2021-03-12, 21:17
Medlem
MarryBlunts avatar
Marcus Oscarsson, jag har alltid gillar honom. Han är född i mörkaste Småland kanske i hjärtat av bibelbältet. Jag försökte googla om han var med i någon församling. Någon som vet?
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Berätta hur allt gick till i somras, med magdansöser och en hypnotisör som lurade Esbjörn att skriva på! Sen hot om våld och korsfästelse! Du är något stort på spåren. Vilket avslöjande.
Fast så har ingens sagt att det går till. Vi har bara lyft upp sådant vi inte riktigt får grepp om. Som varför talar Esbjörn om att det var mörkt och Ebba behövde peka vid kontrakt skrivningen. Att Esbjörn är diagnostiserad med en kognitiv störning verkar vi ju iallafall fall vara överens om. Personligen tycker jag man ser det framför allt på intervjuer han gjort. Hur han lucia tappar tråden och börjar mumla om träden exempelvis. Så hur är det möjligt för Ebba att träffa honom 8-10 gånger utan att märka det, eller märkte hon det och det var därför hon kallade honom lite egen. Ja du hör. Om jag bara kunde få glasklart för mig hur det gick till så skulle ingen skylla Ebba.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaveldun
Finns det bevis för att Ebba skall ha trixat med värderingen?
Asså om den här Notar besiktningen gjordes så sent som media säger ( dvs om ett flertal reportar inte blandat ihop besiktnings datum och utskriftdatum) så är det ju väldigt besvärande för henne. Vad man skulle kunna begära är att hon presenterar de två besiktningarna som hon säger sig ha gjort. Om hon inte klart och tydligt kan redovisa vilka som gjorde dom och när, då är ju det i sig ett tydligt bevis på att hon trixat. Synd att Esbjörn minns så dåligt. Annars skulle han ju kunna berätta vad Ebba sa att huset var värderat till. Jag tror hon sa 3,5, men det har jag självklart inga bevis för.

Citat:
Det är helt sant. Det finns en seriös värdering på huset som visar att den är värd betydligt mer. Den är gjord av Sveriges bästa mäklare, värderingsman och jurist. Verksam på ett värderingsinstitut. Det bästa med värderingen är att den är helt ärlig och jättebra. Den kostar dessutom bara 29 kronor första månaden.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist
Den på 4,6 är väl den enda värdering som finns? Notars vet vi ju inget om, vi vet inte vad som stog, vi vet inte vad de kom fram till vi vet inte ens om den finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Självklart är det synd om gubbtjuven, bli utnyttjad av dom han trodde va vänner,
Det där är så svårförståeligt för mig. I relationen Ebba och Esbjörn i somras var Esbjörn en glasklar och skarpsynt man, med full koll på avtals skrivning och bostads värde. Det finns inte en chans i helvete att en skilling och slipad politiker kan lura eller dupera honom på något sätt. Men bara några månader senare en stackars svag och lättlurad man som inte förstår vad som händer. Faktumet att Ebba brukar skalda Att de gamla är viktiga och att man ska lita på dem stämmer inte längre. För Ebba tror inte på honom när han säger att han ångrat sig.
Citat:
Ursprungligen postat av glochester
Ebba kan ju köpa en typ amerikansk husbil så kan ju hon o barnen vistas i näromr
Bra och kreativt förslag tycker jag. Det kanske de flesta som vill bo precis granne med sitt ex får göra.
Citat:
Det är sant, hon vill nog inte bo i ett gammalt soldattorp med eldstad som värmekälla. Det vill inte många andra heller, men du tycker att det kunde duga gott åt Esbjörn. Det visar hur lite du egentligen bryr dig.
Vi talar om en sommarstuga. Vi är många som tycker att sommarstugor med ganska låg standard är charmiga.
2021-03-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Exakt så är det. Handlar inte om pengar.

Om Ebba hade hållit sig borta från träden och huset tills alla papper var påskrivna, så hade hon bott där nu. Oerhört korkat och okänsligt att klampa på på det viset.

Hon gjorde det för att det skulle gå att ordna med dränering av huset.
2021-03-12, 21:20
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Att du orkar fortsätta larva dig dag ut och dag in och spamma sönder tråden i hopp om att nyblivna läsare skall tro att det är Ebba som har gjort fel.
Fast sannolikheten att Ebba gjort fel är ju ganska stor. Hon har ju iallafall inte gjort något för att bevisa motsatsen.
2021-03-12, 21:21
Medlem
trngws avatar
Notars värdering är utförd vid ett eller flera datum i tiden, dokumentationen är sedan upprättad vid ett senare datum.

Barrys utredning av Esbjörn är utförd vid ett eller flera datum i tiden, dokumentationen är sedan upprättad vid ett senare datum.

Densias värdering är utförd vid ett eller flera datum i tiden, dokumentationen är sedan upprättad vid ett senare datum.

Sjönäras köpeavtal är utfört vid ett eller flera datum i tiden, dokumentet är sedan signerat vid ett senare datum.

Ebba-hatarna hävdar att ett av ovanstående dokument är ogiltigt pga det naturliga att jobbet är gjort under en period och dokumentet upprättat ett annat datum, men inte övriga. De har lite svårt att förklara varför det skulle vara på det viset. De vägrar svara på frågor om detta, utan hävdar istället envist även denna lögn likt ett litet barn som inte kan medge att det har fel.
2021-03-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Hur skulle hon kunna backa?
Det är fortfarande inte hockeybilder vi tapar om - du måste väl komma till den insikten snart.
Det är bara att upprätta ett avtal om återgång av köp. Det är lika lätt som att byta hockeybilder med varandra. Betydligt lättare än att upprätta ett köpekontrat anpassat efter parterna.
2021-03-12, 21:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du har ej förstått det, men den är endast printad i efterhan inte gjord.Notar
Jo jo, ni säger det. Personligen tror jag de flesta vuxna normalbegåvade människorna kan skilja mellan utskriftdatum och värderingsdatum.
2021-03-12, 21:24
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är därför han låtit det förfalla - för att han älskar det så mycket?
Nej det är för han är en gammal man med en kognitiv funktionsnedsättning.
2021-03-12, 21:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Fast sannolikheten att Ebba gjort fel är ju ganska stor. Hon har ju iallafall inte gjort något för att bevisa motsatsen.

Ingen har anklagat henne för några fel och hon behöver heller inte bevisa något. Därmed är det också helt osannolikt att hon skulle gjort något fel.

Bevisbördan ligger istället hos Esbjörn trots att det är Ebba som stämt honom. Det säger en hel del om alla fel som Esbjörn gjort.

Alla undersökningar som gjorts visar att Esbjörn gjort fel, såväl juridiskt som moraliskt. Finns flera undersökning i just denna frågan med flera tusen svar.
2021-03-12, 21:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jo jo, ni säger det. Personligen tror jag de flesta vuxna normalbegåvade människorna kan skilja mellan utskriftdatum och värderingsdatum.
Jag har ej sett dokumentet endast läst i det som framkom i aftonbladet.
Men länka gärna
2021-03-12, 21:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det är bara att upprätta ett avtal om återgång av köp. Det är lika lätt som att byta hockeybilder med varandra. Betydligt lättare än att upprätta ett köpekontrat anpassat efter parterna.

Så avtalet om återgång av köp behöver inte anpassas efter vare sig situationen, det tidigare avtalet, alla ekonomiska förehavanden om skett, och inte minst efter parterna?

Du har som vanligt ingen koll på någonting. Frågan är om du ens klarar av att byta hockeybilder utan att bryta ihop fullständigt.
2021-03-12, 21:28
Medlem
trngws avatar
Citat:

Ja, det kan de helt säkert, det kan däremot inte du och resten av Ebba-hatarna, det har vi konstaterat sedan länge.
2021-03-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så avtalet om återgång av köp behöver inte anpassas efter vare sig situationen, det tidigare avtalet, alla ekonomiska förehavanden om skett, och inte minst efter parterna?

Du har som vanligt ingen koll på någonting. Frågan är om du ens klarar av att byta hockeybilder utan att bryta ihop fullständigt.
Ja det är betydligt enklare, för det krävs att parterna är överens, det är inte så svårt att skriva ned att handpenning skall betalas åter, ev skadestånd och andra kostnader, det är easy peasy, oftast är ett a4 sida fullt tillräckligt.

oftast är det en mäklare som upprättar ett köpekontrakt, parterna litar på mäklarens profession men det finns mängder av mäklare som blivit varnade för att de haft med/ inte haft med anpassade villkor i kontrakten för att förhindra konflikt mellan parterna.

Eller så har man upprätta köpekontraktet själva och glömmer massor med väsentligheter som hade behövts ta upp där för att förhindra konflikt mellan parterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in