Citat:
Ursprungligen postat av
K.Blomkvist
Jag måste fråga. När var du där? Årstid, datum.
Nu gissar jag bara, eftersom att jag har vandrat nästan varje helg lite överallt i mellersta Sverige sedan flera år tillbaka. Minns att jag trodde att jag hade klätt mig för varmt, i början av vandringen tog jag av mig en tät-fodrad vinterjacka då solen sken. Jag förbannade mig lite över detta, men när solen försvann så gick tempen mot nollan med hög luftfuktighet ute = svinkallt. Men, möjligen oktober/november 2019? När jag kom fram till bilen som stod parkerad vid Tyresta By så fick jag dra igång motorn + full värme för att värma upp mig.
Minns själva vandringen mycket väl (dock ej när) eftersom att jag kraftigt hade missbedömt distansen som skulle avverkas. Hade också ett par ganska obekväma skinnkängor på mig då vandringen var lite av en impuls. Kommer mycket väl ihåg brandområdet, som var extremt trist rent mentalt att vandra genom, jämfört med vanlig skog. Bergsklippor överallt och knappt några träd eller beväxt skog, inget man kör barnvagnen på. Finner det mycket märkligt att man skulle avvika från leden som går där, särskilt om man har löparskor på sig under november.
Jag tror heller inte att man "joggar" från Södermalm till Tyresta By. Att "jogga" till korsningen där Åvavägen leder in ser jag som uteslutet, det är bilväg (tror 70 km/h) mitt i skogen utan trottoar, knappast något man springer på. Men vad vet jag!?
Deniz såg för övrigt ganska muskulär ut sett till längden. Har svårt att tro att man avverkar flera mils joggingtur med den fysiken. På bilderna verkar han dock ha kraftigt välutvecklad massetermuskulatur + vätskeansamling kring ansiktet. Antingen genetisk, men kan säkert ha dopat sig.