2021-03-12, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
"Alla killar är dumma i huvudet"

Jag tror detta är spök-klippt för att tittarna ska tro att Tacoynglingen försökt pilla henne i tvåan när hon hade mens. I själva verket lipar hon för något annat som skrämmer henne och går för fort fram och kopplar ihop det med gamla kill-problem.
Ja, jag lutar också åt en fulklippning för att man ska dra slutsatsen att det är problem i taco-paradiset. Hon kanske är på väg hem mot en varm kram av sin man efter att blivit attackerad av nån otrevlig typ på ICA?
Citera
2021-03-12, 20:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
"Alla killar är dumma i huvudet"

Jag tror detta är spök-klippt för att tittarna ska tro att Tacoynglingen försökt pilla henne i tvåan när hon hade mens. I själva verket lipar hon för något annat som skrämmer henne och går för fort fram och kopplar ihop det med gamla kill-problem.

Precis. Det är mer troligt att hon gråter av glädje över hur fantastisk Anton är och att det inledande "Jag som trodde att ..." klipptes bort.
Citera
2021-03-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag hör till dem som tror hon var allvarlig.
Kul om hon är det x)
Citera
2021-03-12, 21:30
Medlem
Johan-Palms avatar
Citat:
Jag hör till dem som tror hon var allvarlig.

Självklart är hon allvarlig. Varför tror ni det finns så många ungar med namn som Decibelle, Victorio, Kristall, Waylon, Leeloo, Phoenix osv...
Jo för att folk idag faktiskt vill ge sina ungar annorlunda namn. Särskilt Stockholmare.
Citera
2021-03-12, 21:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Självklart är hon allvarlig. Varför tror ni det finns så många ungar med namn som Decibelle, Victorio, Kristall, Waylon, Leeloo, Phoenix osv...
Jo för att folk idag faktiskt vill ge sina ungar annorlunda namn. Särskilt Stockholmare.

Haha ja alla de där namnen är ju en styggelse men ändå... DRAGOMIR Jag kan inte komma på något annat namn hon skulle kunna ha sagt som hade varit roligare!
Citera
2021-03-12, 21:59
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm

Jag blev också ganska ställd av hennes namnförslag. Hon påpekade ju också att hon inte vill att barnet ska ha ett vanligt namn. Kanske hon gillar namn som Månstråle, Happy, Jackson... vilka tycks vara populära bland kultureliten som vill ligga "steget före".

I övrigt:

Lars har växt flera grader hos mig. Han har ju obehandlade barndomstrauman som behöver komma upp till ytan för att kunna komma till ro i sin själ. Det förklarar hans ytliga och ibland arroganta beteende. Elinor är vad han behöver. En så fin och känslosam kvinna växer inte på träd. Hoppas de får det att funka.

Johan bör avsluta experimentet redan nu innan det går helt överstyr. Susanna vill styra men samtidigt kräver hon att han styr henne. Det går inte ihop. Allt han gör blir fel och hennes förutfattade snedvridna åsikter om honom får mig att sucka mångfalt. Hon kallar honom "småstadskille", vilket troligen är en nedsättande benämning i hennes trångsynta värld.

Anton kör stenhårt med Sofia, de har verkligen kul, men har samtidigt lite svårt att komma in i varandras tankevärld, i alla fall har han problemet att förstå henne. Att hon i nästa avsnitt gråtande säger att "alla killar är dumma i huvudet" kan möjligen vara att han betonar hur viktigt det är att redan nu bilda familj och köpa villa. Hon däremot är fortfarande i den småflummiga studentvärlden. Att han frivilligt skulle bosätta sig i en trång lägenhet i storstan känns främmande, men om kärleken styr så kanske det är möjligt ett tag (been there done that)...
Citera
2021-03-12, 22:30
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgnam
Oj nu börjar det hända grejor. Intressant att se att de til lsynes lovande matchningarna från första avsnittet redan nu knakar i fogarna, redan efter några dagar när de är lediga på semester och normalt skall vara i en trevande nyförälskad fas. Det visar tydligt att det i många fall inte är de primära egenskaperna som deltagarna söker som är de som fäller avgörandet kring om de tål varandra. Jag menar, Tacos, skogshuggare och Kalles Kaviar säger ju ingenting om hur personens värderingar, känsloliv och behov ser ut. Jag hade hoppats att det fanns ett lite större djup i selekteringen i år men så verkar inte vara fallet.

Lite snabba reflektioner från gårdagens avsnitt.

Det var för mig uppenbart att både Socionomen och Taco-tjejen testade sina nya bekantskaper för att se hur de skulle reagera. De hade dock ett väldigt olika tillvägagångsätt.

Anton pratar mycket om barn och familj varvid Sofia? sade med uppenbar provokation och humor baserat på vad hon lärt känna hos Anton tididgare att hennes barn skulle heta Dragomir. Både hon och vi såg ju hur Anton reagerade här. Hon hade nog önskat att få lite motstånd då hon vet att Anton vill ha mer vanliga namn.

Vad det gäller Socionom-Susanne så går hon fram som en slåttermaskin med Johan. Han hanterar situationen så gott han kan med at tvara motvals men hon kräver att han både skall förstå henne men samtidigt stå upp för sig själv i viktiga frågor. Johan tolkar detat som att Susanne vill styra allting. Jag tror inte så är fallet men frå nvad vi sett i detta avsnittet med hennes passiva aggressivitet och nedlåtande ton så förstår jag att Johan tolkar det så. Det var j uförst i tolken som det framkom vad hennes strategi var. Jag skulel säga att hennes tillvägagångsätt inte är så framgångsrikt hos de flesta andra personer utan kräver en viss personlighet likt hennes egen för att fungera.

Klippningen i SPAt med Lasse och Elinor? var förhoppningsvis missledande. Det är för mig anmärkningsvärt att de vid flera givna tillfällen där de med fysisk kontakt skulle kunna erbjuda tröst och kärlek bara satt frågande och lyssnande när den andra öppnade upp sig. Det hade varit klädsamt om detta besvarats med en öm famn från båda håll. Speciellt med tanke på hur mycket de faktiskt kramats tidigare. När Lasse sedan direkt efter valde och läsa tidning istället för att trösta/prata om den jobbiga situationen så hoppas jag att det var som de klippt för att skapa drama.

Gällande Lasses historia så gillar jag och förstår honom bättre nu. Hela hans uppenbarelse med att ständigt vara aktiv, hälsosam och med ett påklistrat smile är mer förståeligt nu när han öpnat upp om att han haft en traumatisk barndom som han helst av allt vill glömma bort och fokusera mer på nuet och framtiden.

Det finns GARANTERAT mer i den historien än det som framkom i TV. Fullständigt förståeligt från min sida med att han inte vill berätta allt i klartext inför SVT utan detaljerna spar han säkerligen till Ellinor.

Med det som kom fram tror jag inte hans trauma bestod av att han blev lite ledsen och förkyld när han som åtta-åring flyttade utan det var nog rätt mycket värre. Så som han beskrev det och hans no-go zoner handlar om prat om barndom, död och tidiagre förhållande så har det nog hänt en del sake ri hans liv efter flytten som fått honom att må mycket dåligt och även fått honom att vara nära döden.

Någonsatans i detta har han valt att göra upp med sina demoner, visa för alla at than duger till, plugga till läkare, klä sig som en påfågel etc. Han har ett behov av att synas och se framgångsrik ut för att bevisa för sina demoner att han duger. Det är ju även därför han ser till att hålla sig aktiv för att slippa sitta och grubbla med sina egna hjärnspöken. Jag hoppas verkligen att de båda pratar ut, då finns det absolut en chans för dem båda att det håller.

Fast han sa ju själv att det inte var någon stor grej, att det var banalt och ingen viktig grej. Då känns det som mobbing och svår sjukdom osv kan räknas bort. Dumpad har han säkert blivit, men det har vi alla...
Citera
2021-03-12, 23:13
Avslutad
Citat:
Haha ja alla de där namnen är ju en styggelse men ändå... DRAGOMIR Jag kan inte komma på något annat namn hon skulle kunna ha sagt som hade varit roligare!
Jag kände en kille en gång som hävdade att han gillade dubbelnamn och att hans förstfödde skulle heta Kent-Jesus. Jag tycker att det är upp där med Dragomir.
Citera
2021-03-12, 23:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag kände en kille en gång som hävdade att han gillade dubbelnamn och att hans förstfödde skulle heta Kent-Jesus. Jag tycker att det är upp där med Dragomir.

Ja det är fan lätt en bubblare på listan! Ola-Conny, Kent-Jesus och Dragomir 🇸🇪
Citera
2021-03-13, 00:49
Medlem
Alltså var det bara jag som tolkade det som att Sofia slängde ur sig Dragomir för att hon ville avdramatisera det konstanta seriös snacket om barn?

Uppenbart att hon inte är lika jätte sugen på att skaffa barn redan imorgon som Anton är.

Hon pluggar och bor i en etta..
Jag uppfattar det som att Sofia "gift" sig som en kul grej för att se om experterna kan hitta en nice partner till henne.
Medans Anton sökt till programmet för att han vill ha fru och barn.

Så när Anton för kanske 4e gången på 2 dagar tillsammans intensivt fortsätter att pratar om att skaffa barn och vad dom ska heta.
Slänger hon ur sig Dragomir som ett skydd för att lite skjuta ner Antons tankesätt om att skaffa barn redan imorgon med henne.
Senast redigerad av Hkspett 2021-03-13 kl. 00:52.
Citera
2021-03-13, 02:56
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Johan bör avsluta experimentet redan nu innan det går helt överstyr. Susanna vill styra men samtidigt kräver hon att han styr henne. Det går inte ihop. Allt han gör blir fel och hennes förutfattade snedvridna åsikter om honom får mig att sucka mångfalt. Hon kallar honom "småstadskille", vilket troligen är en nedsättande benämning i hennes trångsynta värld.
Det går i högsta grad ihop, lyssna på Ledins "ta ett steg så tar jag två" i Du kan lita på mä.
En kvinna som inte är läraktig i styrande är livsoduglig.

Att Susanna är feminist innebär att hon har fattat konceptet eftergift å återgift (för å undvika toxicitet) när det kommer till manli energi

Har kollat på delar av avsnittet, och samtliga i tråden är extremt överkänsligt fittiga, lite som Gretas how dare you tal. Hon är betydligt intressantare än kärring-Ellinor
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-13 kl. 02:59.
Citera
2021-03-13, 04:26
Medlem
TompaOs avatar
Susanna behöver ha en karl som sätter henne på plats. En kvinna behöver alltid ha ett överhuvud vid sin sida om hon inte vill bli en bitter vilsen feminist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in