Citat:
Ursprungligen postat av
Johan-Palm
Självklart är hon allvarlig. Varför tror ni det finns så många ungar med namn som Decibelle, Victorio, Kristall, Waylon, Leeloo, Phoenix osv...
Jo för att folk idag faktiskt vill ge sina ungar annorlunda namn. Särskilt Stockholmare.
Jag blev också ganska ställd av hennes namnförslag. Hon påpekade ju också att hon inte vill att barnet ska ha ett vanligt namn. Kanske hon gillar namn som Månstråle, Happy, Jackson... vilka tycks vara populära bland kultureliten som vill ligga "steget före".
I övrigt:
Lars har växt flera grader hos mig. Han har ju obehandlade barndomstrauman som behöver komma upp till ytan för att kunna komma till ro i sin själ. Det förklarar hans ytliga och ibland arroganta beteende.
Elinor är vad han behöver. En så fin och känslosam kvinna växer inte på träd. Hoppas de får det att funka.
Johan bör avsluta experimentet redan nu innan det går helt överstyr.
Susanna vill styra men samtidigt kräver hon att han styr henne. Det går inte ihop. Allt han gör blir fel och hennes förutfattade snedvridna åsikter om honom får mig att sucka mångfalt. Hon kallar honom "småstadskille", vilket troligen är en nedsättande benämning i hennes trångsynta värld.
Anton kör stenhårt med
Sofia, de har verkligen kul, men har samtidigt lite svårt att komma in i varandras tankevärld, i alla fall har han problemet att förstå henne. Att hon i nästa avsnitt gråtande säger att "alla killar är dumma i huvudet" kan möjligen vara att han betonar hur viktigt det är att redan nu bilda familj och köpa villa. Hon däremot är fortfarande i den småflummiga studentvärlden. Att han frivilligt skulle bosätta sig i en trång lägenhet i storstan känns främmande, men om kärleken styr så kanske det är möjligt ett tag (been there done that)...