger men han fortsatte pusha gränsen.

Han bad henne krama henne, hon sa nej. Han började lägga armarna om henne, hon tog bort hans armar. Han försökte prata med henne, hon sa "nej Pedram jag sover". Han började smeka henne på armarna osv, hon sa nej. Att TROTS DETTA lägga sig så nära att han flåsar henne i nacken, trycka sin kropp mot henne, lägga sin arm runt henne NÄR HON SOVER är över gränsen för vad som är okej och visar att han inte har känslan för när det är dags att backa. Och det kan bli riktigt farligt och är jävligt problematiskt.

Han älskar att ha kontrollen, han BEHÖVER kontrollen. Det är därför han hela tiden ser till att vara i Therese mind, även om hon så är irriterad eller arg på honom. Som jag skrev i natt: hon ska veta att han finns. Män som försöker kontrollera ska man verkligen inte ta lätt på.

Aja. Kände behovet att yttttra mig om detta igen för att jag såg att folk försökte förminska det som hände och påstod att vi överdrev. Det gjorde vi inte. Han gick över gränsen. Punkt. Förstår man inte det ska man antagligen rannsaka sig själv och sina egna värderingar.

Tack o hej.
Tackar. Jag missade det som hände inatt.
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Den allvetande skräphögen!
Hahaha! Sa häromdagen till min sambo att så känner jag mig på mitt jobb.
Medlem
Citat:
Jag orkar egentligen inte men jag blir så jävla provocerad (och ledsen) av att folk förminskar Pedrams behov av kontroll och makt. Det är livsJÄVLAfarligt att ignorera den typen av varningstecken. Det finns en anledning till varför mörkertalet för psykisk misshandel är så jävla högt - för att man inte tar sådana här saker på allvar och hela tiden försöker hitta kryphål för att bortförklara beteendet.

"Hon har teasat honom"
"Hon skrattade nu på morgonen"
"Hon sa inte nej"
"Hon låtsassov bara"
"Hon gick efter honom"
"Det var inte så farligt"

Har man inte blivit psykiskt kontrollerad förstår jag att man inte vet hur det är eller fungerar, men då ska man vara jävligt försiktig med att yttra sig och förminska.

Det där håller jag med om. Det är så obehagligt att folk ska säga såna meningar.

Jag tycker att pedram och tess är obehagliga i sitt kontrollbehov.
När folk sedan ska tycka och tänka om vad som är eller har hänt så dyker det upp sjuka saker som jag vet att folk kanske uttrycker när det kommer till övergrepp.

Skulle helst se att båda lämnar då deras närvaro uppmuntrar till mindfucking och controlling.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
men i detta fall är ju det relevant som fan för du kan ju inte vara så blind att du inte ser att therese utövar exakt samma makt och kontroll över honom i vissa stunder?? En osund relation absolut, men det är fortfarande mellan två vuxna människor.
Nej, det är inte relevant.

Citerar mig själv för att du ska förstå:

Citat:
Jag orkar egentligen inte men jag blir så jävla provocerad (och ledsen) av att folk förminskar Pedrams behov av kontroll och makt. Det är livsJÄVLAfarligt att ignorera den typen av varningstecken. Det finns en anledning till varför mörkertalet för psykisk misshandel är så jävla högt - för att man inte tar sådana här saker på allvar och hela tiden försöker hitta kryphål för att bortförklara beteendet.

"Hon har teasat honom"
"Hon skrattade nu på morgonen"
"Hon sa inte nej"
"Hon låtsassov bara"
"Hon gick efter honom"
"Det var inte så farligt"

Har man inte blivit psykiskt kontrollerad förstår jag att man inte vet hur det är eller fungerar, men då ska man vara jävligt försiktig med att yttra sig och förminska.

Och nej, det är inte "exakt samma makt och kontroll". PLUS att det handlar lika mycket om vad han uppvisat innan detta, som vad han uppvisade i natt. Att säga att det är "mellan två vuxna människor" är så jävla förminskande.
Medlem
vilken pinsam snubbe alltså man skäms fan
2021-03-13, 13:42
Medlem
HatarIslams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codemed
Skulle han ha tryckt in könet skulle hon säkert gilla det med, den lilla rasförrädaren.

Ut med Therese.

+1
2021-03-13, 13:44
Medlem
Sladderbrallas avatar
Så var de censur i blåa sovrummet igeeeen
2021-03-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladderbralla
Så var de censur i blåa sovrummet igeeeen

alla rum är censur