2021-03-12, 01:31
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Tidigare i historien resonerade man på samma sätt när kvinnor anklagades för att vara häxor, varför skulle någon ljuga om det?

Bevisligen ljuger kvinnor om våldtäkter, det har bevisats många gånger.
Notera att jag faktiskt inte påstår att ingen ljuger om våldtäkt. Det förekommer naturligtvis på samma sätt som folk ljuger om andra brott. Varför skulle MÄ ljuga i just detta fallet?
Citera
2021-03-12, 01:34
Medlem
foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
För oskyldiga har ju aldrig suttit häktade menar du?

För tjejer kan inte bli våldtagna menar du?
Citera
2021-03-12, 01:34
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
I det här fallet är målsäganden en 30- årig kvinna. Förmodligen juriststudent. Tror du på fullt allvar att hon inte förstår konsekvenserna av att polisanmäla Lambertz för våldtäkt? Att barn inte förstår konsekvenserna fullt ut av sina handlingar är en sak, men detta handlar inte om ett barn utan om en fullvuxen kvinna.

Varför skulle hon ångra om hon hade sex med Lambertz så till milda grad att hon är beredd att försöka hans liv?
Jag kan inte se det motivet.
Att du inte kan se det, är inget särskilt starkt argument – tvärtom.
I övrigt har du regredierat till att ställa insinuant anklagande frågor som bl a inriktar sig på vad jag "tror (på fullt allvar)" istället för att fokusera på sakfrågan. Så brukar den göra som saknar relevanta sakargument och istället försöker misstänkliggöra motdebattören, måla upp falska dikotomier och ge sig hän åt andra liknande låga debattknep och tankevurpor.

Jag har redan avgivit tydliga svar på dina insinunata frågor tidigare och presenterat stringenta resonemang kring dina tomma ifrågasättanden baserade i forskning i ämnet.

Jag har redan tidigare i tråden sett att du är ett troll, som går på person och konstruerar halmgubbar – som ovan – som du angriper, så jag låter dig tramsa i fred.
Citera
2021-03-12, 01:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Åklagaren skulle så småningom kunna lägga in en fin referens i sin plädering...

Det blir inte sämre av att GL själv har argumenterat för att kvinnor ska få förtala män som våldtagit dem även om mannen inte har blivit dömd. GL är alltså helt okej med att hon går ut och offentligt påstår att han är skyldig redan nu och även om han frias. Så gjorde också GL mot TQ.

Att GL är en tok är alltså inte något jag argumenterar emot men alla tokar är inte skyldig till alla anklagelser, förstår man inte det är man lika stor tok som GL som anklagade TQ.
Citera
2021-03-12, 01:36
Medlem
Citat:
Det var precis vad jag skrev ovan, han hamnade rejält snett där men du hamnar lika snett om du tar det som bevis för att GL är skyldig nu.

Såklart kan man inte vara säker på att GL är skyldig utifrån det. Men man kanske kan dra vissa slutsatser. Då måste du kolla in statistik och sånt.
Citera
2021-03-12, 01:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Notera att jag faktiskt inte påstår att ingen ljuger om våldtäkt. Det förekommer naturligtvis på samma sätt som folk ljuger om andra brott. Varför skulle MÄ ljuga i just detta fallet?

Jag känner inte MÄ så jag kan inte känna till alla tänkbara skäl till att hon skulle ljuga om det. Kan däremot ta kvinnan som anklagade Assange för våldtäkt som exempel. Hon bloggade efter den påstådda våldtäkten om hur läckert det var att umgås med så smarta personer som Assange men när han inte ville ha mer sex med henne och hon fick veta att han haft sex med en annan kvinna också så anmälde hon honom.
Citera
2021-03-12, 01:40
Medlem
fermions avatar
Citat:
Väninnan kanske hade pekuniära skäl att tubba MÄ att anmäla. Kanske var MÄ skyldig henne pengar. Om det nu är som vissa säger, att en viss zigensk kvinna är inblandad, så har ju denna folkgrupp i Sverige skadestånd som en av huvudnäringarna. Normalt för diskriminering, men "ersättningen" för våldtäkt är ju en storleksordning större (normalt 100000 eller hur?). Väninnan ville kanske inte att tillfället skulle försittas.
Citera
2021-03-12, 01:42
Medlem
Alonens avatar
Förfärligt tråkig historia.

GL har ju en fantastisk karriär bakom sig.

Någonstans i Quick-historien fastnade han, han kunde bara inte ta in att han hade fel. I den vevan brände han sin trovärdighet. (Narcissistisk oförmåga att se saker ur andras synvinkel) Sen har han väl ett stänk av autism oxå.

Som någon tidigare skrev, undras varför en husrannsakan inte är gjord. (P-rullar, rape-drugs, sexleksaker, osv... mobilen, datorer, osv...).

Polygrafer funkar som bidrag i utredningar, skulle man kört på GL. I Colorado körde man en polygraf på familjemördaren Chris Watts, han sprack i testet, erkände fem mord rakt av för att runda death penalty.
Citera
2021-03-12, 01:55
Medlem
Citat:
Det blir inte sämre av att GL själv har argumenterat för att kvinnor ska få förtala män som våldtagit dem även om mannen inte har blivit dömd. GL är alltså helt okej med att hon går ut och offentligt påstår att han är skyldig redan nu och även om han frias. Så gjorde också GL mot TQ.

Fast han sa väl bara att "kvinnor som faktiskt har blivit våldtagna ska få berätta om det" det är inte riktigt samma sak som att han tycker att den här kvinnan ska få gå runt och berätta att hon blivit våldtagen om han frias och vet att han är oskyldig.
Citera
2021-03-12, 01:55
Medlem
Sesambiffs avatar
Att MÄ skulle vara tidigare nämnd S*nita känns fel.
21/1 har hon delat nåt på Facebook att hon och Göran har skrivit nån debattartikel i SvD.
Varför skulle hon dela det om hon en knapp månad innan fått smaka på hans gubbkuk mot sin vilja?
Citera
2021-03-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Förfärligt tråkig historia.

GL har ju en fantastisk karriär bakom sig.

Någonstans i Quick-historien fastnade han, han kunde bara inte ta in att han hade fel. I den vevan brände han sin trovärdighet. (Narcissistisk oförmåga att se saker ur andras synvinkel) Sen har han väl ett stänk av autism oxå.

Som någon tidigare skrev, undras varför en husrannsakan inte är gjord. (P-rullar, rape-drugs, sexleksaker, osv... mobilen, datorer, osv...).

Polygrafer funkar som bidrag i utredningar, skulle man kört på GL. I Colorado körde man en polygraf på familjemördaren Chris Watts, han sprack i testet, erkände fem mord rakt av för att runda death penalty.

Det är fullt möjligt att husesyn redan är gjort. Möjligen är GL en som anlitar eskortflickor och kan spåras den vägen ?
Kanske notorisk sexbrottsling, tex styckmordet mfl mord ?
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
GL verkade verkligen inte var helt psykiskt frisk när han försökte försvara utredningen mot Quick.
Läs vad jag skrivit först. Tycker gott jag kan ta Göran Lambertz i försvar lite grand. GL skriver och säger att vid tillfället då Sture Bergwall dömdes så var det som var känt om fallen så övertygande i utredningarna att inget annat än fällande domar var att vänta.

Om nu Polisen hade uteslutit alternativa GM, och vilka metoder som använts för detta det vet jag inte. Och DNA-tekniken var rätt ny. Inte helt självklar, om det var tex små fynd av DNA man hittat.
Nu vet jag inte om det fanns sådana spår heller.
I en del kriminalfall så går det ju inte alltid att hitta tekniska spår som anknyter till GM.
Utan det är annan metodik som fäller GM.
Men jag tycker att GL har rätt i att försvara sin ståndpunkt fastän den var så här i efterskott var fel.
Han kunde ju inte veta då att någon murvel börjat samla på sig tillräckligt med argument för att utredningen var bristfällig.

Försvaret som GL anför är dock ja, lite väl klent kan man säga.
Han kunde nöjt sig med att säga att det blev fel i slutändan.
Men att det som var känt då TQ fälldes, det räckte då i alla fall.

Större fel gjordes av Polis, åklagaren och framförallt advokaten Claes Borgström.
En domare kan ju inte lägga sig alltför mycket i Polisens arbete.
Domaren ska i princip höra åklagaren, advokaten, GM och ev vittnen. Och titta på Polisens utredning, förstås. Inte lätt att se igenom att utredningen helt saknade teknisk bevisning precis.

Citat:
Klockrent att påstå att hon sov för då behöver hon inte redogöra för något om hur sexet ar inletts eller hur hennes läder åkt av och kan aldrig motbevisas om några sådana uppgifter såvida inte Lambertz har filmat hela kvällen och natten.

De kanske åt frukost tillsammans vad vet vi ?
Precis som Assange och de två kvinnorna, honungsfällorna ?
Eller rusade hon ut direkt från lägenheten ut på gatan i blodiga och sönderslitna kläder och stoppade en valfri bil, tidigt på juldagsmorgonen ?
Inte så sannolikt att hitta en bil då ?
Nej fan det osar b*tterf*tta om detta - inte vet jag.
För övrigt så kan det finnas teknisk bevisning i form av hur länge kvinnan stannade i lägenheten. Dvs om hennes tfn kopplat upp sig mot WiFi-et. Det kan synas i loggar. Trådlösa hemroutrar loggar dock inte många dagar bakåt i tiden. Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nej.
Åklagaren har arbetat två månader med att samla bevis och argument som hon anser räcka för rättegång.

Det låter bra det, då får vi hoppas på en lång följetong, av episka mått.Gärna att GL rymmer in på Afghanistans ambassad bland trapphusskitande afghaner och det är vilda
b*g-fester med Dan Eliasson, dygnet runt

Och GL gömmer sig inne på ambassaden i sju år typ...

Plus att PK-MSM smäller till med släggan, nämligen att BO är SD-are, eller NMR/AfS ?
Eller hade en farfarsfar som var nazist, typ...
Då skulle det vevas löpsedlar, särskilt om de kan koppla ihop BO med järnrör ?
Citera
2021-03-12, 02:01
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast han sa väl bara att "kvinnor som faktiskt har blivit våldtagna ska få berätta om det" det är inte riktigt samma sak som att han tycker att den här kvinnan ska få gå runt och berätta att hon blivit våldtagen om han frias och vet att han är oskyldig.
Friande väger uppenbarligen lätt för GL. Han själv fortsatte sprida trams om TQ efter att denne blivit friad från samtliga morddomar, eftersom bristande bevisning inte är detsamma som bevis för motsatsen. Det är bara det att det i praktiken visst är synonymt, eftersom den som anklagar är den enda med bevisbörda. Så jo, frias han pga brist på bevisning borde han tycka att fortsatt förtal är ett OK agerande av målsägande. Det är det som är så ljuvligt med den här situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in