2021-03-12, 20:11
Medlem
Hej Flashback!

Jag är satans trött på detta nu. Om nu enligt bibeln att Gud skapade mannen och kvinnan samt alla andra arter som vandrar på denna jord, kunde han inte bara ha gett fan i den missanpassade arten extrem feminister. Varför får de konstant röst i media, varför ska de alltid försöka få män att se dåliga ut? Tiktok är ju ett ställe där både normala men även korkade gardinstänger hänger på. I kommentarerna kan man fan hitta allt från vettiga skrivna texter till de mest efterblivna någonsin.

Extrem feminister som sitter och skriker död åt mannen, vad i helvete har dagens män gjort dem? Såklart är det förståeligt att en individ kanske har svårt för det motsatta könet efter trauman, våldtäkter, dålig uppväxt m.m, men dessa hjärndöda apor står bara och gapar för full hals. Fattar inte de att det som hände för kanske 300 år sedan inte händer i dagens Sverige? Hur kan de sitta och säga att allt är mannens fel idag, att det är dagens mäns fel att kvinnor förr inte hade lika rättigheter, samma möjligheter etc. Hur kan en oskyldig man idag rå för det som puckon gjorde förr? Medans de själva sitter på den stora piedestalen med fläsk röven i vädret.

Dessa puckon säger ju även till kvinnor själva att de är kvinnohatare så fort man själv säger att feminismen i dagens Sverige har gått alldeles för långt. Vad är detta för människor? De hatar ju allt och alla i såna fall. Jag skulle själv vilja säga att det de gör är totalt respektlöst mot all form av feminism som uppstod redan från början, där kvinnor faktiskt gav sina liv för kvinnans rättigheter i form av avrättning. Upplysningens tidsepok är väldigt intressant just på den fronten, kvinnor som försökte yttra sig offentligt, kvinnor som författade och så vidare, aldrig fan hör man en extremfeminist hylla dem, men att klaga på dagens män, det är inga problem. Jag måste dessutom fråga, hur jäva outbildade är dessa miffon? Det var inte bara kvinnan som var orättvist behandlad förr, även män hade det jävligt dåligt ställt, fattar inte de att för fanns det något som hette klassamhälle där endast de högt fina ansedda folket hade rösträtt och tillgång till mycket. Kvinnor i de rika familjerna hade även det bättre än fattiga män men det räknas tydligen inte in.

Det är väl fan klart att man blir avskräckt av dagens feminism pga hur den ser ut idag, dessa människor kan inte ens räknas som feminister, de gör verkligen ingen skillnad, och vill man se en riktig skillnad så kanske de istället ska börja rikta sig mot länder där varken kultur eller samhälle är lika utvecklat som i Sverige, där kvinnor faktiskt har det extremt dåligt ställt.

Såklart har man ju läst skeva kommentarer av män där de skriver: Ni kvinnor ska vara tacksamma för allt som finns idag, det är männens förtjänst. Jag har en helt annan synvinkel på detta, jag tackar individen som faktiskt uppfann glödlampan, bilen, telefonen, allt detta. Men män som kommenterar dessa kommentarer, det är väl för fan inte din förtjänst att glödlampan existerar idag? Varför ska jag tacka dig? Om vi ska vara realistiska här hade du minst sagt varit lika meningslös som jag själv på att uppfinna en glödlampa. Denna människa bör själv i såna fall vara den individen tacksam, inte alla andra som inte ens har med det att göra. Denna synvinkel på saken ifall den ska tas väldigt bokstavlig.

En sak är iallafall säker, utan samspelet mellan man och kvinna kommer vi ingenstans. För att samhället ska gå framåt behövs även nya generationer, nya individer som kan ta över det som den gamla generationen har skapat, men så som det ser ut nu om dagens efterblivna manshatare ska få regera kommer vi dö ut snabbare än någonsin för folk dras ifrån varandra. Dessa extremfeminister hatar garanterat även män som försökte och som än idag bryr sig om kvinnors rättigheter och allt därtill.

Med detta vill jag bara tacka alla fina män som har vett innanför pannbenet, nötter hittar man alltid överallt ändå, oavsett kön. Vissa hörs mer än andra. Har läst väldigt intressanta trådar på denna sidan om människor som har tappat hoppet på den svenska kvinnan, men jag lovar, det finns vettiga kvinnor kvar av oss också, allt är inte förlorat! Problemet är ju bara att vi får inte höras för hjärndöda manshatare är medias gullegrisar
Senast redigerad av FatJesus 2021-03-12 kl. 20:26.
Citera
2021-03-12, 20:14
Medlem
Imbazs avatar
Hade läst om du visste vad styckeindelning är.

Men med tanke på rubriken så vill jag inte det heller.
Citera
2021-03-12, 20:15
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatJesus
Hej Flashback!

Jag är satans trött på detta nu. Om nu enligt bibeln att Gud skapade mannen och kvinnan samt alla andra arter som vandrar på denna jord, kunde han inte bara ha gett fan i den missanpassade arten extrem feminister. Varför får de konstant röst i media, varför ska de alltid försöka få män att se dåliga ut? Tiktok är ju ett ställe där både normala men även korkade gardinstänger hänger på. I kommentarerna kan man fan hitta allt från vettiga skrivna texter till de mest efterblivna någonsin. Extrem feminister som sitter och skriker död åt mannen, vad i helvete har dagens män gjort dem? Såklart är det förståeligt att en individ kanske har svårt för det motsatta könet efter trauman, våldtäkter, dålig uppväxt m.m, men dessa hjärndöda apor står bara och gapar för full hals. Fattar inte de att det som hände för kanske 300 år sedan inte händer i dagens Sverige? Hur kan de sitta och säga att allt är mannens fel idag, att det är dagens mäns fel att kvinnor förr inte hade lika rättigheter, samma möjligheter etc. Hur kan en oskyldig man idag rå för det som puckon gjorde förr? Medans de själva sitter på den stora piedestalen med fläsk röven i vädret. Dessa puckon säger ju även till kvinnor själva att de är kvinnohatare så fort man själv säger att feminismen i dagens Sverige har gått alldeles för långt. Vad är detta för människor? De hatar ju allt och alla i såna fall. Jag skulle själv vilja säga att det de gör är totalt respektlöst mot all form av feminism som uppstod redan från början, där kvinnor faktiskt gav sina liv för kvinnans rättigheter i form av avrättning. Upplysningens tidsepok är väldigt intressant just på den fronten, kvinnor som försökte yttra sig offentligt, kvinnor som författade och så vidare, aldrig fan hör man en extremfeminist hylla dem, men att klaga på dagens män, det är inga problem. Jag måste dessutom fråga, hur jäva outbildade är dessa miffon? Det var inte bara kvinnan som var orättvist behandlad förr, även män hade det jävligt dåligt ställt, fattar inte de att för fanns det något som hette klassamhälle där endast de högt fina ansedda folket hade rösträtt och tillgång till mycket. Kvinnor i de rika familjerna hade även det bättre än fattiga män men det räknas tydligen inte in. Det är väl fan klart att man blir avskräckt av dagens feminism pga hur den ser ut idag, dessa människor kan inte ens räknas som feminister, de gör verkligen ingen skillnad, och vill man se en riktig skillnad så kanske de istället ska börja rikta sig mot länder där varken kultur eller samhälle är lika utvecklat som i Sverige, där kvinnor faktiskt har det extremt dåligt ställt. Såklart har man ju läst skeva kommentarer av män där de skriver: Ni kvinnor ska vara tacksamma för allt som finns idag, det är männens förtjänst. Jag har en helt annan synvinkel på detta, jag tackar individen som faktiskt uppfann glödlampan, bilen, telefonen, allt detta. Men män som kommenterar dessa kommentarer, det är väl för fan inte din förtjänst att glödlampan existerar idag? Varför ska jag tacka dig? Om vi ska vara realistiska här hade du minst sagt varit lika meningslös som jag själv på att uppfinna en glödlampa. Denna människa bör själv i såna fall vara den individen tacksam, inte alla andra som inte ens har med det att göra. Denna synvinkel på saken ifall den ska tas väldigt bokstavlig. En sak är iallafall säker, utan samspelet mellan man och kvinna kommer vi ingenstans. För att samhället ska gå framåt behövs även nya generationer, nya individer som kan ta över det som den gamla generationen har skapat, men så som det ser ut nu om dagens efterblivna manshatare ska få regera kommer vi dö ut snabbare än någonsin för folk dras ifrån varandra. Dessa extremfeminister hatar garanterat även män som försökte och som än idag bryr sig om kvinnors rättigheter och allt därtill. Med detta vill jag bara tacka alla fina män som har vett innanför pannbenet, nötter hittar man alltid överallt ändå, oavsett kön. Vissa hörs mer än andra. Har läst väldigt intressanta trådar på denna sidan om människor som har tappat hoppet på den svenska kvinnan, men jag lovar, det finns vettiga kvinnor kvar av oss också, allt är inte förlorat! Problemet är ju bara att vi får inte höras för hjärndöda manshatare är medias gullegrisar

Men jösses lär dig dela upp text i stycken människa.
Citera
2021-03-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Men jösses lär dig dela upp text i stycken människa.

Sådär, fixat
Citera
2021-03-12, 20:20
Medlem
Jag är feminist ....och ursäkta men jag fattar inte ens vad du klagar på...

Finns massor med feminister där ute som inte "står och skriker".
Däremot så finns det åtskilliga män som verkligen "står och skriker".

så?
Citera
2021-03-12, 20:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Vad är extrem feminister? Extremfeminister vet man ju om. Träligt släkte.
Citera
2021-03-12, 20:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

så?

Hur fan kan du vara rasse? Vad gör kvinnor bättre än män? Linda Snecker idiot är säkert din favvo.
Citera
2021-03-12, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur fan kan du vara rasse? Vad gör kvinnor bättre än män?
Rasse?

Vad babblar du om?

Har inte skrivit nånstans att kvinnor är bättre än män.
Citera
2021-03-12, 20:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Rasse?

Vad babblar du om?

Har inte skrivit nånstans att kvinnor är bättre än män.

Du skrev att du är feminist! Det är agendan därav. Du borde kanske läsa på vad ord innebär innan du säger vara det. Om du inte skriver under på det.
Citera
2021-03-12, 20:31
Medlem
Citat:

så?

Jag pratar om extremfeminister, de som är manshatare. Jag har inte sagt att alla feminister står och skriker, utan manshatare helt enkelt. Det är väl klart att det finns många feminister som inte står och skriker, men om det inte framgår i texten så upprepar jag mig här igen extremfeminister/manshatare
Citera
2021-03-12, 20:33
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du skrev att du är feminist! Det är agendan därav. Du borde kanske läsa på vad ord innebär innan du säger vara det. Om du inte skriver under på det.

Definitionen av feminism är "social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män".

https://www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/feminism

Vad får du resten ifrån?
Citera
2021-03-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hade läst om du visste vad styckeindelning är.

Men med tanke på rubriken så vill jag inte det heller.

Fixat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in