2021-03-13, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det vi ser är envisheten hos Ebba Busch som ledde till att avtal upprättades för undertecknande av en åldring i sken av en kandelaber.

Ebba Busch vill verkligen ha detta hus. Det är mycket intressant hur fäst en person kan bli till andra personers egendom. Det säger mycket om Ebba Busch, om hur hon prioriterar och hur ser på sin plats på jorden i en helhet. Det har framgått att hon inte läser böcker och bara har ytliga intressen på sin prioriteringslista.

Hon har gått hos Livets Ord skola och fått dravel inmatat, men inget yrke eller utbildning. Hon bryr sig inte om att bilda sig själv, och kompenserar denna brist med att visa upp på Instagram en överdriven trave med barnböcker.

Ebba är en produkt av destruktiv fostran där barn får beröm och uppmuntran för ingenting, som när barnet hjälper till med normala och enkla sysslor. Då säger de vuxna tack i en normal familj, men folk av Ebba Busch sort får beröm i stället. Det ger ett självförtroende utan substans, med ett överjag som nu rasar ihop.

Folk som Ebba Busch har fått lära sig att de är duktiga för ingenting, och då är det onödigt att göra något som har med inlärning att göra. Ebba Busch är inte mottaglig för att lära sig om äldre medborgare, de är bara en språngbräda för henne till makt och rikedom.
Det behövdes ingen kandelaber, klockan var 15.00 och det var fullt dagsljus ute. Resten av ditt inlägg är frukten av en fullständigt förvirrad människas osammanhängande fördomsfulla fantasier. Riktigt obehagliga att läsa.
2021-03-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det hr visar ju precis hur obildad du är...
"Liten TUVA stjälper ofta stort lass".

Ingen har någonsin pratat om några halmstrå.
Du är säkert en sådan som drar "alla över en kant" också.

Nu fick du en chans att visa dig bildad genom att tillrättavisa mig. Kul att du förstod analogin i det inlägg jag besvarade.

Jag brukar inte generalisera annat än för att göra något begripligt i situationer där det inte är skadligt.
2021-03-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Esbjörn har tagit del av den värdering Notar gjorde inför köpeavtalet på precis samma vis som Ebba gjorde.

Ebba-hatarna bara sprider en massa lögner hela tiden.

Och varför fick han inte ta del av den ANDRA värderingen som Ebba gjorde?

Citat:
Ebba Busch på www.facebook.com (mina fetningar)

9 okt. 2020 — Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som

Och du vill eller kan inte fatta att vi är många som reagerar på att Ebba själv sprider lögner.

[quote]https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/

Citat:
I god tro har jag därför köpt det här huset, säger Ebba Busch som vill ha huset för att ”det skulle möjliggöra för mina barn att ha nära till båda föräldrarna”.

Hon säger att Bolin avstod från mäklare för att spara pengar.

Där kommer "trådsanningen" om den snåle Esbjörn. När man sväljer allt som Ebba kläcker ur sig, så ... till och med när hon säger emot sig själv

”Med ett uppsagt hyreskontrakt, en handpenning utestående och ansvar för två små barn försöker jag gång på gång att få till ett möte och en möjlig förlikning. Man totalvägrade”, skriver Ebba Busch"

https://kristdemokraterna.se/om-oss/foretradare/ebba/

Citat:
Idag är jag partiledare för Kristdemokraterna, har två små barn, bor i villa och rastar hund på helgerna.

Hur var det, bodde hon inte hos sina föräldrar? Är de verkligen så grymma att de sade upp hyreskontraktet för sin dotter och sina två små barnbarn innan allting var i hamn? Räknade de med att renoveringarna som skulle vara klar till julen 2020 kunde bli försenade?

Ibland är Ebba hemlös, ibland bor hon i villa ... allt efter vilket intryck man vill göra.

Varför inte skriva på Kristdemokraternas hemsida att "jag bor i kappsäck med mina två små barn (den lilla tiden jag hinner träffa dem)"? Hade det låtit mindre förtroendeingivande (även om det hade varit sant?)

Fy f-n vilken kappvändare.

*
Det här kommer inte att besvaras. Däremot kan vi förvänta oss en skur av ovett och en lång harang om att EBBA BUSCH KOM PÅ ANDRA PLATS I UTMÄRKELSEN "ÅRETS KVINNA".

Vad är då "Årets kvinna"? Jo, en utmärkelse från Expressen (som annars brukar avfärdas och förlöjligas). "Utnämningen ges till kvinnor som under året utmärkt sig som förebilder eller på annat sätt gjort avtryck." Tidigare pristagare är bl.a. Maud Olofsson (som sjabblade bort mångmiljardbelopp från svenska skattebetalare på Nuon-affären och vägrade att infinna sig till förhör i Konstitutionsutskottet), deckarförfattarinnan Camilla Läckberg (som skriver som Nicke Lilltroll, eller vad det var GW elegant förlöjligade henne med), knarkaren Zara Larsson och "Din medsyster (metoo)", vad/vem det nu var. Och sist men inte minst, den vänstervridna gaphalsen och alarmisten Greta Thunberg.

Som någon skrev, Refat el Sayed (stavning?) utsågs till Årets svensk. Sen tog rättsväsendet över
2021-03-13, 09:29
Medlem
Citat:
Nu fick du en chans att visa dig bildad genom att tillrättavisa mig. Kul att du förstod analogin i det inlägg jag besvarade.

Jag brukar inte generalisera annat än för att göra något begripligt i situationer där det inte är skadligt.
Jag bevisade bara hur obildad du var - inget annat...
Den sista meningen är fullkomligt obegriplig - försökt att skriva påsen nivå du behärskar.
Dessutom - att använda ordspråk är inte att generalisera - de är skapade mer som sedelärande korta berättelser.
2021-03-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur vet vi att det är vad Esbjörn har erbjudit? Binninge hade ju inte avslöjat något om förhandlingsbuden om man ska tro vad han säger?

"Esbjörn erbjöd sig att stå för Buschs juridiska kostnader och ytterligare en summa för att hon skulle dra tillbaka sitt krav på huset.

I och med dagens nej lutar det mesta åt att det blir rättegång i höst.

Men 81-åringens bud till Busch står förstås kvar. Att hon får betalt för sina rättegångskostnader, samt ytterligare en summa, mot att hon avstår huset, säger Johann Binninge till SVT."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nej-ebbas-bud

Jag har även sett i en intervju med Binninge att det är juridiska kostnader, kostnader för besiktning, värdering, dvs alla kostnader hon haft plus en extra summa just nu hittar jag inte den intervjun, får leta efter den när jag har mer tid. Så länge har du det ovanstående.
2021-03-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det hr visar ju precis hur obildad du är...
"Liten TUVA stjälper ofta stort lass".

Ingen har någonsin pratat om några halmstrå.
Du är säkert en sådan som drar "alla över en kant" också.

Påminner om Henrik Schyfferts sommarprat, som han späckar fullt med sådana små feluppfattningar fruktansvärt roligt
2021-03-13, 09:41
Medlem
[quote=MidlifeMommy|75046742]Och varför fick han inte ta del av den ANDRA värderingen som Ebba gjorde?

Och du vill eller kan inte fatta att vi är många som reagerar på att Ebba själv sprider lögner.

Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/

Där kommer "trådsanningen" om den snåle Esbjörn. När man sväljer allt som Ebba kläcker ur sig, så ... till och med när hon säger emot sig själv

”Med ett uppsagt hyreskontrakt, en handpenning utestående och ansvar för två små barn försöker jag gång på gång att få till ett möte och en möjlig förlikning. Man totalvägrade”, skriver Ebba Busch"

Hur var det, bodde hon inte hos sina föräldrar? Är de verkligen så grymma att de sade upp hyreskontraktet för sin dotter och sina två små barnbarn innan allting var i hamn? Räknade de med att renoveringarna som skulle vara klar till julen 2020 kunde bli försenade?

Ibland är Ebba hemlös, ibland bor hon i villa ... allt efter vilket intryck man vill göra.

Varför inte skriva på Kristdemokraternas hemsida att "jag bor i kappsäck med mina två små barn (den lilla tiden jag hinner träffa dem)"? Hade det låtit mindre förtroendeingivande (även om det hade varit sant?)

*
Det här kommer inte att besvaras. Däremot kan vi förvänta oss en skur av ovett och en lång harang om att EBBA BUSCH KOM PÅ ANDRA PLATS I UTMÄRKELSEN "ÅRETS KVINNA".

Vad är då "Årets kvinna"? Jo, en utmärkelse från Expressen (som annars brukar avfärdas och förlöjligas). "Utnämningen ges till kvinnor som under året utmärkt sig som förebilder eller på annat sätt gjort avtryck." Tidigare pristagare är bl.a. Maud Olofsson (som sjabblade bort mångmiljardbelopp från svenska skattebetalare på Nuon-affären och vägrade att infinna sig till förhör i Konstitutionsutskottet), deckarförfattarinnan Camilla Läckberg (som skriver som Nicke Lilltroll, eller vad det var GW elegant förlöjligade henne med), knarkaren Zara Larsson och "Din medsyster (metoo)", vad/vem det nu var. Och sist men inte minst, den vänstervridna gaphalsen och alarmisten Greta Thunberg.

Som någon skrev, Refat el Sayed (stavning?) utsågs till Årets svensk. Sen tog rättsväsendet över
Vilka av dina påstående kommer att behandlas vid den kommande rättegången om fastigheten tror du?
2021-03-13, 09:44
Medlem
Citat:
Det behövdes ingen kandelaber, klockan var 15.00 och det var fullt dagsljus ute. Resten av ditt inlägg är frukten av en fullständigt förvirrad människas osammanhängande fördomsfulla fantasier. Riktigt obehagliga att läsa.

Du har helt rätt i att det som skett är mycket obehagligt för en framtida borgerlig regering, om man inte tror på utrensningar. Det denna debatt orsakar är att ta bort fokus från politiken. Detta handlar om en politikers privata angelägenheter som förstör hela KDs agenda med att värna om gamla och sköra grupper. Valboskap som inte tycker att Ebba Buschs handlingskraft överväger allt hon ställer till med för Esbjörn.

Det har kommit till en punkt där Sveriges, och KDs framtid är viktigare än Ebba Buschs rättsprocesser. Det händer mycket politiskt med rörighet hos väljarna med stora risker för KD som följd. De som nu är Ebba anhängare är inte de som röstar på KD.

Ebba Busch är mer olämplig som minister än de personer som inte betalat TV licens och som har haft svart barnflicka.
2021-03-13, 09:45
Medlem
Citat:
Hur vet vi att det är vad Esbjörn har erbjudit? Binninge hade ju inte avslöjat något om förhandlingsbuden om man ska tro vad han säger?
Här hittade jag det

"Esbjörn kommer se till att Ebba står skadeslös rent ekonomiskt"

"Han ska stå alla hennes kostnader för juridiskt ombud, besiktningar eller vad det nu var"

Det var hans bud i förlikningen.

https://www.tv4play.se/program/cirkus-m%C3%B6ller/esbj%C3%B6rn-efter-buschs-nya-bud-huset-%C3%A4r-mitt-allt-det-vill-jag-ha-kvar/13326368

så sluta sprid era lögner nu, det blir ju bara patetiskt.
2021-03-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Här hittade jag det

"Esbjörn kommer se till att Ebba står skadeslös rent ekonomiskt"

"Han ska stå alla hennes kostnader för juridiskt ombud, besiktningar eller vad det nu var"

Det var hans bud i förlikningen.

https://www.tv4play.se/program/cirkus-m%C3%B6ller/esbj%C3%B6rn-efter-buschs-nya-bud-huset-%C3%A4r-mitt-allt-det-vill-jag-ha-kvar/13326368

så sluta sprid era lögner nu, det blir ju bara patetiskt.
Jag vet att Binninge förhandlar via media, jag ville bara påminna om hans eget påstående om att det inte är han som har läckt förhandlingsbuden till media. Människan är hal som en ål och talar med kluven tunga.
2021-03-13, 09:54
Medlem
[quote=MidlifeMommy|75046742]Och varför fick han inte ta del av den ANDRA värderingen som Ebba gjorde?

Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/fastighetsaffaren--som-gav-opinionsras--kan-sluta-i-fortal/

*

Ett av sektens argument för att Ebba skulle köpa av en random åldring istället för ett hus till salu på annons var ju länge att det var brådis för det var så synd om Ebba och barnen som inte hade nån bostad.
Har du som verkar vara insatt hittat nån förklaring till att Ebba inte köper ett annat hus istället för att sova i soprum och på nattbussen med sina små barn.bostadslös som hon är.
Är det värt böket att duscha på badhuset?
Tar inte hennes barn skada av att bli avvisade från tunnelbanan mitt i natten?
Gör barnen läxorna i kön till härbärget?

Är det verkligen värt att hålla på så till i höst för nån princip?
Det verkar som om sekvens svar är ja. Ser de Ebba som nån slags jesusfigur?
Hon är bostadslös för våra synder.
2021-03-13, 09:56
Medlem
Citat:
Du har helt rätt i att det som skett är mycket obehagligt för en framtida borgerlig regering, om man inte tror på utrensningar. Det denna debatt orsakar är att ta bort fokus från politiken. Detta handlar om en politikers privata angelägenheter som förstör hela KDs agenda med att värna om gamla och sköra grupper. Valboskap som inte tycker att Ebba Buschs handlingskraft överväger allt hon ställer till med för Esbjörn.

Det har kommit till en punkt där Sveriges, och KDs framtid är viktigare än Ebba Buschs rättsprocesser. Det händer mycket politiskt med rörighet hos väljarna med stora risker för KD som följd. De som nu är Ebba anhängare är inte de som röstar på KD.

Ebba Busch är mer olämplig som minister än de personer som inte betalat TV licens och som har haft svart barnflicka.
Du fortsätter predika om dina egna inre demoner.

Du ser att det påverkar politiken, det är vad gänget bakom Rättssäkerhetsorganisationen och (S) vill.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/butt-och-sjodin-gar-samman

https://www.expressen.se/nyheter/kd-anklagar-s-for--nathat-mot-ebba-busch/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in