2021-03-13, 13:20
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Grejen med det som hände med Pedram och Therese i natt är inte att han höll om henne trots att hon sa nej - för det är ingen JÄTTEbig deal. MEN det är hela symboliken och kontentan av det som hände som är problemet. Att hon avfärdade honom flera gånger men han fortsatte pusha gränsen.

Han bad henne krama henne, hon sa nej. Han började lägga armarna om henne, hon tog bort hans armar. Han försökte prata med henne, hon sa "nej Pedram jag sover". Han började smeka henne på armarna osv, hon sa nej. Att TROTS DETTA lägga sig så nära att han flåsar henne i nacken, trycka sin kropp mot henne, lägga sin arm runt henne NÄR HON SOVER är över gränsen för vad som är okej och visar att han inte har känslan för när det är dags att backa. Och det kan bli riktigt farligt och är jävligt problematiskt.

Han älskar att ha kontrollen, han BEHÖVER kontrollen. Det är därför han hela tiden ser till att vara i Therese mind, även om hon så är irriterad eller arg på honom. Som jag skrev i natt: hon ska veta att han finns. Män som försöker kontrollera ska man verkligen inte ta lätt på.

Aja. Kände behovet att yttttra mig om detta igen för att jag såg att folk försökte förminska det som hände och påstod att vi överdrev. Det gjorde vi inte. Han gick över gränsen. Punkt. Förstår man inte det ska man antagligen rannsaka sig själv och sina egna värderingar.

Tack o hej.
Tack för att du orkar skriva och beskriva så väl vad som var det problematiska.
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnizz
Ja Steph har mkt kvar att visa tror jag, och helst utan Tess😬
Nu räddar vi Steph på måndag
Min går också till Steph
Tess kan också få stanna för dramats skull,vill ha mera kaos
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Helt riktigt. Vi måste ta av oss mössan och buga för det nya herrefolket. Man behöver inte ens längre kunna svenska. Alla bidrag som man får är redan översatta till femton icke europeiska språk. Annars får man kostnadsfritt en tolk som förklarar allt grundligt eftersom majoriteten är dessutom analfabeter från många länder.

OnT. Varför skulle han bli varnad, offret var ju ingen Arab, Afrikan eller Jude.

Både OT och OnT i våra texter stavas rädsla för att få rasiststämpel och att vara diskriminerande gentemot minoriteter. Inte undra på att missnöjespartier växer sig större och större, precis som vi sett i Österrike, Ungern, Grekland, Danmark och Sverige främst. Folk har fått nog. Dröjer kanske 100 år, men som utvecklingen ser ut kommer Europa vara det nya Afrika. Kanske rättvist ändå, med tanke på alla kolonialmakter som satte klorna i afrikanska länder för länge sedan. Sen att man får lida för sina europeiska förfäders synder är en annan femma.

OnT: hade Tess sagt ifrån på morgonen hade Peddo rykt. Nu gjorde hon inte det, vilket innebär det som vi alla vet vid det här laget; Tess gillar att leva farligt och involvera sig i dynamiskt destruktiva relationer. Toxic!
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym396
BB skyddar Peddot efter hans dåliga beteende i natt. Nu när de censurerar hela dagen så måste de gå ut på sociala medier och kommentera Peddots vidriga beteende. Tycker jag iallafall.

Vilka stolpskott till produktion. Inatt var tydligen inte så viktigt att ta itu med ELLER att låta oss tittare vila ögonen på men nu idag, då jävlar är de snabba med att bryta sändningen. HERREGUD BB! DAGS ATT LÄGGA NER!!!!!!
2021-03-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Så då hoppas jag att du tyckte det som Judith gjorde med att dra ner Emelies kjol och ta på Tanja var lika illa? Jag hoppas du bedrev samma häxjakt då.
För om det ena är ett övergrepp så är fan det andra det med, och ja jag är tjej, jag har varit med om tafsande och klängiga killar, men jag har också sett tjejer varit tafsande o klängiga.

Vill man skrika om jämställdhet o kvinnors rätt så ska vi ha samma skyldigheter också.

den situationen har vi diskuterat härinne och vi var inne på samma som nu att judith ska slängas ut eller autonomineras det är bara kolla på alla inläggen om det
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Så då hoppas jag att du tyckte det som Judith gjorde med att dra ner Emelies kjol och ta på Tanja var lika illa? Jag hoppas du bedrev samma häxjakt då.
För om det ena är ett övergrepp så är fan det andra det med, och ja jag är tjej, jag har varit med om tafsande och klängiga killar, men jag har också sett tjejer varit tafsande o klängiga.

Vill man skrika om jämställdhet o kvinnors rätt så ska vi ha samma skyldigheter också.
Skillnaden på det Judith och Pedram gjorde – eftersom du så gärna vill jämföra – är att Therese både FYSISKT och VERBALT sa nej. Tanja har aldrig sagt nej, hon har frivilligt hånglat med Judith, hon är lika fysisk mot Judith som Judith är mot henne. Kjolsituationen såg jag aldrig, men så vitt jag förstått så pratade Emelie och Judith om det efteråt och Emelie erkände till och med att Judith inte avsiktligt drog ner den. När Judith hånglat med Tanja/Stephanie/vilka hon nu hånglat med så har de inte sagt nej. Therese sa nej FLERA gånger.

Det som är med Pedram är, som jag skrev FLERA GÅNGER, hans behov av PSYKISK kontroll och makt.
Medlem
Citat:
De visade inte samtalet mellan Judith och Pedram i gymmet. De censurerade när Stephanie pratade om Peddot och hela situationen i det turkosa sovrummet i morse. De visade inte heller samtalet igår natt samtalet mellan Stephanie och Pedram utanför sovrummet. De censurerar nu i det turkosa sovrummet när Pedram och Therese samtalar.

Produktionen kan inte hålla på så här hela dagen och måste fan kommentera det som hände!

Maila dem! Om det. Är bara bra om de blir nedskrivna
Medlem
Anonym396s avatar
Citat:
Grejen med det som hände med Pedram och Therese i natt är inte att han höll om henne trots att hon sa nej - för det är ingen JÄTTEbig deal. MEN det är hela symboliken och kontentan av det som hände som är problemet. Att hon avfärdade honom flera gånger men han fortsatte pusha gränsen.

Han bad henne krama henne, hon sa nej. Han började lägga armarna om henne, hon tog bort hans armar. Han försökte prata med henne, hon sa "nej Pedram jag sover". Han började smeka henne på armarna osv, hon sa nej. Att TROTS DETTA lägga sig så nära att han flåsar henne i nacken, trycka sin kropp mot henne, lägga sin arm runt henne NÄR HON SOVER är över gränsen för vad som är okej och visar att han inte har känslan för när det är dags att backa. Och det kan bli riktigt farligt och är jävligt problematiskt.

Han älskar att ha kontrollen, han BEHÖVER kontrollen. Det är därför han hela tiden ser till att vara i Therese mind, även om hon så är irriterad eller arg på honom. Som jag skrev i natt: hon ska veta att han finns. Män som försöker kontrollera ska man verkligen inte ta lätt på.

Aja. Kände behovet att yttttra mig om detta igen för att jag såg att folk försökte förminska det som hände och påstod att vi överdrev. Det gjorde vi inte. Han gick över gränsen. Punkt. Förstår man inte det ska man antagligen rannsaka sig själv och sina egna värderingar.

Tack o hej.

Fantastiskt skrivet. Självklart ska Peddot ut. Får man inte säga samejävel i TV så ska man inte få hålla på och äckla sig mot någon som försöker sova.
2021-03-13, 13:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
De visade inte samtalet mellan Judith och Pedram i gymmet. De censurerade när Stephanie pratade om Peddot och hela situationen i det turkosa sovrummet i morse. De visade inte heller samtalet igår natt samtalet mellan Stephanie och Pedram utanför sovrummet. De censurerar nu i det turkosa sovrummet när Pedram och Therese samtalar.

Produktionen kan inte hålla på så här hela dagen och måste fan kommentera det som hände!

Sämsta , vad ska döljas som vi inte redan vet?
2021-03-13, 13:24
Medlem
Citat:
Skillnaden på det Judith och Pedram gjorde – eftersom du så gärna vill jämföra – är att Therese både FYSISKT och VERBALT sa nej. Tanja har aldrig sagt nej, hon har frivilligt hånglat med Judith, hon är lika fysisk mot Judith som Judith är mot henne. Kjolsituationen såg jag aldrig, men så vitt jag förstått så pratade Emelie och Judith om det efteråt och Emelie erkände till och med att Judith inte avsiktligt drog ner den. När Judith hånglat med Tanja/Stephanie/vilka hon nu hånglat med så har de inte sagt nej. Therese sa nej FLERA gånger.

Det som är med Pedram är, som jag skrev FLERA GÅNGER, hans behov av PSYKISK kontroll och makt.

Emelie sa (hon skrek t.o.m) NEJ flera gånger och gjorde tummen ner (detta är för att visa för produktionen att man inte är med på det som sker, de får veta det innan de går in att de kan göra tummen upp eller ner så att prdouktionen lättare ska kunna gå in och stoppa om det händer något som den andra inte är med på)
Såå denna grej är INTE värre än den gången med Judith, för även om de pratade om det efteråt så gör ju therese o pedram det med, hon är inte sur på honom så varför ska tittare vara sekundärkränkta?
Medlem
Mouchinos avatar
Oufff Don Corleone... eller ännu bättre Pedram Scarface!!! HAHAHAHAH
Medlem
Citat:
Fantastiskt skrivet. Självklart ska Peddot ut. Får man inte säga samejävel i TV så ska man inte få hålla på och äckla sig mot någon som försöker sova.

Precis!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in