2021-03-12, 15:43
Medlem
Någon måste ju sitta på hela samtalet mer än bara det där klippta 4min? Tycker inte Tino är oresonlig och jag förstår inte varför ni tycker det. Han är bestämd bara, får man inte vara det längre i arbetssammanhang? Hur fan ska man vara chef om man inte får vara bestämd och ha åsikter när medarbetare gör uppenbara fel som kostar oerhört mycket för företaget?
Citera
2021-03-12, 15:47
Medlem
mr.demons avatar
Vad skön hon är Alice. Sluta mutea mig. Den kvinnan är skön som fan.
Citera
2021-03-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Men en jävla mycket högre kvalitet om du jämför med 18-åringarna på t.ex Aftonbladet och Expressen som bara sitter och scannar poddar och instagram och skriver om.

Ja, det där säger ju absolut ingenting.
Citera
2021-03-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, man undrar ju VEM det är som agerar så på redaktionen, som enl. Arpi har en "kollegial" atmosfär.

Typiskt backstabbers att kalla arbetsatmosfären för "kollegial", vilket förmodligen är en försköning av att de pågått mobbing och skitsnack på redaktionen.
Citera
2021-03-12, 15:54
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
För en yrkeskår med låg trovärdighet hos allmänheten har de sannerligen en uppburen självbild.

Nu när röken börjar klarna lite kan vi konstatera ett par saker:

1. Bulletin har uppenbara problem men rapporteringen påverkas också av att mediebranschen a) är konservativ och inte gillar uppstickare och b) är full av personer som vill se Bulletin dö och Bang leva vidare.

2. Det visar sig återigen svårt för ägare att utöva en styrning som i många branscher anses normal. Man kan argumentera för att de ska hålla sig ifrån det dagliga arbetet men de motarbetas även när de vill ta strategiska beslut som personalen inte gillar.

3. Att krönikan som gav upphov till jättebråket handlade om DN och Wolodarski visar också på branschens problem. Man har en extremt hård ton mot politiker och vanligt folk men vill inte kritisera de som har makt över en själv. Tanken på att bränna broarna till Bonniersfären var uppenbarligen alldeles för mycket.

Sprickan verkar ju även gå mellan ägarna. Och inte bara mellan ägare och redaktion. Som Tino påpekar så verkar det bekvämt glömmas bort i diskussionen att även Neuding och Gür är delägare.

Det är jättemärkligt att de ej pratat ihop sig innan om vad det är de vill skapa. Neuding pratade om ett svenskt New York Times, medan Tinos vision mer verkar vara ett nytt Nyheter Idag. Där han själv, VD:n och styrelseordförande ska kunna fritt ägna sig åt micro-managing.

Vore intressant veta hur man sålt in projektet till alla kända namn man rekryterat. Jag tror inte man fick dem att säga upp sig från sina jobb inom MSM och politik genom att Tino lockade dem med att starta ett nytt Samnytt.
Citera
2021-03-12, 16:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Är detta slutet för Bulletin? Vore tråkigt!! Undrar vem fan som i hemlighet suttit och spelat in mötet!

https://www.expressen.se/dinapengar/hor-nar-redaktionsmotet--pa-bulletin-urartar-i-brak/
Arpis röst lät högst...
Citera
2021-03-12, 16:00
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clamance
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ja, man undrar ju VEM det är som agerar så på redaktionen, som enl. Arpi har en "kollegial" atmosfär.
Typiskt backstabbers att kalla arbetsatmosfären för "kollegial", vilket förmodligen är en försköning av att de pågått mobbing och skitsnack på redaktionen.

Antyder du, att det är Ivar Arpi som spelat in mötet och lämnat inspelningen till kvällspressen?
Senast redigerad av Meiji 2021-03-12 kl. 16:15.
Citera
2021-03-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Någon måste ju sitta på hela samtalet mer än bara det där klippta 4min? Tycker inte Tino är oresonlig och jag förstår inte varför ni tycker det. Han är bestämd bara, får man inte vara det längre i arbetssammanhang? Hur fan ska man vara chef om man inte får vara bestämd och ha åsikter när medarbetare gör uppenbara fel som kostar oerhört mycket för företaget?

Precis! Ivar har förmodligen gått på redaktionen och känt sig som han har allt på fötterna och är det stora namnet och vet hur en redaktionell slipsten ska slipas. Ivar förklarar inte varför han tycker Tino har fel. Tror inte Ivar har något att säga helt enkelt, han har bara hört att ägare inte ska lägga sig i redaktörsarbete, som om det vore givet av Gud.
Senast redigerad av Clamance 2021-03-12 kl. 16:11.
Citera
2021-03-12, 16:07
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Det är jättemärkligt att de ej pratat ihop sig innan om vad det är de vill skapa. Neuding pratade om ett svenskt New York Times, medan Tinos vision mer verkar vara ett nytt Nyheter Idag. Där han själv, VD:n och styrelseordförande ska kunna fritt ägna sig åt micro-managing.

Förmodligen har det varit alldeles för löst definierat och alla har trott att de var mer överens än det visade sig. Tino & Co fattade inte mediebranschen och de andra fattade inte hur det funkar på en startup eller utanför ankdammen, typ.

Citat:
Vore intressant veta hur man sålt in projektet till alla kända namn man rekryterat. Jag tror inte man fick dem att säga upp sig från sina jobb inom MSM och politik genom att Tino lockade dem med att starta ett nytt Samnytt.

En intressant sak är att de systemkritiska journalisterna som rekryterades ändå visade sig vara systemförsvarande. De hade som du säger ingen aptit alls på alt-right eller ens alt-light, medan ägarna nog trodde det och dessutom trodde att många läsare ville ha det.

Man kan även jämföra med hur lätt olika vänsterperspektiv, inklusive extrema varianter som radikalfeminism, kunnat sugas upp i media genom åren med den brandvägg som finns högerut. Det är nästan lite imponerande.
Citera
2021-03-12, 16:08
Medlem
Talespins avatar
Vad är det för idioter som anser att Bulletin är bra för Sverige?

De är uttalade globalister och HBTQ-vurmare.

Vad är det för skillnad på Bulletin och DN? Jag ser ingen skillnad.
Citera
2021-03-12, 16:14
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vad är det för idioter som anser att Bulletin är bra för Sverige?

De är uttalade globalister och HBTQ-vurmare.

Vad är det för skillnad på Bulletin och DN? Jag ser ingen skillnad.

Givetvis är det skillnad på Bulletin och övrig MSM. I Bulletin förväntar jag mig att få slippa tårdrypande artiklar på temat hur oerhört förfördelad, som den nya befolkningen är.
Citera
2021-03-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Han argumenterar ungefär som ett barn "men då ska jag till dig.....".

Bulletin 2.0 blir väl Pruttilov som chefredaktör. Tino och Kent Ekeroth kan ta hand om opinion och nyheter ihop.

Precis han betonar ord som man gör till små barn. Det är befriande att höra Tino göra bort sig så otroligt som han gör. Att han har fått ge ut böcker och annat är mer än konstigt. Karln kan inte skriva ens och är usel på svenska språket.
Egor? Jag vet inte ens hans korrekta namn, men med en sån i den blaskan lär gamla konservativa läsare försvinna illa kvickt. Den andra dåren har fullt med sin blaska. Tino och co ville köpa namn men styra innehållet med anonyma borgerliga opinionsbildare och för att det skall ske måste man ta in några som inte alls är journalister utan något helt annat. Projektet var dömt från början och när plagiatskandalen kom fram så förstod man att det låg mycket annat bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in