Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
Grejen med det som hände med Pedram och Therese i natt är inte att han höll om henne trots att hon sa nej - för det är ingen JÄTTEbig deal. MEN det är hela symboliken och kontentan av det som hände som är problemet. Att hon avfärdade honom flera gånger men han fortsatte pusha gränsen.
Han bad henne krama henne, hon sa nej. Han började lägga armarna om henne, hon tog bort hans armar. Han försökte prata med henne, hon sa "nej Pedram jag sover". Han började smeka henne på armarna osv, hon sa nej. Att TROTS DETTA lägga sig så nära att han flåsar henne i nacken, trycka sin kropp mot henne, lägga sin arm runt henne NÄR HON SOVER är över gränsen för vad som är okej och visar att han inte har känslan för när det är dags att backa. Och det kan bli riktigt farligt och är jävligt problematiskt.
Han älskar att ha kontrollen, han BEHÖVER kontrollen. Det är därför han hela tiden ser till att vara i Therese mind, även om hon så är irriterad eller arg på honom. Som jag skrev i natt: hon ska veta att han finns. Män som försöker kontrollera ska man verkligen inte ta lätt på.
Aja. Kände behovet att yttttra mig om detta igen för att jag såg att folk försökte förminska det som hände och påstod att vi överdrev. Det gjorde vi inte. Han gick över gränsen. Punkt. Förstår man inte det ska man antagligen rannsaka sig själv och sina egna värderingar.
Tack o hej.
Så då hoppas jag att du tyckte det som Judith gjorde med att dra ner Emelies kjol och ta på Tanja var lika illa? Jag hoppas du bedrev samma häxjakt då.
För om det ena är ett övergrepp så är fan det andra det med, och ja jag är tjej, jag har varit med om tafsande och klängiga killar, men jag har också sett tjejer varit tafsande o klängiga.
Vill man skrika om jämställdhet o kvinnors rätt så ska vi ha samma skyldigheter också.