Det verkar gå inflation i att måla ut Tino som stora stygga vargen; av vänstern, borgerligheten och till och med Flashback. Tino har dock alltid spelat med öppna kort och alla som har något hum om honom, vet hur han är och beter sig. Givetvis visste Arpi, Neuding, Gudmundson, Teodorescu med flera det också. Oavsett hur mycket man ogillar Tino, kvarstår problemet, Bulletin är en usel produkt. Detta har varit konsensus även på Flashback de senaste veckorna
Är det Tinos fel att vi får gammal skåpmat från krönikörer som sparkar in öppna dörrar? Annie Lööf är sosse, sossarna hycklar, skatterna höga, SD är inte nazister, kärnkraft är inte dåligt... Jaha, verkligen knivskarpa och djuplodande samtidsanalyser. Neuding skrev i sin inledningstext att media hade en avgörande roll i hur invandringspolitiken fallerade. Jag håller med, men med tanke på lättmjölksnivån på Bulletin-krönikorna hittills, och inte minst översatt till 2015, hade Bulletin givetvis stämt in i den rådande kören och åsiktskorridoren. Finns det någon som tror något annat?
På Bulletin finns ett överflöd av gamla, trötta krönikor och copy-paste TT-nyheter - och inte ens det lyckas de med, med tanke på hur långt efter de var både gammel- och alternativmedia i fallet med t.ex. Vetlanda, och en plagieringsskandal ovanpå allt

. Därefter har vi Dahlmans bottennapp där hon visserligen inte plagierade text rakt av, men väl stal idéer och slutsatser. För mig som läsare är alltså detta betydligt mer skadligt än en osympatisk Tino som höjer rösten på ett möte (och ja, det undgick mig inte att Arpi körde med härskartekniker - verkligen nobelt... låt oss reta upp den koleriska kurden och skicka ut detta till media).
Tino må vara osvensk i sitt förhållningssätt, men vad spelar det för roll för oss läsare, mer än att det kan bli en kommande arbetsmiljöfråga för de anställda? Det Arpi och gänget har levererat är katastrofalt undermåligt. Tino hade åtminstone idéer för att åtgärda detta med att t.ex. anställa en dansk nyhetschef.