2021-03-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har för mig att det var lindrig kognitiv funktionsnedsättning? Minns jag fel?

"Hur är den kliniska bilden vid lindring kognitiv nedsättning (MCI)
Det finns ingen helt homogen bild av symtomen vid MCI. Vanligen klagar den drabbade av
tilltagande svårigheter att minnas. Upplevelse av nedsatt koncentrationsförmåga och uppmärksamhet
är mycket vanligt. Dessa symtom är också en bidragande orsak till det nedsatta minnet, då den
nedsatta uppmärksamheten gör att man inte tar in information på ett normalt sätt.

Lindrig kognitiv nedsättning påverkar förmågan att köra bil"

https://vardgivarwebb.regionostergotland.se/pages/375331/Lindrig%20kognitiv%20neds%C3%A4ttning.pdf

MCI, mild cognitive impairment, definieras genom att tillståndet ger en märkbar sänkt kognitiv funktion inklusive minnesförsämring, med en försämring över tid som innebär en ökad risk för att utveckla demens.

https://www.netdoktorpro.se/geriatrik/medicinska-oversikter/lindrig-kognitiv-storning-mild-cognitive-impairment-mci/

så redan 2010 så diagnostiserades Esbjörn av detta.
Senast redigerad av sandraso 2021-03-12 kl. 21:53.
2021-03-12, 21:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
hon behöver heller inte bevisa något. Därmed är det också helt osannolikt att hon skulle gjort något fel.
Nä hon behöver inte bevisa något. Dock tappat hon ju all som trovärdighet om hon väljer att inte görs det. Gör hon det inte kommer hon att få bära med sig misstankarna hela livet.

Varför är det helt osannolikt att hon gjort något fel? Tänker du att det är osannolikare att hon skulle kunna göra fel än andra?
2021-03-12, 21:50
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Nu får du ta och lugna ner dina nerver lite.
Gillar du inte tråden så lufsa vidare.
Det är Binninge gänget som smutskastar och ingen annan. Ta en toy eller sobril

Jag är hur lugn som helst och jag älskar den här tråden. Mest för att se hur mycket skit som motståndarna till Ebba Busch orkar producera. Det finns en sanning och den lär väl endast Ebba och Esbjörn känna till. Trots det har vi flera tusen inlägg som påstår sig veta hur det ligger till.

Jag har inga Toy, men tar ett EXTRA istället och fortsätter njuta av tråden.
2021-03-12, 21:51
Medlem
Citat:
Som sagt, du visar med dina förvirrade killgissningar att du inte har en aning vad du pratar om. Bara att du missar en sådan grundläggande sak som att avtalet måste vara formriktigt.
eh va? att det bör stå vilken fastighet det gäller kan nog de flesta gissa, och parterna som är inblandade (köpare och säljare), också att det står vilket köpekontrakt det gäller som skall hävas (datumet när det är daterat räcker) skäl till uppsägning kan ju var bra och överenskommelsen gällande kostnader, återbetalning m.m så underskrifter av parterna då. Svårare än så är det inte, som sagt en a4 sida.
2021-03-12, 21:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Så avtalet om återgång av köp behöver inte anpassas efter vare sig situationen, det tidigare avtalet, alla ekonomiska förehavanden om skett, och inte minst efter parterna?

Du har som vanligt ingen koll på någonting. Frågan är om du ens klarar av att byta hockeybilder utan att bryta ihop fullständigt.
Om jag var Ebba hade jag hyrt in ett gäng jurister för att hitta hål i avtalet så jag fick en utväg. Jag tror inte att hon skulle vinna på en rättegång. Kanske huset, men definitivt inget annat.

Föresten om du och jag har skrivet ett avtal som gäller något mellan oss. Vi håller båda upp det och river helt enkelt sönder våra papper. Har vi inte rivet avtalet då?
2021-03-12, 21:53
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ja, historien stinker så in i helvete, blir oerhört intressant när det blir rättegång, men tyvärr så kommer Ebba att dra sej ur affären innan dess!

Ebba har alldeles för många lik i sin garderob ang hur detta gick till i somras så det skulle vara självmord att driva detta vidare, det är hon fullt medveten om!
Hon trodde Esbjörn gick att skrämma men tji fick Busch!
Det är lätt att misstänka att väninnan är MD som Ebba har berättat om sina planer för. MD tar kontakt med brodern som på Ebbas anvisning upprättar köpekontraktet. Aktuell dag har Ebba med sin väninnan MD som ytterligare påtryckning ifall Esbjörn skulle bli strulig.
Blir inte förvånad ett dugg om det är MD som är en av de 15 som står på listan att vittna.

Citat Ebba;
Ett av de mest avskyvärda brotten är brott mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig på äldre och sköra människor
2021-03-12, 21:54
Medlem
En annan sak som förvånar är hur mäklarfrun Monica Pernroth Lüllmaa tagit över som god man och på det sätt hon gjort det. Hennes man på Riksmäklarna borde ha sagt åt henne att det är i allra högsta grad olämpligt.Att ta över en människas liv och tillgångar så brutalt som hon gjort är fullständigt avskyvärt och upprörande. Och samtidigt luras Esbjörn in i deras drev mot Ebba. Ren kidnappning!
Vad är planen efter? Är det Riksmäklarnas plan ihop med kursgårdsdamen?
2021-03-12, 21:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ja, det kan de helt säkert, det kan däremot inte du och resten av Ebba-hatarna, det har vi konstaterat sedan länge.
Självklart handlar det här om oss. Vem skulle det annars handla om? Ebba och Esbjörn? Nääää, mer om dom som inte blint litar på Ebba och istället ifrågasätter henne.
2021-03-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
"Hur är den kliniska bilden vid lindring kognitiv nedsättning (MCI)
Det finns ingen helt homogen bild av symtomen vid MCI. Vanligen klagar den drabbade av
tilltagande svårigheter att minnas. Upplevelse av nedsatt koncentrationsförmåga och uppmärksamhet
är mycket vanligt. Dessa symtom är också en bidragande orsak till det nedsatta minnet, då den
nedsatta uppmärksamheten gör att man inte tar in information på ett normalt sätt.

Lindrig kognitiv nedsättning påverkar förmågan att köra bil"

https://vardgivarwebb.regionostergotland.se/pages/375331/Lindrig%20kognitiv%20neds%C3%A4ttning.pdf

MCI, mild cognitive impairment, definieras genom att tillståndet ger en märkbar sänkt kognitiv funktion inklusive minnesförsämring, med en försämring över tid som innebär en ökad risk för att utveckla demens.

https://www.netdoktorpro.se/geriatrik/medicinska-oversikter/lindrig-kognitiv-storning-mild-cognitive-impairment-mci/

så redan 2010 så diagnostiserades Esbjörn av detta.

”Lindriga kognitiva symtom är vanligt bland äldre. Man räknar med att ungefär 11⁄4 av den äldre åldersgruppen (>65 år) är drabbad.”

Det är ett helt normalt åldrande. Det innebär inte att man inte klarar av att till exempel handla, men man behöver skriva en lista så man inte glömmer diskmedlet. Det innebär inte att man behöver en god man som Pernroth Lüllmaa hävdar. Det betyder inte heller att man är oförmögen att ingå avtal.
2021-03-12, 21:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3OPPQ/ebba-busch-slar-tillbaka-om-pastadda-underpriset-marknadsmassigt

Ja där står det helt klart att den är gjord innan köpet eller?
2021-03-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
”Lindriga kognitiva symtom är vanligt bland äldre. Man räknar med att ungefär 11⁄4 av den äldre åldersgruppen (>65 år) är drabbad.”

Det är ett helt normalt åldrande. Det innebär inte att man inte klarar av att till exempel handla, men man behöver skriva en lista så man inte glömmer diskmedlet. Det innebär inte att man behöver en god man som Pernroth Lüllmaa hävdar. Det betyder inte heller att man är oförmögen att ingå avtal.
nej.

Till skillnad från åldersrelaterad minnesnedsättning har MCI-patienten större problem med minnesfunktionen.

2021-03-12, 22:01
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det där citatet från Ebba är ju obetalbart.. Ska lägga till det i mina inlägg.

Citat Ebba;
Ett av de mest vedervärdiga brotten är brotten mot äldre. Där gärningsmän systematiskt riktar in sig
på äldre och sköra människor
Visst är det ett underbart exempel på total avsaknad av självinsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in