2021-03-13, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Enligt vad jag förstått har Bulletin ingen reklam (jag ser åtminstone ingen, men det kanske beror på att jag har effektiv annonsblockering eller liknande) utan tanken var att det hela skulle gå runt på prenumerationsintäkter (rätta mig gärna om jag har fel). Redaktionen skulle förstås fortfarande kunna göra vad du föreslår. Det vore ett synnerligen modigt drag, men många utav dem har nog dessvärre behov av en mer pålitlig inkomstkälla.
Du har såklart rätt i att det nog är ett för stort steg för den som är van vid anställning. Det är bara oklart för mig vad ägarna tillför det här företaget, i positiv mening, annat än pengar.
Citera
2021-03-13, 00:33
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Hade faktiskt aldrig hört talas om Bulletin tidigare. Tecknade en halvårsprenumeration och gav bort en halvårsprenumeratiom till min far imorse.

Lyssnade på videoklippet och sånt där käbbel är vardagsmat på mitt jobb. Man gapar lite på varandra och sedan är det bra så. Det är viktigt att få släppa ut lite aggression ibland och vara lite osvensk. Vi är alldeles för ängsliga här. Istället för att säga vad vi tycker rakt ut så använder svenskar skvaller bakom ryggen.

Jobbat ett år i USA och där lät det så här i princip varje vecka. Cheferna brann till på någon medarbetare och då var det bara att ducka.

Det som främst vittnar om graden av osämja på Bulletin är nog inte tonläget på det interna mötet utan snarare att folk baktalar varandra offentligt på Facebook och i gammelmedia. Hur som helst ska jag också ta en prenumeration bara för att vara konträr.
Citera
2021-03-13, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbybobb
https://www.youtube.com/watch?v=5__duWdmmQA&t=5s

Herregud vilket djungelmöte
Citera
2021-03-13, 01:05
Medlem
JustZlatans avatar
Liberalhögern, vilket dagis. Förstår inte hur de kunde hoppa av sina fasta anställningar för detta clowneri. Men de får skylla sig själva. Stockholmsnollor.
Citera
2021-03-13, 01:16
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Liberalhögern, vilket dagis. Förstår inte hur de kunde hoppa av sina fasta anställningar för detta clowneri. Men de får skylla sig själva. Stockholmsnollor.
Vem är stockholmare? Tino är väl från Norrköping, Arpi från Göteborg, Gudmundsson från Leksand, Teodorescu från Skåne etc.
Citera
2021-03-13, 01:17
Medlem
Bulletin: man rekryterar eliten av den konservativa journalistkåren och samlar dem i grupp som ska leverera något alldeles enastående i nyhetsväg. Beställningen är klar, visa talangen och förmågan samt förblända publiken. Nu får vi se något alldeles enastående.

Aj, det gick inte som vi trodde, gick långsamt och poesin infann sig inte. Då kör vi ”management by fear”, så att de kommer på rätt spår. Vad kan gå fel...

Heter de inte Justice League, alla supermänniskor som samlas och räddar världen, fungerar de även i riktiga världen? Batman,Superman, Green Lantern m.fl. Alla är goda och drar åt (ett) rätt håll.

Eller när Manchester United som hade ett gäng stjärnor som harmonierade noll, de var bara ett gäng individualister som inte fungerade som ett lag (eller tog jag fel lag nu?)

Ett råd forcera inte: bygg upp sakta men säkert. Alla är intelligenta i den här gruppen men beter sig som barn, ungdomar och naiva lallare.

I teorin så var detta strålande men ni sumpade det. Och ingen gjorde fel, eller? Trumpska beteendet kom tämligen omgående till Sverige. Trodde ni skulle vara bättre än så här.

Kört nu och lika bra det. Ta lärdom till nästa gång. BulleTino ska inte ha med folk att göra, han är en individualist likt Hanif Balif, eller vad han nu heter. Gapar och skriker men fungerar inte i grupp.
Citera
2021-03-13, 01:18
Medlem
Det verkar gå inflation i att måla ut Tino som stora stygga vargen; av vänstern, borgerligheten och till och med Flashback. Tino har dock alltid spelat med öppna kort och alla som har något hum om honom, vet hur han är och beter sig. Givetvis visste Arpi, Neuding, Gudmundson, Teodorescu med flera det också. Oavsett hur mycket man ogillar Tino, kvarstår problemet, Bulletin är en usel produkt. Detta har varit konsensus även på Flashback de senaste veckorna

Är det Tinos fel att vi får gammal skåpmat från krönikörer som sparkar in öppna dörrar? Annie Lööf är sosse, sossarna hycklar, skatterna höga, SD är inte nazister, kärnkraft är inte dåligt... Jaha, verkligen knivskarpa och djuplodande samtidsanalyser. Neuding skrev i sin inledningstext att media hade en avgörande roll i hur invandringspolitiken fallerade. Jag håller med, men med tanke på lättmjölksnivån på Bulletin-krönikorna hittills, och inte minst översatt till 2015, hade Bulletin givetvis stämt in i den rådande kören och åsiktskorridoren. Finns det någon som tror något annat?

På Bulletin finns ett överflöd av gamla, trötta krönikor och copy-paste TT-nyheter - och inte ens det lyckas de med, med tanke på hur långt efter de var både gammel- och alternativmedia i fallet med t.ex. Vetlanda, och en plagieringsskandal ovanpå allt . Därefter har vi Dahlmans bottennapp där hon visserligen inte plagierade text rakt av, men väl stal idéer och slutsatser. För mig som läsare är alltså detta betydligt mer skadligt än en osympatisk Tino som höjer rösten på ett möte (och ja, det undgick mig inte att Arpi körde med härskartekniker - verkligen nobelt... låt oss reta upp den koleriska kurden och skicka ut detta till media).

Tino må vara osvensk i sitt förhållningssätt, men vad spelar det för roll för oss läsare, mer än att det kan bli en kommande arbetsmiljöfråga för de anställda? Det Arpi och gänget har levererat är katastrofalt undermåligt. Tino hade åtminstone idéer för att åtgärda detta med att t.ex. anställa en dansk nyhetschef.
Citera
2021-03-13, 01:20
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Jag uppskattar Arpi mycket, men om han seriöst trodde att skiljelinjen mellan redaktion och ägare (eller, mer korrekt, mellan redaktion och ägare utan formella redaktionella befattningar) skulle respekteras så var det väl ganska naivt av honom..?
Arpi trodde kanske att eftersom ägarna inte mediafolk så var de personer som ville tjäna pengar och inte personer med pengar som ville betala för att sprida sina egna idéer. Så funkar det ju i andra branscher. Dvs redaktionen skulle få fria händer så länge de lockade prenumeranter. Vilket de dock inte gjorde i den orealistiska mängd som förväntades.
Senast redigerad av Prempion 2021-03-13 kl. 01:22.
Citera
2021-03-13, 01:27
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Arpi trodde kanske att eftersom ägarna inte mediafolk så var de personer som ville tjäna pengar och inte personer med pengar som ville betala för att sprida sina egna idéer. Så funkar det ju i andra branscher. Dvs redaktionen skulle få fria händer så länge de lockade prenumeranter. Vilket de dock inte gjorde i den orealistiska mängd som förväntades.

Ja, det är sant. Lätt att vara efterklok.
Citera
2021-03-13, 01:35
Medlem
HappySadHarrys avatar
Har inte alls hängt med i alla svängar men så länge någon publicerat en text som någon annan är straffansvarig för är det lätt för mig att välja sida.
Citera
2021-03-13, 01:38
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Men Tino är bara delägare och ej chefredaktör. Han kan ej förvänta sig samma befogenheter som Neuding hade.

Någon som har en länk till artikeln som Neuding vägrade att publicera? Vad var det hon konkret stötte sig på?
Citera
2021-03-13, 01:51
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Någon som har en länk till artikeln som Neuding vägrade att publicera? Vad var det hon konkret stötte sig på?

Finns på Tinos Facebook-sida.

Det hon stötte sig på var att VD:n publicerade en text som ej var godkänd av chefredaktör och ansvarig utgivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in