2021-03-13, 06:27
Medlem
Soterns avatar
Det här måste väl vara något nästan världsunikt i pinsamhet inom medievärlden. Att en tidningsredaktion inför öppen ridå (inspelning) bråkar.
Man blir nästan konspiratorisk när man vet att någon i smyg spelar in bråket och sedan lägger ut det. I vilket syfte?
Syftet kan inte vara något annat än att döda tidningen, för död är den enligt mig nu.
Vänstern, och det kan väl knappast vara någon annan, har lyckats ta död på en motståndare igen.
Citera
2021-03-13, 06:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Om jag tror på att kurden skäller på dom för att dom farit med osanning och riskerat tidningens hela hederlighet?
Tror du att sandalkurden hade brytt sig om plagiatgrejen ifall Bulletin var ett vinstdrivande, mycket lukrativt och framgångsrikt projekt? Retorisk fråga.

Citat:
Internationellt så är hederlighet, dvs att man talar sanning mycket viktigare än det är i Sverige. Här får kriminologer som Jerzy Sarnecki, public service, HELA journalistkåren fara med osanning om lättbevisade grejer. Exempel: flytkingvågen = kompetensregn (LÖGNER) Arenarapporten (900 miljarder i vinst på invandring), total lögn, "Det ursvenska är bara barberiet, all utveckling kommer utifrån" (Reinfeldt, faktamässigt fel och bullshit) det är sånt här som Sanandaji jämt bråkar om.
Det är inget unikt för Sverige. Judiskägd mainstream media ljuger hela tiden i alla västerländska länder, kolla bara in ett avsnitt av Tucker Carlson Tonight där han ofta belyser judarnas medialögner (utan att nämna att de är judar av politiskt korrekta skäl).

Citat:
Du har inte följt hans facebook, läst hans böcker eller ens sett på seminariet Fakta om Invandring på youtube, så du får leva vidare i ovisshet, eller i oförstående då du inte är insatt, dvs har inte följt hela debatten som han och andra ärliga forskar/debattörer har fört i sedan tidiga 10-talet (fr 2013 eller så)
Jag vet vad Sanandaji pratar om. Det är inget revolutionerande han säger, och jag är givetvis långt mer insatt i det han säger (man behöver inte ha en PhD i astrofysik för att förstå det han säger; Sanandaji har ju själv mer eller mindre plagierat det vi har sagt på Flashback i decennier). Problemet är att Sanandaji är kurd. Det är inte så att det han säger inte går att applicera på invandrargruppen han själv tillhör. Varför har ett svenskt mediaprojekt en kurd som delägare och chef? Hur inger detta respekt och trovärdighet? Bulletin var dömt att misslyckas, och utgången vi ser nu där en ful och retoriskt efterbliven kurd skäller ut sina egna anställda, är inte det minsta förvånande.

Återigen, det var en dålig idé av Ivar Arpi att gå med i ett mediaprojekt som Tino Sanandaji är delägare i. Det var dömt att misslyckas, och nu får han stå där och bli utskälld av en kurd som är i högre yrkesposition än honom. Detta är ju direkt pinsamt, men Arpi gjorde det väl för pengarna antar jag.
Senast redigerad av EliasAlucard 2021-03-13 kl. 06:44.
Citera
2021-03-13, 06:46
Medlem
Nu är jag inte 100 insatt men för mig verkar det som både pöbeln och några av ägarna läser höger och förväntar sig alt right och trumpism?
När detta inte levererar löper man som de idioter man är amok.
Citera
2021-03-13, 07:23
Medlem
Ett gäng idioter som gjort karriär på att sprida hat och lögner mot arbetsrätt, fackföreningar, invandrare kvinnor fattiga och socialt skyddsnät blir anställda av ett gäng ägare med samma åsikter för att sprida konspirationer lögner och hat. Sen blir de ledsna och förvånade när deras älskade kapitalistiska ägare behandlar personalen precis som de lovat.

Jaja det är väl bögar och judar som får skulden då.
Citera
2021-03-13, 07:25
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Nä och om han har missat något sådant basic - vad säger det om honom? Jo att bakom ett tunt lager svensk fernissa har vi i stort sett en bindgalen kurd som kommer att orsaka kaos överallt där han går fram. Spelar ingen roll hur smart han är eller hur rätt han har i sak. Att han inte begriper det talar dock för att han nog inte är så smart trots allt utan förmodligen är inkvoterad.

/Johan

Lite OT, men det där är något som hos en MENA som alltid ligger och konstant puttrar under ytan och, som du mycket riktigt skriver kan brisera när som helst.

En MENA som driver/är ansvarig för ett företag eller rörelse kommer, i Sverige, förr eller senare
involvera Svenskar i verksamheten, i någon form, när den blir tillräckligt stor om det finns en (kommersiell) vilja att växa.

Det är då den totala kulturkrocken uppstår eftersom MENAn tidigare eventuellt suttit som tämligen inkvoterad (i tysthet lidande) husblatte bland Svenskar (där framtida Svenska kollegor tror att denne tagit till sig Svensk arbetsplatskultur) alt. drivit företag på helt egna premisser.

Att t ex ta en MENA och sätta den att hålla i någon sorts trådar på en mestadels Svensk redaktion
som Bulletin kommer inte fungera. Vi pratar dessutom Sveriges största ego-bransch här.

Det sorgliga är att det inte ens kommer fungera även om vi skulle anta att blatten har rätt.
För en MENA KAN INTE förmedla ett budskap utan gap och skrik.
Senast redigerad av Pitschka 2021-03-13 kl. 07:28.
Citera
2021-03-13, 07:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Alla är förlorare i den här soppan, men Sanandaji och ägarna framstår som de största galenpannorna medan Arpi et al "bara försöker göra sitt jobb". Sen om det är så eller inte vill jag låta vara osagt eftersom interna konflikter är svåra att bedöma utifrån.

Vänstern och liberaler poppar popcorn. Ser att man nu försöker diskreditera Sanandajis tidigare arbete baserat på hans agerande här. Man skiter i sakfrågan eller argumentera mot det som står i Massutmaning, man nöjer sig med: Galningen Sanandaji skrev den - Sanandaji är en haverist, instabil, extremist - alltså kan vi avskriva boken och alla som refererar till den.

Mattias Lindberg förlorar också den lilla trovärdighet han ihärdigt byggt upp genom att ta svärd för Sanandaji helt utan nyanser eller ifrågasättanden.

Vänstern och liberaler kommer aldrig låta konservativa glömma detta magplask. Nu ska det skademaximeringas mot konservativ åsiktsbildning. Även om Bulletins kommande nedläggning inte behöver betyda något alls om åsikternas och argumentens hållbarhet, utan snarare skvallrar om att projektet saknade rätt byggstenar/människor bakom - så kommer vänstern alltid försöka hävda att "kolla hur det gick när ni skulle driva tidning, ni klarar inte ens det. Ska ni nu försöka berätta för oss hur vi ska styra Sverige? Haha, håll käften. Stefan Löfvén ftw"

Den skamlösa skadeglädje bland vänsterliberaler som förekommer på t.ex. Twitter är ganska talande om deras demokratiska kompass. De hatar konservativa åsikter och vill se dem brinna.
Citera
2021-03-13, 08:15
Medlem
Mortsubites avatar
Radio bubb.la levererar en formidabel sågning av Bulletin i sin senaste podd. Både redaktion och ägare tas ner på jorden.

Länk: https://open.spotify.com/episode/26n1xlAbg3lMrYqAtChZ8k?si=xtPJC4k5TMCDbH3lbcH2Og&u tm_source=copy-link
Citera
2021-03-13, 08:18
Medlem
SvenskOppositions avatar
Bulletin är ett exempel på den judaiserade borgerlighetens oändliga värdelöshet. Och i sin episka kollaps så kommer Bulletin att förstöra så förbannat mycket, inte bara för andra judaiserade borgare utan också för en äkta och seriös höger.

Den judaiserade borgerlighetens uppgift som kontrollerad opposition är vanligen att förlora med stil - att tyst lämna walkover till semitismen och dess makthavare. Men här låter man elefanten löpa amok i den egna porslinsbutiken.
Citera
2021-03-13, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Må så vara, men om texten är ok så finns det ju ingen anledning att avpublicera den?

Edit: Finns ingen artikel på Tinos Facebooksida (kollade precis och det verkar vara rensat).
Jag tror den borttagna artikeln är det här inlägget:

Citat:
Ursprungligen postat av Fru-Justitia
Texten på Facebook.
Nyligen fick vi bevittna en komisk utspel där DN:s Peter Wolodarski i journalistikens namn uppmanade SVT att inte vara opartiska, trots att det är statstelevisionens explicit uppdrag att vara opartisk.

Samtidigt har DN i veckan en artikel om mig och övriga Bulletin som bildsätts med en snara, dvs. antyder att jag är en mördare, efter att DN associerat mig med nazism, ljugit att mina läsare "dödshotar" bibliotekarier och skickat SMS till min dåvarande chef att avskeda mig då jag kritiserade Sandvikenrapporten.

Mattias Lindberg frågar varför Wolodarski anser sig vara förebild för svensk journalistik.drar ned byxorna på agendasättandet:

"Det blir nästan parodiskt när Wolodarski i torsdagens Aktuellt försöker läxa upp SVT för att inte ha bevakat president Trump tillräckligt negativt. Frågan är väl snarare om public service någonsin rapporterat så mycket och så negativt om någon utländsk politiker som Donald Trump? När Wolodarski sedan kommer in på att journalister ska vara partiska ringer däremot en klocka..

Vem minns inte ”Brandmannen från Boden”, ”Sandvikenrapporten” eller när DN fälldes för sakfel och för att ha kallat Urban Ahlin för svin på ledarplats?

År efter år har Trump nämnts fler gånger i svensk press än vår egen statsminister. 2017 nämndes Trump nästan tre gånger mer än Stefan Löfven. Nästan allt svensk press skrivit om om den amerikanske presidenten har varit negativt...

Efter stormningen har public service (rätteligen) rapporterat om att Stefan Löfvén och Joe Biden kallat densamma för en attack mot demokratin. SVT:s korrespondent Stefan Åsberg skriver att Trump inte på allvar tagit avstånd från våldet och attacken mot kongressen. SVT har inte heller gjort några jämförelser med den positiva rapporteringen kring de våldsamma protesterna ledda av Black Lives Matter-rörelsen, vilket inte hade saknat poänger eftersom dessa är exempel på att amerikansk vänster ofta själva orsakat våldsamma upplopp, som de själva numera är väldigt kritiska till. Det är sammantaget svårt att se hur public service skulle ha kunnat vara mera ensidigt kritiska mot Trump än de faktiskt varit.

Ändå kommer alltså Wolodarski till Aktuellts studio i försök att läxa upp public service för att inte ha tagit ställning tillräckligt tydligt mot Trump. Wolodarski menar att journalister inte ska vara opartiska. Han anklagar SVT för att ha försökt rapportera alltför opartiskt om Trump. Man tar sig för pannan av många olika anledningar. För att SVT varit i princip ensidigt kritiska mot Trump. För att journalistik ska vara opartisk och inte driva en agenda. För att Wolodarski själv låtsas att han är i position att läxa upp andra journalister efter alla DNs många felaktigheter och övertramp. Och allra mest kanske för att Wolodarski själv många gånger gått till angrepp mot dem som kritiserat public service och menat att detta varit farligt för demokratin. Det hindrar tydligen inte honom själv från att, utan skam i kroppen, kritisera SVT när det passar honom..

Vi såg åter ett smakprov på DNs taktik att karaktärsmörda nu i onsdags, när de publicerade DN en ledare där Ivar Arpi, Tino Sanandaji och andra företrädare för tidningen Bulletin porträtteras som del av en mobb som reser upp galgar och skriker ”avrätta”.

Varför Bulletin misstänks stödja lynchning av politiska motståndare härleds inte logiskt i DN:s artikel, som kastar ihop utländska extremister och rumsrena svenska skribenter som har andra uppfattningar än DN i en röra och leder läsaren att göra associationen själv. För att ingen ska missa budskapet bildlägger DN en artikel som av Bulletin med en hängsnara. Svenska läsare ska känna rädsla mot Bulletin, inte bara som en tidning med en liberalkonservativa ledarsida som har en avvikande filosofisk uppfattning än DN, utan som ett hot mot deras liv."

Jag ska inte ta på mig någon offerkofta, DN har så lite impact numera att deras försök att karraktärsmörda bara bemöts med gäspningar. Samtidigt hade jag kunnat spela samma spel och fråga om det är god ton av DN att bildsätta en artikel om mig och Bulletin med hängsnara när jag och andra i Bulletins redaktion har släktingar som faktiskt blivit avrättade av islamisterna, för oss är snaror inte bara en svensk lek i hysteri.

Jag utmålas som en våldsverkare då jag, som konsekvent kritiserat Donald Trump i flera år, påpekar att det inte skedde någon statskupp i USA, vilket visar att DN vare sig ha opartiskhet eller sanning, de vill bara tramsa.
Citera
2021-03-13, 08:40
Medlem
Buteljens avatar
Vad är detta för blålila röra?? Kan inte konservativa intellektuella samlas till enad positiv front blir det att återgå till Dagen och Vakttornet. Den senare har i alla fall en upplaga om 93 miljoner på 369 språk och när skulle Bulletin få det? Vet man inte vad man vill kan man lika gärna bli Centerpartist och skriva om bortsprungna katter på närmaste lokalblaska.

Vet hut Bulletin.
Citera
2021-03-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu är jag inte 100 insatt men för mig verkar det som både pöbeln och några av ägarna läser höger och förväntar sig alt right och trumpism?
När detta inte levererar löper man som de idioter man är amok.
Jag är inte heller till fullo insatt men uppfattar det som att bråket och ffa kritiken utifrån inte handlar om enbart utgivaransvar utan även om innehållet. Många verkar besvikna över att man inte skrivit om judefrågan i utlovad omfattning, är det avsaknaden av den som Tino avser vara sojalättmjölken i det publicerade materialet? Eller vad som skulle vara animalisk tungmjölk i hans ögon?

I vissa delar av bråket verkar det som att innehållet är det som i främsta rummet väcker ägarnas ilska och önskan att lägga sig i det redaktionella arbetet.
Citera
2021-03-13, 08:48
Avstängd
[quote=EliasAlucard|75045763

Återigen, det var en dålig idé av Ivar Arpi att gå med i ett mediaprojekt som Tino Sanandaji är delägare i. Det var dömt att misslyckas, och nu får han stå där och bli utskälld av en kurd som är i högre yrkesposition än honom. Detta är ju direkt pinsamt, men Arpi gjorde det väl för pengarna antar jag.[/QUOTE]

Hela hans verksamhet har gått ut på att vara följsam inför olika judar och göra som de säger så det där kan han!

/Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in