2021-03-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej det är klart. Ska väl inte försökas egentligen. Det är fel att söka efter id på BO i fall som det här. Man kanske är nyfiken men det är ju fel.

Hur motiverar du att du uppenbarligen tycker det är rätt, efter som du själv deltar flitigt, att skriva 164 sidor om den ena parten men att den andra inte alls ska nämnas?

Ingen är dömd än och om det är en falskanmälan är plötsligt Lambertz BO och den unga studenten GM.
Citera
2021-03-12, 18:27
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Är det bara jag som tycker det är underligt att studenter är och springer på julfest (som även inkluderar alkohol) hemma hos sina lärare/mentorer?
Come on man, this is Sweden.
Citera
2021-03-12, 18:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Håller med.
Det är i alla fall inte lika starkt bestridande som "jag har aldrig träffat henne" eller "hon var inte hemma hos mig" eller "vi satt hela tiden" eller "hon hade svårt att andas och ropade på hjälp, så jag la mig på henne ett par sekunder för att hennes lungor skulle tömmas" eller "vi hörde skottlossning, hon blev hysterisk och jag la mig på henne för att ta kulorna".

Haha, den sista meningen skulle vara rätt kul att höra från Lambertz som försvar, kan hålla i dagens Sverige!
Citera
2021-03-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Män i maktens korridorer som har roller att bestämma har väldigt stora drag eller är på riktigt narcissister och gör vanligen allt för att få som dom vill.

Ett enkelt byte för en narcissist som är av mentorsfigur är självklart en ung tjej som vill ta sig upp i karriären och bli bäst. Här har den maktgalne enkelt att få ett övertag om offret och när mentorn vill doppa kuken i det lilla gulliga livet så är manipulationen ett faktum.

Jo visst men det där går ju åt båda hållen, han har uppsåt att knulla henne. Men hon då som har tackat ja och sedan sprungit hela vägen dit och firat med honom. Har inte hon något uppsåt och därmed ansvar, du skriver att hon vill bli bäst så jag förstår att du är inne på samma spår. Men jag tycker att det borde efterlysas lite eget ansvar hos kvinnor också. Dom kan inte jämt och ständigt vara offer, särskilt inte när dom själva har varit med och löpt på linan.
Citera
2021-03-12, 18:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hur motiverar du att du uppenbarligen tycker det är rätt, efter som du själv deltar flitigt, att skriva 164 sidor om den ena parten men att den andra inte alls ska nämnas?

Ingen är dömd än och om det är en falskanmälan är plötsligt Lambertz BO och den unga studenten GM.

Har jag gjort det? Ett inlägg kanske. Deltar flitigt utifrån att det är ett jävla spännande case. Göran av alla sitter i detta nu på häktet. Väntar bara på att GW ska gotta sig i det här!
Citera
2021-03-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Är det bara jag som tycker det är underligt att studenter är och springer på julfest (som även inkluderar alkohol) hemma hos sina lärare/mentorer?
De gamla stötarna på juridicum frotterade sig gärna med studenterna. Mycket bjudsprit och gott om söta studentskor. Dom flesta var dessutom halv/helalkade men fortfarande rätt skärpta. Dom är lite som vuxna barn som aldrig vill lämna studentlivet.
Citera
2021-03-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Nåja, att en av Sveriges mest framgångsrika jurister står misstänkt för ett sexualbrott har ju naturligtvis ett nyhetsvärde. Sedan tycker jag det är en avgörande skillnad mellan att diskutera en person i offentligheten som förväntas bete sig korrekt och att diskutera en person som inte är i offentligheten. GL är trots allt något av en institution inom det svenska rättsväsendet.

Det är ju fastställt sedan länge att offentliga personer som själva valt offentligheten förväntas stå ut med mer.

Däremot att ett brottsoffer ska granskas in i oändlighet för att förövaren råkar vara en kändis är inte lika självklart. Där tycker jag snarare den misstänktes "kändisskap" talar för ökat behov av anonymitet för anmälaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Haha, den sista meningen skulle vara rätt kul att höra från Lambertz som försvar, kan hålla i dagens Sverige!
Tror dock att det skulle falla på "hon blev hysterisk". Hade inte kommit långt hos S eller V!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Come on man, this is Sweden.

Jaha? Vad är det du syftar på, alkohol på julfesten eller att studenter springer på fest hos läraren? Jag har då aldrig varit med om något sådant eller hört talas om något sådan. Så för mig är detta totalt främmande och känns aningen opassande. Och då är jag inte en prydd eller PK person över huvud taget. Tvärtom raka motsatsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Har jag gjort det? Ett inlägg kanske. Deltar flitigt utifrån att det är ett jävla spännande case. Göran av alla sitter i detta nu på häktet. Väntar bara på att GW ska gotta sig i det här!

Du har skrivit 41 inlägg om Lambertz och hans situation men tycker det är fel att rota i vem motparten är.

Jag blev bara nyfiken på hur du motiverar det?

Ingen av dom är ju faktiskt dömd och det har ju förekommit falskanmälningar och då är plötsligt Lambertz brottsoffer.
Citera
2021-03-12, 18:35
Medlem
Undrar om man vågar ta upp detta med GW som brukar synas på söndag efter 11.
Citera
2021-03-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nåja, att en av Sveriges mest framgångsrika jurister står misstänkt för ett sexualbrott har ju naturligtvis ett nyhetsvärde. Sedan tycker jag det är en avgörande skillnad mellan att diskutera en person i offentligheten som förväntas bete sig korrekt och att diskutera en person som inte är i offentligheten. GL är trots allt något av en institution inom det svenska rättsväsendet.

Det är ju fastställt sedan länge att offentliga personer som själva valt offentligheten förväntas stå ut med mer.

Däremot att ett brottsoffer ska granskas in i oändlighet för att förövaren råkar vara en kändis är inte lika självklart. Där tycker jag snarare den misstänktes "kändisskap" talar för ökat behov av anonymitet för anmälaren.

Jag har ingen klar uppfattning själv men så här spontant kan jag delvis hålla med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in