2021-03-12, 22:21
Medlem
Jofs avatar
https://www.dn.se/sverige/hovratten-avslar-toppjuristens-overklagan/
Tji fick han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
GL hängdes just ut i Svenska Nyheter på SVT! Underbart

Haha hur är det möjligt? Det där måste väl ändå vara klassat som förtal?
Citera
Medlem
carambolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
BO sov vilket då är att betrakta som ett extra utsatt tillstånd.
Är ingen fan av GL men det är ju målsägarens version. BO=brottsoffer är ju att döma på förhand.

Föreligger en del märkligheter som inte kommit ut.
Citera
Bannlyst
I Sverige: Bara en idiot ligger med en student/anställd, även om studenten ville o bad om det. Speciellt efter me-too rörelse.

Han ska dömas till våldtäkt med 100% säkerhet, jag ska citera det här inlägget efter domen även om jag har fel.
Citera
2021-03-12, 22:22
Medlem
Jofs avatar
Förut var kvinnor rättslösa i fall som detta. Nu är det män som är det.
Citera
2021-03-12, 22:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
B.O ärinte alldeles lätt att lista ut.
Här är intagningslistan till juristlinjen höstterminen 2020.

Under HT2020 sökte 6296 personer till Juristprogrammet vid Uppsala universitet varav 1366 i första hand. Totalt antogs 271 personer i det första urvalet varav 114 var män och 156 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 270 personer varav 102 var män och 167 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 40% män och 60% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.

B.O är alltså 1 av 293 st under förutsättning att B.O började höstterminen 2020.

Här behövs det lite inside info från juristkåren i uppsala.

Man varför lista ut? Det kan nog gå. Men säg man gör det. Namnet blir känt och jag hon mår säkert redan dåligt och blir känd ta livet av sig! Hur fan sjukt är inte det? Därav just att man inte ska eftersöka id på BO.
Citera
2021-03-12, 22:26
Medlem
solstrålars avatar
Varfför kallar alla tidningar Göran för "den toppjurist"? Varför skriver de inte hans namn Göran Lambertz? Damage control much?
Citera
2021-03-12, 22:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Förut var kvinnor rättslösa i fall som detta. Nu är det män som är det.
Tar en sup o tänker på stackars Göran som fallit för det kvinnliga patriarket vars meetoo o femenist rörelse skördat ännu ett manligt offer.
Citera
2021-03-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man varför lista ut? Det kan nog gå. Men säg man gör det. Namnet blir känt och jag hon mår säkert redan dåligt och blir känd ta livet av sig! Hur fan sjukt är inte det? Därav just att man inte ska eftersöka id på BO.
Man behöver väl inte skriva ut namnet. Bara en liten hint så får man räkna ut själv. Ska man väga trovärdigheten i vad som hänt så måste man ha båda parters namn. Allt annat är BS. Tror du att rätten bedömer utifrån de kriterier som du förespråkar.
Citera
2021-03-12, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Varfför kallar alla tidningar Göran för "den toppjurist"? Varför skriver de inte hans namn Göran Lambertz? Damage control much?
De kanske avstår av ren självbevarelsedrift? Föreställ dig att GL blir friad och börjar jaga medierna för ”förtal” eller nåt liknande. Ingen vill ha en rabiat autist efter sig, speciellt inte en sådan som får vanliga autister att framstå som normalt resonerande personer.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj299792458
I Sverige: Bara en idiot ligger med en student/anställd, även om studenten ville o bad om det. Speciellt efter me-too rörelse.

Han ska dömas till våldtäkt med 100% säkerhet, jag ska citera det här inlägget efter domen även om jag har fel.
Man anställer inte ens unga tjejer & man man blir definitivt inte mentor till dom. Man går inte heller på After Work. Man undviker helt kvinnor under 50 & träffar dom aldrig utan vittnen
Så blev det.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Haha hur är det möjligt? Det där måste väl ändå vara klassat som förtal?

inte förtal att visa en bild på ett lamm. kom igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in