2021-03-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det här programmet har fått min mamma att bli anti-feminist

Snacka om att GVFÖ verkligen får vanligt folk att inse hur sjuka i huvudet feminister är.

Syftet att ha med dessa feminister borde väl vara att få fler kvinnor till feminister. Men inte ens en hjärntvättad ung kvinna kan väl tycka att tjejer som Elina och Susanna är bra föredömen. De lever så uppenbart kassa liv.
Citera
2021-03-12, 19:08
Medlem
Centipedes avatar
Elinor Sundfeldt: ”Programmet kanske var min 30-årskris”
Hon sade ”ja” till en okänd man i tv – hur det gick kan vi följa i ”Gift vid första ögonkastet”. Elinor Sundfeldt är Veckans kex!
Citera
2021-03-12, 19:16
Medlem
Ledarens avatar
Susanna och Johan: Förstår mig inte på Susanna. Morföräldrarna bor på landet och är i samma jargong som Johan. Hon flyttar ut till landet och tror att hon ska få...ja vad? En trädkramande intersektionalistisk marxist som piskar sig själv varje dag för att han är vit? Folk på landet är laidback men jobbar hårt. Ge och ta är ju de simplaste i ett förhållande. Johan är ju liksom villig att lära sig med. Släpp garden.

Anton och Sofia.: Ja det verkar ju som att båda är perfekta för varandra. Lika tråkiga och livet kretsar bara kring tacos. Produktionen kan inte heller släppa detta med tacos. Herregud kom på något annat. Anton kommer döpa dottern till salsa och Sofia sonen till Texmex.

Lars och Ellinor: Störde mig på hans spexande men verkar rätt snäll, omtänksam och obrydd. Ellinor snäll och glad men på tok för intensiv med allvarliga grejer. Möt halvvägs.

Är det nåt till par? Kommer inte ihåg och orkar inte kolla upp.
Senast redigerad av Ledaren 2021-03-12 kl. 19:20.
Citera
2021-03-12, 19:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Elina, ja.

Du har uppenbarligen inte läst i tråden då du inte alls är ensam om den liknelsen. Läs tillbaka senaste veckan så ser du.

Läser tråden sporadiskt nån gång i veckan när jag sett ett avsnitt.
Citera
2021-03-12, 19:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lo-katt
Jag får en känsla av att hon testar honom. Får den känslan rätt ofta i överlag i programmet. Kanske är det vanligt att tjejer gör så? är tjej själv så kan inte vara objektiv.

Jag hör till dem som tror hon var allvarlig.
Citera
2021-03-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Susanna och Johan: Förstår mig inte på Susanna. Morföräldrarna bor på landet och är i samma jargong som Johan. Hon flyttar ut till landet och tror att hon ska få...ja vad? En trädkramande intersektionalistisk marxist som piskar sig själv varje dag för att han är vit? Folk på landet är laidback men jobbar hårt. Ge och ta är ju de simplaste i ett förhållande. Johan är ju liksom villig att lära sig med. Släpp garden.

Anton och Sofia.: Ja det verkar ju som att båda är perfekta för varandra. Lika tråkiga och livet kretsar bara kring tacos. Produktionen kan inte heller släppa detta med tacos. Herregud kom på något annat. Anton kommer döpa dottern till salsa och Sofia sonen till Texmex.

Lars och Ellinor: Störde mig på hans spexande men verkar rätt snäll, omtänksam och obrydd. Ellinor snäll och glad men på tok för intensiv med allvarliga grejer. Möt halvvägs.

Är det nåt till par? Kommer inte ihåg och orkar inte kolla upp.

Håller inte alls med dig om allvarliga grejer och Ellinors intensitet. Det är ju bara vanliga samtal. Möt inte varandra halvvägs om det fortsätter så här. Har egen erfarenhet av den typen av relationer och det fungerar inte. Ellinor fungerar som jag att man relaterar genom att kunna prata om det mesta. Inte konstigt alls att man vill prata om döden om man jobbar på IVA.
Senast redigerad av Burgundi 2021-03-12 kl. 19:55.
Citera
2021-03-12, 19:54
Medlem
Macchiatos avatar
"Alla killar är dumma i huvudet"

Jag tror detta är spök-klippt för att tittarna ska tro att Tacoynglingen försökt pilla henne i tvåan när hon hade mens. I själva verket lipar hon för något annat som skrämmer henne och går för fort fram och kopplar ihop det med gamla kill-problem.
Citera
2021-03-12, 19:57
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Håller inte alls med dig om allvarliga grejer och Ellinors intensitet. Det är ju bara vanliga samtal. Möt inte varandra halvvägs om det fortsätter så här. Har egen erfarenhet av den typen av relationer och det fungerar inte. Ellinor fungerar som jag att man relaterar genom att kunna prata om det mesta. Inte konstigt alls att man vill prata om döden om man jobbar på IVA.

Nej det förstår jag och håller med dig. Mitt tankesätt är nog anpassat för vanligt dejtande så detta format är rätt bisarrt. Första gången jag kollat på det. Men Lars kan bli bättre på att öppna upp sig och Ellinor kan visa mer förståelse för Lars. Det är 6 dagar eller något in i giftermålet, situationen är väldigt speciell så då borde man vara ganska flexibel kan jag känna.
Citera
2021-03-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Susanna påminner rätt mycket om en tjej från förra säsongen, minns inte namnet nu men hon hade rosa och lila hår. Hon var bitchig som fan och gifte sig med en rödhårig, skäggig noll aggressiv kille från Götlaborg.
Elina
Citera
2021-03-12, 20:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag hör till dem som tror hon var allvarlig.

Det tror jag ockå. Så jävla dum att hon testar så i det läget i det programmet kan hon ju inte vara om hon är seriös.
Citera
2021-03-12, 20:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det tror jag ockå. Så jävla dum att hon testar så i det läget i det programmet kan hon ju inte vara om hon är seriös.

Exakt! När precis ALLT hänger på en skör tråd hela tiden och man riskerar att bli feltolkad och avpolletterad vid minsta snedsteg. Då drar man INTE ett skämt utan att förklara att det var just ett skämt.
Dragomir...
Citera
2021-03-12, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det här var en bra krönika, förutom missen att Anton visst haft förhållanden innan.
https://www.elle.se/noje/gift-vid-forsta-ogonkastet-avsnitt-3/7343209

Vad är poängen med att Anton ljuger om att inte haft något förhållande tidigare? Vem som helst kan se vart han bodde innan och vem som bodde med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in