Journalisten har uttrag av email fran Tholin och Tarki till Neuding. Dar framgar tydligt att de pressat henne att aterpublicera en artikel postad av Tholin. De uttrycker sig ganska arrogant och jag fattar om Neuding blir lack och avgar.
"Du bör ta en välförtjänt paus "
"Jag har full förståelse för att Du är ny i rollen ... har missuppfattat Dina befogenheter"
https://www.journalisten.se/node/65267
Samnytt har pratat anonymt med Bulletin. Det framgar att vem som helst kan publicera en artikel pa hemsidan. Det ar ju ren idioti. Det maste vara ansvarig utgivare som okayar allt sjalv eller gentemot delegering.
Manga kritiserar Teodorescu och Arpi for att vara mellanmjolk, men i Sverige har aven helmjolken 3.0% fett. I de flesta andra lander 3.9% fett. Det ar anda battre an lattmjolk och oatly.
Det verkar som Tino, pa sin Facebook, forsvarar kompisen Tholin men utan att gora det med namn. Trots att Tholin antagligen har skuld i att Neuding avgick samt att Arpi ar forbannad. En sanningssagande, hetlevrad kurd ar det naturligtvis manga som har svart for bade i Turkiet och Sverige. Det tycker jag ar trist, men jag gillar inte att Tino sluddrar med sanningen nar det galler Tholin.
Arpi ar sakerligen ingen chefstalang men att sitta och ha redaktionsmoten pa Zoom. Herregud. Det ar ju som upplagt for katastrof. Det basta vore nog om Tholin avgick. Inga nyhetsjournalister kommer att vaga prova Bulletin med en sadan VD. Opinonsjournalister kan sakert fa jobb igen. Men en nyhetsjouralist, han ar forbrukad. Ingen vill anstalla honom. Folk verkar ha fortroende for Arpi. Om han gar samma vag som Neuding sa ar det kort. Tino borde besanna sig och forsoka skapa lugn, men han maste nog droppa kompisen Tholin