2021-03-13, 13:29
Medlem
SphincterAnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Therese sa precis att hon tyckte det som hände inatt var roligt. Hon älskade den uppmärksamheten Pedram gav henne, även om hon tog bort hans arm. För hon ÄR SÅN.

Kan vi gå vidare från det här tjatet om de två inatt nu. Båda är lika dumma i huvudet

Att jag behövt upprepa det här 10 gånger... men jag har insett att även om Therese skriker för hela Sverige "JAG VILL KNULLA PEDRAM INATT" så kommer vissa bittra flashbackare här tro att hon är helt ointresserad av honom.
2021-03-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Emelie sa (hon skrek t.o.m) NEJ flera gånger och gjorde tummen ner (detta är för att visa för produktionen att man inte är med på det som sker, de får veta det innan de går in att de kan göra tummen upp eller ner så att prdouktionen lättare ska kunna gå in och stoppa om det händer något som den andra inte är med på)
Såå denna grej är INTE värre än den gången med Judith, för även om de pratade om det efteråt så gör ju therese o pedram det med, hon är inte sur på honom så varför ska tittare vara sekundärkränkta?
Fortfarande: psykisk kontroll och makt.

Ska du argumentera emot mig kan du i alla fall försöka förstå kontentan av det jag skriver och inte bara använda dig av whataboutism.
2021-03-13, 13:30
Medlem
Mouchinos avatar
Nej Nu För I Helvete Bb. Ni Sa Till Simon
Medlem
Pinkpad90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Skillnaden på det Judith och Pedram gjorde – eftersom du så gärna vill jämföra – är att Therese både FYSISKT och VERBALT sa nej. Tanja har aldrig sagt nej, hon har frivilligt hånglat med Judith, hon är lika fysisk mot Judith som Judith är mot henne. Kjolsituationen såg jag aldrig, men så vitt jag förstått så pratade Emelie och Judith om det efteråt och Emelie erkände till och med att Judith inte avsiktligt drog ner den. När Judith hånglat med Tanja/Stephanie/vilka hon nu hånglat med så har de inte sagt nej. Therese sa nej FLERA gånger.

Det som är med Pedram är, som jag skrev FLERA GÅNGER, hans behov av PSYKISK kontroll och makt.
Word Moder! Klarsynt och exakt beskrivet. Peddo behöver total kontroll över Tess huvud genom att manipulera hennes tankar. Total kontroll!
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4wst4r
Kan folk sluta hetsa om Tess syrras följare hit och dit? Jag ex. känner Woodie sen långt innan EOTB, följer henne men kommer inte rösta kvar Tess för det. Är en konstig grej att tro att människor röstar bara för att någon man följer uppmanar till det.

Så du tror att det har noll påverkan över huvud taget att någon med 181k följare uppmanar att rösta på någon?
Medlem
icons avatar
Citat:
Jag orkar egentligen inte men jag blir så jävla provocerad (och ledsen) av att folk förminskar Pedrams behov av kontroll och makt. Det är livsJÄVLAfarligt att ignorera den typen av varningstecken. Det finns en anledning till varför mörkertalet för psykisk misshandel är så jävla högt - för att man inte tar sådana här saker på allvar och hela tiden försöker hitta kryphål för att bortförklara beteendet.

"Hon har teasat honom"
"Hon skrattade nu på morgonen"
"Hon sa inte nej"
"Hon låtsassov bara"
"Hon gick efter honom"
"Det var inte så farligt"

Har man inte blivit psykiskt kontrollerad förstår jag att man inte vet hur det är eller fungerar, men då ska man vara jävligt försiktig med att yttra sig och förminska.
Otroligt viktigt att du och andra som har förmågan att formulera sig gör det i den mån man orkar när det handlar om det här. All heder till dig.
2021-03-13, 13:31
Medlem
vilken pinsam snubbe han är
Medlem
Lunatics avatar
Har Joel tvättat händerna efter bajs tunnorna.
Fingrar med köks redskap.m.m i köket
Medlem
codemeds avatar
Skulle han ha tryckt in könet skulle hon säkert gilla det med, den lilla rasförrädaren.

Ut med Therese.
Medlem
missismisters avatar
Citat:
Grejen med det som hände med Pedram och Therese i natt är inte att han höll om henne trots att hon sa nej - för det är ingen JÄTTEbig deal. MEN det är hela symboliken och kontentan av det som hände som är problemet. Att hon avfärdade honom flera gånger men han fortsatte pusha gränsen.

Han bad henne krama henne, hon sa nej. Han började lägga armarna om henne, hon tog bort hans armar. Han försökte prata med henne, hon sa "nej Pedram jag sover". Han började smeka henne på armarna osv, hon sa nej. Att TROTS DETTA lägga sig så nära att han flåsar henne i nacken, trycka sin kropp mot henne, lägga sin arm runt henne NÄR HON SOVER är över gränsen för vad som är okej och visar att han inte har känslan för när det är dags att backa. Och det kan bli riktigt farligt och är jävligt problematiskt.

Han älskar att ha kontrollen, han BEHÖVER kontrollen. Det är därför han hela tiden ser till att vara i Therese mind, även om hon så är irriterad eller arg på honom. Som jag skrev i natt: hon ska veta att han finns. Män som försöker kontrollera ska man verkligen inte ta lätt på.

Aja. Kände behovet att yttttra mig om detta igen för att jag såg att folk försökte förminska det som hände och påstod att vi överdrev. Det gjorde vi inte. Han gick över gränsen. Punkt. Förstår man inte det ska man antagligen rannsaka sig själv och sina egna värderingar.

Tack o hej.

ÄNTLIGEN någon vettig kommentar. Thanks Moder.
2021-03-13, 13:32
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
frågan är om hon ens vet om det vi fick ju inte höra hela samtalet och vilken situation dem diskuterade
Precis. Undrar vad hennes syster tycker om Pedram. Om hon ens följer det så noga.
2021-03-13, 13:33
Medlem
Mouchinos avatar
Får de sitta och prata om sånt här?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in