2021-03-12, 18:13
Medlem
Caloviuss avatar
Stämmer detta: Han förnekar inte samlag med kvinnan utan endast att detta var ofrivilligt från kvinnans sida.
?
I sundare århundraden hade han på en sådan bekännelse dömts och straffats för otukt.
Nu är det hans försvar att det var frivilligt.
Så befriat.
O tempora, o mores!
Citera
2021-03-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad jag förstår så kan vi inte än utesluta den romska advokaten. Har vi nån bild på henne? Kanske ung och snygg.

Jodå, det är hon till höger:

https://imgur.com/AXvh3Ji
Citera
2021-03-12, 18:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Stämmer detta: Han förnekar inte samlag med kvinnan utan endast att detta var ofrivilligt från kvinnans sida.
?
I sundare århundraden hade han på en sådan bekännelse dömts och straffats för otukt.
Så befriat.
O tempora, o mores!

Vi vet väl inte om han förnekar samlag eller inte, det har åtminstone inte jag sett något om. Vi vet väl inte ens om kvinnan påstår att det förekommit ett samlag. Våldtäkt kräver i Sverige inte samlag.
Citera
2021-03-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
?
Så befriat.
O tempora, o mores!

Vi har väl inte explicit hört den misstänktes inställning. Däremot har hans advokat uttalat att "ingenting skedde mot hennes vilja" vilket egentligen inte säger särskilt mycket.
Citera
2021-03-12, 18:18
Medlem
Är det bara jag som tycker det är underligt att studenter är och springer på julfest (som även inkluderar alkohol) hemma hos sina lärare/mentorer?
Citera
2021-03-12, 18:20
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Vi vet väl inte om han förnekar samlag eller inte, det har åtminstone inte jag sett något om. Vi vet väl inte ens om kvinnan påstår att det förekommit ett samlag. Våldtäkt kräver i Sverige inte samlag.
Från Stoppa Pressarna:
"Kvinnan sover i sitt berusade tillstånd, men hon vaknar till och då hävdar hon att det tidigare justitierådet i Högsta Domstolen har sex med henne.
– När hon vaknar är han på henne. Hon försöker trycka bort honom."
Han kanske bara ville värma henne för att han trodde att hon drabbats av hypotermi, vilket hon p.g.a. språkförbistring kallar "sex" i stället för "uppvärmning".
Citera
2021-03-12, 18:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det är ju då en fråga för domarna under huvudförhandling. Vad gemene man på flashback kan fantisera ihop är ju fullständigt irrelevant och i ärlighetens namn även ointressant.

Personligen ser jag ingen som helst anledning att efterforska kring brottsoffrets identitet.

Nej det är klart. Ska väl inte försökas egentligen. Det är fel att söka efter id på BO i fall som det här. Man kanske är nyfiken men det är ju fel.
Citera
2021-03-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Friande väger uppenbarligen lätt för GL. Han själv fortsatte sprida trams om TQ efter att denne blivit friad från samtliga morddomar, eftersom bristande bevisning inte är detsamma som bevis för motsatsen. Det är bara det att det i praktiken visst är synonymt, eftersom den som anklagar är den enda med bevisbörda. Så jo, frias han pga brist på bevisning borde han tycka att fortsatt förtal är ett OK agerande av målsägande. Det är det som är så ljuvligt med den här situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det var också så GL agerade mot TQ, han påstod att TQ var skyldig även efter att han blivit friad.

Ja där har ni en klar poäng. Jag kommer själv i håg det där och vet att jag också reagerade som ni.

Sen om inte jag är helt galet ute kan det väl bli fråga om förtal även om personen faktiskt är skyldig och dömd. Förtals delen handlar väl om att man missaktat och spridit information om en person som kan skada denne, på vilket vis man spridit informationen, till vilka och vad man haft för uppsåt.
Citera
2021-03-12, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Är det bara jag som tycker det är underligt att studenter är och springer på julfest (som även inkluderar alkohol) hemma hos sina lärare/mentorer?
Jag tycker inte det är särskilt konstigt, alla människor har sina orsaker till varför de gör som de gör. Många i tråden antyder att hon gillrade en fälla för Lampskärmen, men det kan ju lika gärna handla om vanligt kärringbeteende där man tycker oerhört synd om en ensam sopa utan några andra motiv inblandade?

Jag har noll åsikter om kvinnan, vet inte om hon är helgon eller hora men jag är nöjd med att GL sitter i skiten, detta är jag av rent egoistiska orsaker. Må han brinna, oavsett vem som tänder brasan.
Citera
2021-03-12, 18:25
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Män i maktens korridorer som har roller att bestämma har väldigt stora drag eller är på riktigt narcissister och gör vanligen allt för att få som dom vill.

Ett enkelt byte för en narcissist som är av mentorsfigur är självklart en ung tjej som vill ta sig upp i karriären och bli bäst. Här har den maktgalne enkelt att få ett övertag om offret och när mentorn vill doppa kuken i det lilla gulliga livet så är manipulationen ett faktum.
Citera
2021-03-12, 18:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ja där har ni en klar poäng. Jag kommer själv i håg det där och vet att jag också reagerade som ni.

Sen om inte jag är helt galet ute kan det väl bli fråga om förtal även om personen faktiskt är skyldig och dömd. Förtals delen handlar väl om att man missaktat och spridit information om en person som kan skada denne, på vilket vis man spridit informationen, till vilka och vad man haft för uppsåt.

Precis, förtal är det om man sprider information för att svärta ned anseendet för personen även om informationen i sig är sann. Rätt absurd lagstiftning tycker jag men så ser lagen ut. Lambertz har dock uttryckligen sagt att kvinnan bör få göra detta så det vore hyckleri om han kritiserar kvinnan om hon går ut och anklagar Lambertz offentligt, rätt komisk situation alltså.
Citera
2021-03-12, 18:26
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vi har väl inte explicit hört den misstänktes inställning. Däremot har hans advokat uttalat att "ingenting skedde mot hennes vilja" vilket egentligen inte säger särskilt mycket.
Håller med.
Det är i alla fall inte lika starkt bestridande som "jag har aldrig träffat henne" eller "hon var inte hemma hos mig" eller "vi satt hela tiden" eller "hon hade svårt att andas och ropade på hjälp, så jag la mig på henne ett par sekunder för att hennes lungor skulle tömmas" eller "vi hörde skottlossning, hon blev hysterisk och jag la mig på henne för att ta kulorna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in