2021-03-13, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Är det en polisanställd som läckt angående att spåra hennes mobil är det under all kritik. Väldigt få hade kunskap om att så skett. Eller så pratar man vitt och brett om det i ”lunchrummet” för alla som vill höra. Vad vet jag.

Gärningsmannen jan med den kunskapen agera vidare på nåt sätt. Utifrån hur han hanterat mobilen så kan alltså ”polisens” läcka gynna gärningsmannen på nåt sätt kanske.
Oavsett är läckor inte bra. Men klart det läcker som ett såll. Kanske inte just till media men till nära och kära.
Det blir nån grogg på lördagkvällen om nån nu dricker sånt (SD:s poliskompisar mätte runt 1,8 promille på nån bild i soc medier. Hur går snacket då t.ex?

Jag försöker grunda det jag skriver rätt bra. Men ibland så måste jag testa gränsen lite när vi försöker förstå hur, om sant, HD och SD visste så tidigt att hon hittats.

Då måste man kanske ta avstamp i att det läcks generellt och sen identifiera om HD & Co, inkl SOA och BA, har någon kanal in i polishuset.
En kanal har vi då identifierat som då hypotetiskt kan kopplas till att SOA kände till att hon hittats väldigt kort tid efter att det skett.
Det tål att funderas på men mer än så konspiratorisk vill jag inte bli.
Men det handlar alltså om vänskap, grannskap, simning, facebookvänner/lajkande kors och tvärs. Släng på faktum att detta var väldigt väldigt spännande vad som hände kring det här försvinnandet.
Det gör att man börjar fundera även då jag råkade läsa en gammal artikel om att just någon läckt uppgiften om mobilmaster och LW:s mobil. Samma person vi vet är vän/bekant/granne med SD/HD/SOA/BA/ har gjort ”analysen” av mastuppkopplingar i den här utredningen.
Personens mamma och SD lajkar samma lilla stuga i Idre. Det betyder ihop med det andra de har gemensamt ytterligare en sak gemensam.

Springare som hade hand om fallet från början åkte tidigt på en veckas semester. Har för mig att det var innan LW var hittad.
Fanns det någon inofficiell som hade lite ansvar för fallet under tiden hans semester varade?
innan han fick lämna över officiellt några veckor? senare?
Citera
2021-03-13, 06:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är nog SOA som kört HD till förhöret, förmodligen från sommarstugan. Kanske passade han på att åka hem en sväng och se till huset i Lundby när han ändå var i stan och HD upptagen i förhör.

Ev träffade på någon vänlig granne som berättade att en kropp var funnen och förde det vidare till HD när han plockade upp henne efter förhöret.

Vilken väg de tog till förhöret är inget jag sett något om (vet ej om det framkommit). Hade de åkt från sommarstugan till Lundby innan förhöret och sett polisbilar på motorvägen vid MP så hade det varit enkelt att berätta att de misstänkte redan då (alltså innan förhöret) att LW kunde vara hittad.
Innan förhör blir väl inte ens möjligt?
Det stod " har hittat en kropp" kl. 14:41 i larmrapporten.
HD var på förhör 19 maj kl 13:28-14:49.

Det här hör väl samman:

2018-05-19 16:23
SD till JO: "Det är bekräftat Lena"
2018-05-19 16:35
SD: "Polisen så till tg"
Senast redigerad av develi 2021-03-13 kl. 06:33.
Citera
2021-03-13, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Innan förhör blir väl inte ens möjligt?
Det stod " har hittat en kropp" kl. 14:41 i larmrapporten.
HD var på förhör 19 maj kl 13:28-14:49.

Det här hör väl samman:

2018-05-19 16:23
SD till JO: "Det är bekräftat Lena"
2018-05-19 16:35
SD: "Polisen så till tg"

Det är sant som Du skriver... hade inte kontroll på tiden exakt. Alltså inga blåljus vid FP/MP innan HD:s förhör.
Citera
2021-03-13, 07:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är sant som Du skriver... hade inte kontroll på tiden exakt. Alltså inga blåljus vid FP/MP innan HD:s förhör.
Jag erinrade mig att jag för en tid sen reagerade på ett annat konstigt ordval fr SD.
Har han kopplat in autopiloten med ett standardsvar? 😂

Eller läser jag fel, har dock dubbelkollat datum.
Måste skriva av, går inte att kopiera.
Ab 163, s 818.

En CF skriver 22 maj och undrar hur de mår.
SD svarar kl 20.36:
"Hoppas för Lenas barn att det är över snart och för Hannas del.
Våra barn tar det bra, men är rädda för journalister som ej respekterar oss. Det plåtas i äldsta flickans skola.
Själv vill jag söka Lena.
Vi stod varandra nära men just nu är det ingen kraft över till det arbetet. "

CF svarar då:
(..) de skrev på nyheterna idag att de identifierat att det var Lena som hittats (..)

SD 20.47:
Vi fick bekräftat i lördags att det var Lena (..)
Citera
2021-03-13, 07:40
Medlem
Citat:
Jag erinrade mig att jag för en tid sen reagerade på ett annat konstigt ordval fr SD.
Har han kopplat in autopiloten med ett standardsvar? 😂

Eller läser jag fel, har dock dubbelkollat datum.
Måste skriva av, går inte att kopiera.
Ab 163, s 818.

En CF skriver 22 maj och undrar hur de mår.
SD svarar kl 20.36:
"Hoppas för Lenas barn att det är över snart och för Hannas del.
Våra barn tar det bra, men är rädda för journalister som ej respekterar oss. Det plåtas i äldsta flickans skola.
Själv vill jag söka Lena.
Vi stod varandra nära men just nu är det ingen kraft över till det arbetet. "

CF svarar då:
(..) de skrev på nyheterna idag att de identifierat att det var Lena som hittats (..)

SD 20.47:
Vi fick bekräftat i lördags att det var Lena (..)

Inte lätt att begripa sig på denne "man".

Ställde denne CF någon följdfråga efter SD mysko svar 20.47? (Jag lyckas inte komma in på FUP längre).
Citera
2021-03-13, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
Hörde av vittnena från en nära vängrupp, att alla som vittnat mot SD, har han hotat med vedergällning, samtlig vittnen är fullt övertygade att SD är gärningsmannen! SD är jävligt streetsmart och ser inte världen som vi ser den, en psykopat ligger och lurar på att bli helt frikänd....! Det hjälper inte att skriva "Mördare" på garagedörrar....något annat måste fram ur mörkret...?
Vad tror Du om vad som göms i mörkret?
Citera
2021-03-13, 08:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Inte lätt att begripa sig på denne "man".

Ställde denne CF någon följdfråga efter SD mysko svar 20.47? (Jag lyckas inte komma in på FUP längre).
Nej. Hon svarar ju att hon identifierats och det är väl för att han skriver så konstigt.

Själv hade jag väl frågat mer kring den konstiga kommentaren.
Låter ju som han skulle gått ut och letat om han bara orkat.
3 dar efter hon hittats.
Citera
2021-03-13, 08:00
Medlem
Citat:
HD är inte normal på en fläck i sitt beteende.
Oavsett om hon är oskulden personifierad.

Enligt JS i förhör 17 december sitter hon fortfarande och ältar LW; att hon förstör det hon och SD försökt reparera.
Ingen skugga ska falla på SD tydligen.

"J har påtalat att de var två om otroheten. J tyckte att hon dömde Lena väldigt hårt i jämförelse med hur hon dömde Stefan. Hon förklarade då att de försökt skapa nya förutsättningar och försökte göra något åt det och försökte rädda sitt äktenskap. Hanna sa att Lena försökte förstöra det som de försökte reparera."

Sen kan man ju undra vad vitsen är flera månader efter att LW är fullständigt oskadliggjord iom att hon brutalt mördats.
Det är väl bara att ta SD tillbaka och sluta älta som om hon vore helt besatt av LW.
Han suktar ju att återgå till drömkvinnan och hon har ju haft det som mission hela tiden?

"Det är något som Hanna och J pratat om vid flera tillfällen. Det har kommit nu och då,
första gången var redan i vintras och senast var för någon månad sedan."

Samtidigt fortsätter hon ligga med JS.
Förhör 17 december:

"De har dock fortsatt att umgås mycket och Jonas kommer exempelvis åka till henne
efter dagens förhör. De är inte bara vänner och de har emellanåt en intim relation."

Samtidigt som hon reser utomlands med SD flera ggr med start augusti eller om det nu var september.

Vissa känslor för SD är ett understatement...

"Hanna har hela tiden haft vissa känslor kvar för Stefan. Att Stefan ställt upp för henne under hennes dåliga mående, har gjort att hon känt en tacksamhet som bidragit till att hon förlåtit Stefans otrohet."

HD i förhör:

Hon uppmuntrar relationen hela tiden på viber så att JS hoppades på mer förvånar mig inte.
Vad skulle han tro?
Eller" pojkvänsapirant" som han kallar sig i förhör.

Hon är exakt lika "kvävande" och "på", i samtalen som honom - med allt från att fresta med sex till att gulla och gosa, åka på GC äventyr och ligga på hotell.
Nästan varenda dag säger hon att hon saknar honom, vill krypa ner med honom.
HD är en copycat, som vill och försöker intala sig själv och omvärlden att Hon är minst lika attraktiv och beundransvärd som Lena. Att männen trånar och vill ha henne, så att hon nästan kvävs
Exakt vad är skillnaden i hennes beteende gentemot SD?
Svartsjuk och avundsjuk på Lena, även efter hennes död.

Spegel spegel på väggen där,
Säg mig vem SD håller kär?
Citera
2021-03-13, 08:24
Medlem
Citat:
Nej. Hon svarar ju att hon identifierats och det är väl för att han skriver så konstigt.

Själv hade jag väl frågat mer kring den konstiga kommentaren.
Låter ju som han skulle gått ut och letat om han bara orkat.
3 dar efter hon hittats.

Det stämmer inte med vad han sa på jobbet redan på morgonen efter mordet, något om att det skulle bli rubriker i tidningen (kommer ej ihåg exakt hur han uttryckte sig).

Men... jag är inte förvånad, är det något som stämmer med den "mannen"?!
Citera
2021-03-13, 08:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
HD är en copycat, som vill och försöker intala sig själv och omvärlden att Hon är minst lika attraktiv och beundransvärd som Lena. Att männen trånar och vill ha henne, så att hon nästan kvävs
Exakt vad är skillnaden i hennes beteende gentemot SD?
Svartsjuk och avundsjuk på Lena, även efter hennes död.

Spegel spegel på väggen där,
Säg mig vem SD håller kär?
Ja, jag ser så ingen skillnad från allt att hon övervakar honom via Endomondo 2015, kräver full insyn i konton och mobil 2017.
Själv gnäller hon till JS i mail innan skilsmässa att SD kollar upp henne när hon är otrogen med JS?

Sen ska all GC kontakt från LW gå via henne.
Hon har krav och riktlinjer om hur tillvaron ska se ut. Det har väl gällt tourer och event.

Då fattar jag inte det som KH säger. LW lyder väl HD fortfarande?
Hon säger olika saker och det blir mer som om hon vill legalisera sin avsky på inte riktigt sanningsenliga grunder.

"Efter separationen fortsatte Lena att kontakta Hanna, det gällde då geocashing. Hanna sa även då "kan hon inte lämna mig ifred". Till skillnad mot tidigare sa Hanna nu "mig" och inte "vi".

För övrigt kan hon inte gnälla på brist på tillit när hon ljuger som en sjörövare själv månad ut och månad in. Hon är otrogen som SD men drar även in en tredje person i röran som blir förälskad och skiljer sig.
Sen dumpar hon honom, han kväver henne.
Senast redigerad av develi 2021-03-13 kl. 08:40.
Citera
2021-03-13, 08:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Det stämmer inte med vad han sa på jobbet redan på morgonen efter mordet, något om att det skulle bli rubriker i tidningen (kommer ej ihåg exakt hur han uttryckte sig).

Men... jag är inte förvånad, är det något som stämmer med den "mannen"?!
Stämmer inte med nåt. Jag undrar om han är så insnärjd i lögner att det går av bara farten det han säger.
Sen plötsligt vaknar han typ till (ja just ja, hon är hittad) och säger att han fick veta det på lördag.
Senast redigerad av develi 2021-03-13 kl. 08:49.
Citera
2021-03-13, 09:35
Medlem
develis avatar
Om sanningen ska fram, vill du ligga med mig då?
HD/SD-logik kring moral.
Familjen Förtroendebristsson.
Finns de på riktigt? 😂

Om ingen av dem vet så blir ingen av dem ledsen.

HD ligger i smyg med JS helgen innan LW mördas.
De är bara vänner. För om SD får veta kan han bli ledsen.

Han kan inte berätta att han och LW var ute och skulle kolla hennes myst i Vivallaskogen.

För då kan HD bli ledsen.

Fast han ligger i smyg med LW på jobbet?

SD: Men jag antar att jag inte berätta att jag skulle ut och träffa Lena men.
FL I: Mm .. varför vill du inte berätta det?
SD: Vi hade ju inte officiellt sett nån kontakt.
FLI: Nej men du hade ju .. alltså ni var ju separerade vid den här tiden .. eller hur?
SD: Mm .. mm ..
FLI: Vad kunde du inte berätta det för då? Hon var ju iväg med Sillen?
SD: Ah .. det var hon .. men det gör väl inte att jag behöver ta upp ..
FL I: Men hon träffa ju Sillen då vid det här läget, jag menar vad är det som gör .. ni hade ju separerat ni flyt.. hon har skaffat ny bostad ..
SD: Ah ... men det gör ju inte att jag behöver informera henne om att det finns saker som inte hon tycker om?
FLI: Vad skulle det göra? Försök förklara för mig.
SD: Nej gör henne ledsen ..
FL I: Ah .. men hon hade ju valt och separera . .jag förså .. jag förstår .. förstår inte riktigt?
SD: Att jag tycker det är onödigt och göra henne ledsen.
FLl: Mm.
SD: Ah .. det .. det är inte svårare .. för mig är det en ganska enkel sak .. att avstå från att göra nån ledsen men .. ah ..
FLI: Mm .. då väljer du att göra saker men du berättar det inte för henne?
SD: Mm ... ah jag vet att det .. dåligt men .. ah ."
Senast redigerad av develi 2021-03-13 kl. 09:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in