2021-03-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Det är ju ganska självklart egentligen.

Jag minns en tid då feminister gärna påstod att de "inte ser hudfärg" osv. Själva målet var ju en gång i tiden att kön och etnicitet inte skulle spela någon roll.

Idag är ju retoriken precis omvänd: ALLT ska handla om kön och etnicitet! Ditt kön ska avgöra allt ifrån hur mycket skatt du betalar till hur du blir bemött.

Vad fan hände egentligen?
Begåvat inlägg ! Bra !
Citera
2021-03-12, 17:39
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Som exempel tar hon sig själv då en man hon påstår tappade ut kaffet på golvet i tåget hon färdades i. Då mannen ska ha tittat på henne för att vilja ”ha den där blicken av medlidande” ska han ha mötts av en iskall blick.
Citat:
Tänk på all energi kvinnor lägger på att se och bekräfta sin omgivning. Pröva en dag att inte göra det. Fokusera på dig själv. Gå in i din bubbla där du är viktigast. Njut av det.

Lite märklig situation att ta som exempel. Är det vanligt att man söker efter "en blick av medlidande" om man råkar spilla ut sitt kaffe?

Dessutom så bekräftar hon ju mannen med en blick, dock en iskall blick... Hade det inte varit mer effektivt och mindre energikrävande ifrån hennes sida att bara titta ner i sin mobil och låtsas som att hon inget sett?

Tycker det blir något komiskt över hela situationen när jag föreställer mig den missnöjda mannen som just spillt ut sitt kaffe se sig omkring och upptäcka denna kvinna som stirrar på honom med en iskall blick.
Citera
2021-03-12, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Det är ju ganska självklart egentligen.

Jag minns en tid då feminister gärna påstod att de "inte ser hudfärg" osv. Själva målet var ju en gång i tiden att kön och etnicitet inte skulle spela någon roll.

Idag är ju retoriken precis omvänd: ALLT ska handla om kön och etnicitet! Ditt kön ska avgöra allt ifrån hur mycket skatt du betalar till hur du blir bemött.

Vad fan hände egentligen?

Den marxistiska maktanalysen, vilken tar alla gruppmedelvärdes skillnader (utom när det inte gynnar en som medellivslängd t ex) som intäkt för förtryck.

Det är inte jämställdhet i möjligheter, utan jämlikhet i utfall som ska uppnås.
Citera
2021-03-12, 18:17
Bannlyst
Äcklig narcissist.
Citera
2021-03-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
https://www.instagram.com/p/CMMQdwVJHZ7/
https://samnytt.se/snecker-v-uppmanar-till-krig-mot-man-inget-medlidande/

Så nu ska kvinnor börja behandla män ännu mer jävligt än annars då, ge dom "Female evil-eye" när dom vill ha hjälp och så då.
Det är jävligt stor skillnad på "krig" och att inte ge bekräftelse för töntigt beteende!
Samnytt borde kanske inte vara så paranoida och förmoda att Snecker krigshetsat kvinnor med att för en dag testa att vara helt neutrala i sin egen bubbla när män gör bort sig = detta beteende är INTE att ge det onda ögat!😉
Nån måtta får det väl ändå vara med dessa över/feltolkningar av (vänster)kvinnors instainlägg!
Senast redigerad av rantaplan 2021-03-12 kl. 18:26.
Citera
2021-03-12, 18:23
Medlem
Snecker är ingen politiker. Utan en ganska så gravt psykiskt sjukt människa, vilken bara ägnar ägnar sig åt uppvigling och samhällsförstörande arbete.
Och som vanligt får vi höra änu en anekdot från tunnelbanan. Ofta man ser en man gå runt med en kaffemugg inne på tuben. Och som till på köpet ser sig omkring och söker medlidande hos främmande kvinnor när han skämmer ut sig och spiller lite kaffe.
Samma gamla dumma fabricerade sagor dessa psykfall övertygar sig om kvällen innan dom spyr ut skiten offentligt.
Så här agerar bara ett barn, alternativt en mentalt efterbliven vuxen person.
Senast redigerad av Perlmutter 2021-03-12 kl. 18:26.
Citera
2021-03-12, 18:26
Medlem
En redig fittspark är vad den kvinnan förtjänar.
Citera
2021-03-12, 18:27
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Snecker är ingen politiker. Utan en ganska så gravt psykiskt sjukt människa, vilken bara ägnar sig åt uppvigling och samhällsförstörande arbete.
Och som vanligt får vi höra änu en anekdot från tunnelbanan. Ofta man ser en man gå runt med en kaffemugg inne på tuben. Och som till på köpet ser sig omkring och söker medlidande hos främmande kvinnor när han skämmer ut sig och spiller lite kaffe.
Samma gamla dumma fabricerade sagor dessa psykfall övertygar sig om kvällen innan dom spyr ut skiten offentligt.

Bilden är tagen på ett vanligt tåg och inte på tuben.

Ser dock på Twitter att det är många från vänsterhåll som kritiserar hennes uttalande.
Citera
2021-03-12, 18:28
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Testa att ta hennes inlägg och texter och byt ut "män" mot "judar" och se hur det låter då. Är det fortfarande okej och godkänt - eller är det brottsliga uttalanden som klassas som HMF då?

Stackars kvinna, så fylld av hat och misströstan.
Det är klart att hon mår dåligt och allt är männens fel. En sån självklar och praktisk förklaringsmodel.

Fan vad jobbigt det måste vara för henne att gå runt och tänka på feminism i varje tanke och samtidigt ha två småpojkar som vill leka pojk-lekar.
Citera
2021-03-12, 18:30
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Snecker är ingen politiker. Utan en ganska så gravt psykiskt sjukt människa, vilken bara ägnar ägnar sig åt uppvigling och samhällsförstörande arbete.
Så här agerar bara ett barn, alternativt en mentalt efterbliven vuxen person.

Hon verkar bara ledsen och trasig.
Det svarta hålet i själen ska lagas med uppmärksamhet från andra trasiga själar som ägnar sig åt att hata.

Nån tidigare sa att man kan pröva att byta ut ordet män mot judar för att få mer stuns i hennes texter.
Jäkligt intressant!
Citera
2021-03-12, 18:34
Medlem
Innan jag såg namnet Linda Snecker här i tråden har jag aldrig hört talas om människan. Så jag tog mig en tur på nätet och kollade runt. Jag kan inte annat än undra vad denna människa fått stå ut med under sin uppväxt. Det framgår inte helt klart, mer än att hon anser att pojkar fått mer uppmärksamhet än flickor. Där kan jag hålla med och det krävs en ändring. Men att därifrån gå från rent militäriska och våldsamma attacker på det manliga släktet upplever jag som mycket märkligt och att gå klart för långt över gränsen.
Citera
2021-03-12, 18:39
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Den marxistiska maktanalysen, vilken tar alla gruppmedelvärdes skillnader (utom när det inte gynnar en som medellivslängd t ex) som intäkt för förtryck.

Det är inte jämställdhet i möjligheter, utan jämlikhet i utfall som ska uppnås.

Min fetning.

Ja, det är väl därför de är så pigga på kvoteringar osv. Själva grunden till de olika utfallen för olika individer antas vara förtryck, ett förtryck som man aldrig kan vinna över (för att det inte finns) så man leker lekstuga och bestämmer hur verkligheten ska se ut istället för att anpassa sig och sina tankar till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in