Marcus Oscarsson, jag har alltid gillar honom. Han är född i mörkaste Småland kanske i hjärtat av bibelbältet. Jag försökte googla om han var med i någon församling. Någon som vet?
Vi talar om en sommarstuga. Vi är många som tycker att sommarstugor med ganska låg standard är charmiga.
Citat:
Fast så har ingens sagt att det går till. Vi har bara lyft upp sådant vi inte riktigt får grepp om. Som varför talar Esbjörn om att det var mörkt och Ebba behövde peka vid kontrakt skrivningen. Att Esbjörn är diagnostiserad med en kognitiv störning verkar vi ju iallafall fall vara överens om. Personligen tycker jag man ser det framför allt på intervjuer han gjort. Hur han lucia tappar tråden och börjar mumla om träden exempelvis. Så hur är det möjligt för Ebba att träffa honom 8-10 gånger utan att märka det, eller märkte hon det och det var därför hon kallade honom lite egen. Ja du hör. Om jag bara kunde få glasklart för mig hur det gick till så skulle ingen skylla Ebba.
Citat:
Asså om den här Notar besiktningen gjordes så sent som media säger ( dvs om ett flertal reportar inte blandat ihop besiktnings datum och utskriftdatum) så är det ju väldigt besvärande för henne. Vad man skulle kunna begära är att hon presenterar de två besiktningarna som hon säger sig ha gjort. Om hon inte klart och tydligt kan redovisa vilka som gjorde dom och när, då är ju det i sig ett tydligt bevis på att hon trixat. Synd att Esbjörn minns så dåligt. Annars skulle han ju kunna berätta vad Ebba sa att huset var värderat till. Jag tror hon sa 3,5, men det har jag självklart inga bevis för.
Citat:
Den på 4,6 är väl den enda värdering som finns? Notars vet vi ju inget om, vi vet inte vad som stog, vi vet inte vad de kom fram till vi vet inte ens om den finns. Det är helt sant. Det finns en seriös värdering på huset som visar att den är värd betydligt mer. Den är gjord av Sveriges bästa mäklare, värderingsman och jurist. Verksam på ett värderingsinstitut. Det bästa med värderingen är att den är helt ärlig och jättebra. Den kostar dessutom bara 29 kronor första månaden.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist
Citat:
Det där är så svårförståeligt för mig. I relationen Ebba och Esbjörn i somras var Esbjörn en glasklar och skarpsynt man, med full koll på avtals skrivning och bostads värde. Det finns inte en chans i helvete att en skilling och slipad politiker kan lura eller dupera honom på något sätt. Men bara några månader senare en stackars svag och lättlurad man som inte förstår vad som händer. Faktumet att Ebba brukar skalda Att de gamla är viktiga och att man ska lita på dem stämmer inte längre. För Ebba tror inte på honom när han säger att han ångrat sig.
Citat:
Bra och kreativt förslag tycker jag. Det kanske de flesta som vill bo precis granne med sitt ex får göra. Vi talar om en sommarstuga. Vi är många som tycker att sommarstugor med ganska låg standard är charmiga.