Citat:
Det var nog en hel del konstigheter, som hur HD betedde sig i förhör (redan tidigt verkar hon svårt att minnas detaljer) och även det som andra vittnen berättat om vad gäller hennes hat till Lena, hennes försök till att plantera blodigt sex hos sin vän osv. Kanske också det faktum att det pratades om av svärföräldrarna och andra att HD ville återförenas med SD i framtiden, att hon önskade nytt giftermål med ny präst osv. Inte att glömma hennes chefs uttalande om att HD sa (för) tidigt på morgonen att hon är försvunnen, att att hon hoppas att hon är död. Så nog började de titta lite på HD redan tidigt (tror jag), men de trodde kanske att mycket berodde på att hon var styrd av den styrande? Det finns ju en hel del i HDs kommunikationer både med Lena men också med andra (JG t ex) och hur de diskuterar om Lena som "farlig" och som en som "kan göra vad som helst", vilket inte verkar ha någon saklig grund.
Det finns ju mycket som är konstigt här.
Jag tror att en anledning till stormningen av SDs hus var JGs information som han satt inne med alldeles för länge; om de tidigare tankarna på att utlåna familjen. Där ingick ju HD, som inte verkar tagit det till den nivå som man borde ha gjort.
Det blev nog droppen.
Det finns ju mycket som är konstigt här.
Jag tror att en anledning till stormningen av SDs hus var JGs information som han satt inne med alldeles för länge; om de tidigare tankarna på att utlåna familjen. Där ingick ju HD, som inte verkar tagit det till den nivå som man borde ha gjort.
Det blev nog droppen.
Bra att påminnas om läget med HD där. Ser lite mörkt ut att få klarhet i hur hon hade kunskap så tidigt. Tyvärr har det inte så mycket tyngd för att sänka SD va? Saknas spår.
Ja det var helt klart för att vara säkra kring barnen de gick in med buller och bång. Ett effektivt sätt att säkra dator och mobil på också.
Med facit i hand så var det kanske lite överdrift om sannolikheten att SD skulle ta barnen som gisslan var låg jämfört med det trauma det nu blev istället.
Men som alltid, bäst att vara på den säkra sidan.