2021-03-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jus-sanguinis
Lambertz har varit sosse hela sitt liv tror inte han ändrat sig i år.

Jäv betyder inte att de arbetat tillsammans det är sanolikt fler domare som är jäviga mot honom än bara de som jobbat tillsammans med honom men det är i slutändan HDs bedömning. Hur många våldtäktsmål tas upp i HD dock?

Nej, det vet jag väl??? Men det som ligger närmast till hands när man pratar om eventuellt jäv gällande HD:s justitieråd i fallet Lambertz, så ligger det väl närmast till hands att dom arbetat tillsammans. Givetvis kan det finnas en mängd andra jävsgrunder. Men det vet vi ju ingenting om just nu.

Det finns ju ingen "våldtäkts-kvot" som HD måste uppfylla, så det finns givetvis inget svar på den frågan. Senast HD hade ett avgörande i ett våldtäktsfall var december 2019 där man prövade frågan om skadestånd. Samt juli 2019 när man prövade nya samtyckeslagen och rubriceringen Oaktsam våldtäkt. Där utöver har det beviljats prövningstillstånd i ett våldtäktsmål där man skall pröva frågan om brottets artvärde.
SLUTLIGEN så räcker det ju med att åklagaren, målsägandebiträdet eller försvaret överklagar till Högsta Domstolen, så måste HD behandla frågan och se om det finns anledning att bevilja prövningstillstånd - Och redan DÄR hamnar HD i en sits där jävsfrågan måste prövas.
Citera
2021-03-13, 11:09
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag har ingenting till övers för den här gärningsmannen, har bl a Quick-affären i färskt minne, en skandal!
Men... dessa smarta unga kvinnor som mycket medvetet vill använda sig av lämpliga kontakter för att komma upp sig i karriären, män med makt, och som går hem till karln, super sig fulla tillsammans med honom, och efter några månader- eller ibland år -
kommer på att de blivit våldtagna när de oskuldsfullt och intet ont anande sover över hos mannen...Nä, hur dum får man egentligen vara?
Undantag för barn, kvinnor som ej fyllt arton.
Citera
2021-03-13, 11:15
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Storhelg, corona... inte konstigt att man träffas på tu man hand då. Ju mer jag läser här och tänker denna soppa desto mer lutar jag åt att några är väldigt måna om att sätta dit GL för ett eller annat, och att den ”unga” kvinnan på 30 år är med på detta. Sedan myser GW också nånstans i bakgrunden, om han inte är med på allt vill säga. Jag litar inte ett dugg på den mumlande skäggubben vars ”mys och sur”-faktor tjusat större delen av svenska folket som helt okritiskt sväljer allt han uttalar sig om. Jag tror att GW har försökt tävla intellektuellt med GL och förlorat stort. De har diskuterat genom åren och GL bara gör mos av Gw i argumentationer
GL är obehaglig på många vis men hans IQ är sannolikt bra mycket högre än mångas, inkl GW, och många vill se honom falla av ren simpel avundsjuka
Citera
2021-03-13, 11:16
Medlem
goofers avatar
BO sägs vanligen fira jul utomlands, vilka kan tänkas göra det?

Inte så vanligt bland svenskar så hon kanske är invandrad?

En invandrad som dricker alkohol och blir berusad? Ingen muslim alltså.

En invandrad som växt upp i strukturer där det kanske är vanligt att mentor adept umgås sexuellt därav att hon först inte upplevt det som "våldtäkt".
Sen pratar hon med en vän som är svensk och direkt förstår att det är "våldtäkt" och anmäler saken.

Olika kulturer ser olika på saken, men är det våldtäkt så är det.

Så vem är BO? Vandel/handel?
Ett oskyldig offer? Eller har hon övertalats av någon att hon blivit våldtagen?

Ensam med sin mentor på julafton i hans hem och dricker alkohol tills hon somnar..

Fan vad jag vill höra GLs invändningar under häktningsförhandlingen. Går det att få ut på något sätt?
Citera
2021-03-13, 11:18
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Storhelg, corona... inte konstigt att man träffas på tu man hand då. Ju mer jag läser här och tänker denna soppa desto mer lutar jag åt att några är väldigt måna om att sätta dit GL för ett eller annat, och att den ”unga” kvinnan på 30 år är med på detta. Sedan myser GW också nånstans i bakgrunden, om han inte är med på allt vill säga. Jag litar inte ett dugg på den mumlande skäggubben vars ”mys och sur”-faktor tjusat större delen av svenska folket som helt okritiskt sväljer allt han uttalar sig om. Jag tror att GW har försökt tävla intellektuellt med GL och förlorat stort. De har diskuterat genom åren och GL bara gör mos av Gw i argumentationer
GL är obehaglig på många vis men hans IQ är sannolikt bra mycket högre än mångas, inkl GW, och många vill se honom falla av ren simpel avundsjuka

Så spännande är det knappast. GL blev full, han har sen länge börjat bli lite dement vilket inte förbättrar saken, och sedan sprang omdömet iväg med honom. Det finns nog ingen 30-årig kvinna som frivilligt vill bli förknippad med att ha haft sex med en så gammal gubbe. Sorry. Uuuh, jag ryser vid blotta tanken.
Citera
2021-03-13, 11:19
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Lambertz är redan "dömd" så det spelar ingen roll om han släpps. Minns ni drevet mot Assagne? Det räcker med att en svensk kvinna gör en polisanmälan så var hela världens ögon på honom i 10 år efter.
Om en svensk kvinna gör en polisanmälan mot en invandrare, då skulle det bli andra ljud i källan. Då skulle hon vara trovärdig. Eller?
Citera
2021-03-13, 11:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Om en svensk kvinna gör en polisanmälan mot en invandrare, då skulle det bli andra ljud i källan. Då skulle hon vara trovärdig. Eller?
Nej. Invandrare trumfar kvinnor i den postmarxistiska kortleken.
Citera
2021-03-13, 11:21
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Jag funderar på hur vanligt det är bland juridikstudentskor nu för tiden att ha extrajobb. Extrajobb som innebär försäljning av sexuella tjänster. Jag tänker lite på livsstilen bland dessa. Snygga kläder och ”fina” vanor trots bara studentinkomst. Festande som inte bara är tjugokronors-bärs i plastmugg på nationen... Ett extrajobb i bokhandeln ger knappast möjlighet till utsvävningar. Många kommer från välbärgade hem som sticker till dem pengar, men lika många gör inte det. Att hålla uppe fasaden är nog väldigt viktigt speciellt om man kommer från enklare förhållanden.

Nu kan man ju absolut bli våldtagen (och det är säkert vanligare än vad som nämns i den här snedskruvade debatten) även som sex(extra)arbetare.
Citera
2021-03-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KyWJ7X/haktad-toppjurist-forsokte-overklaga-haktning

Ja då är det allvar med andra ord. Beslagen bör vara sms konversation som åklagaren talar om och stödbevisningen lär vara väninnan eller väninnor.

Citat:

GW har tidigare stått på god fot med GL. Tror tom hans son fick juridisk hjälp när han hade nåt problem, Gw tog avstånd från GL när han började toka till det gällande Quick. Själv menar jag hans inblandning i Quicksoppan är ett tecken på mentala defekter (Demens ?)
Citera
2021-03-13, 11:22
Medlem
goofers avatar
Citat:

Tror inte många är avundsjuka på GL, däremot är väldigt många förbannade för att ett stort antal mördare/dräpare går fria tack vare Quickskandalen och GL inblandning där han försöker sopa undan spåren av ett totalt haveri i svensk rättvisa.

Därpå hävdar han som en av landets högsta jurister att det är en missuppfattning att man ska ses som oskyldig bara för att man blev friad.

Klartext, GL menar att alla som är frikända i svensk domstol ändå är skyldiga.

Alltså är GL redan skyldig till våldtäkt för det spelar ingen roll enligt hans logik om domstolen lägger ner eller friar honom.

Därför har han dragit på sig hat och missaktning, med rätta!
Citera
2021-03-13, 11:23
Avslutad
Citat:

Läst dina inlägg i tråden, herregud finns du på riktigt eller är du konstant berusad?
Så du tycker att GL agerade intelligent i fallet med TQ?
Nej, GL är en fullblodsnarcissist inget annat!
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-13 kl. 11:26.
Citera
2021-03-13, 11:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Storhelg, corona... inte konstigt att man träffas på tu man hand då.
Samtidigt bör väl någon i Lambertz ålder undvika att träffa några nya människor nu i coronatider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in