2021-03-12, 15:24
Medlem
Hör när redaktionsmötet på Bulletin urartar i bråk - släppta ljudfiler

Citat:
Den nystartade konservativa sajten Bulletin ser ut att slitas sönder av inre motsättningar.

Expressen kan nu publicera ljudfiler från några av de senaste mötena som urartat i öppna bråk.

– Sluta mutea mig som någon jävla diktator, utropar politiske chefredaktören Alice Teodorescu Måwe när hon stängs av från att prata.

Mitt under det rådande kaoset pågår ett försök att rädda Bulletin från undergång.

Är detta slutet för Bulletin? Vore tråkigt!! Undrar vem fan som i hemlighet suttit och spelat in mötet!

https://www.expressen.se/dinapengar/hor-nar-redaktionsmotet--pa-bulletin-urartar-i-brak/
Citera
2021-03-12, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja. Rent företagsmässigt är det givetvis kasst att göra interna konflikter offentliga.

Jag har varit med om ganska stora företag där medlemmar ur ledningsgruppen börjat slåss fysiskt i konferensrummet. Inte fan springer någon & berättar detta till pressen. Istället kommer det en pressrelease : "Företaget går nu in i en ny, mer marknadsinriktad, fas & vi har gemensamt & i samförstånd beslutat att NN kan göra bättre nytta åt aktieägarna på en annan mer strategisk position inom koncernen"

Springa & gråta ut i media är fjolligt.
Du menar att man ska hålla tyst om sådant som rör konkurrerande verksamhet av något slags lojalitet till ”det högre syftet”? Grattis, du har just personifierat den allmänna hållningen inom etablissemangsmedia.

Samnytt ser givetvis Bulletin som en konkurrent. Bulletin har dessutom större muskler och kändare ansikten. Samnytt har allt att vinna på att sätta käppar i hjulen för Bulletin genom att belysa deras interna haveri. Detta oavsett om Lars-Åke Boomersson sitter hemma i radhuset och tycker att det är ”för jävligt” och ”illojalt”. Även alternaivmedia konkurrerar, inte sällan om samma läsare. Det är naturlig och frisk konkurrens.
Citera
2021-03-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Man bör känna till att journalister i majoritet spelar in. Att spara mail är dock ingen konst.
Han kan ha det tycker jag då han verkar helt störd och är i stort behov av att självrannsaka sig.
Han är inte det stora namnet i Bulletin utan en delägare. Han är inte ensam om att vara en idiot av dom här ägarna skall väl tilläggas. Snart har dom inga journalister kvar.

Det finns andra journalister att tillgå. Ivar och hela bunten har inte levererat mycket till journalistisk. De tycker ju bara. Jag är själv journalist och det sticker i ögonen att se en hög med verklighetsfrånvända människor som fick en fin chans men som blivit för stora för sig själva att göra annat än att sitta och tycka och tycka och twittra och bedriva tyckonomisk lekstuga.
Citera
2021-03-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Är detta slutet för Bulletin? Vore tråkigt!! Undrar vem fan som i hemlighet suttit och spelat in mötet!

https://www.expressen.se/dinapengar/hor-nar-redaktionsmotet--pa-bulletin-urartar-i-brak/

Bonniers tentakler. Tres amigos Aschberg/Bonniers/EXPO hackar allt. Inklusive Flashback. Man gör det "för den goda sakens skull" och "för att stoppa nazismen". - Gissa vem som äger Expressen? Klanen Bonniers. - Makt och kontroll är underbart. I Sverige är det bara konstelationen LO/Staten/Bonniers som får äga media och dina tankar samt debatten.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2021-03-12 kl. 15:36.
Citera
2021-03-12, 15:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Du menar att man ska hålla tyst om sådant som rör konkurrerande verksamhet av något slags lojalitet till ”det högre syftet”? Grattis, du har just personifierat den allmänna hållningen inom etablissemangsmedia.

Samnytt ser givetvis Bulletin som en konkurrent. Bulletin har dessutom större muskler och kändare ansikten. Samnytt har allt att vinna på att sätta käppar i hjulen för Bulletin genom att belysa deras interna haveri. Detta oavsett om Lars-Åke Boomersson sitter hemma i radhuset och tycker att det är ”för jävligt” och ”illojalt”. Även alternaivmedia konkurrerar, inte sällan om samma läsare. Det är naturlig och frisk konkurrens.
Nej. Jag syftar inte på "konkurrerande verksamhet". För det måste ju vara någon inom den egna organisationen som spelat in & läck, vad jag kan förstå.

Att konkurrenter gladeligen sprider detta är inget konstigt. Det hade jag också gjort. Affärer är krig.
Citera
2021-03-12, 15:35
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clamance
Journalister? Du menar proffstyckare? Inte mycket till journalistik de levererat trots namnkunnigheten.
Okej. Men en jävla mycket högre kvalitet om du jämför med 18-åringarna på t.ex Aftonbladet och Expressen som bara sitter och scannar poddar och instagram och skriver om.
Citera
2021-03-12, 15:36
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund

Troligen någon som kunde förutspå att ägarna skulle ljuggråta ut i pressen.
Citera
2021-03-12, 15:39
Medlem
BigHouses avatar
Bulletin blev helt omöjligt projekt då de inblandade inte var ihopsnackade kring vad det faktiskt var de ville starta.

En nyhetssajt eller en opinionssajt?
Ett svenskt New York Times eller en ny alternativmedia?
Citera
2021-03-12, 15:39
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Pressen? Vad är det? Till Klanen Bonniers menar du nog. Är det ingen som kan hacka Klanen Bonniers möten och emails? Men det vore nog "nazism".

Vad har bonniers med deras beteende att göra?
Citera
2021-03-12, 15:40
Medlem
showdowns avatar
Någon som kan lägga upp/citera artikeln som Neuding vägrade publicera/tog bort?

Friatider har den bakom betalvägg
Citera
2021-03-12, 15:40
Avslutad
Citat:
Nej. Jag syftar inte på "konkurrerande verksamhet". För det måste ju vara någon inom den egna organisationen som spelat in & läck, vad jag kan förstå.

Att konkurrenter gladeligen sprider detta är inget konstigt. Det hade jag också gjort. Affärer är krig.
Allas telefoner gick på inspelning vid det där sammanträdesbordet. Så är det överallt alltid numera. Det är därför det ständigt sprids så många ljudklipp inifrån SD-möten och liknande. Det är en modern folksjukdom. Sedan har säkert mer än en av personerna på Bulletin hemliga kontakter med andra alternativmedier. Putilov är en skicklig journalist med brett kontaktnät. Och nu ville man sätta Sanandaji i dålig dager, varför man släppte inspelningar till både gammelmedia och alternativmedia.

Vi lever i lömska tider där gränserna mellan vän och fiende är suddiga och beror lite på vad man själv kan tjäna för stunden. Det här förvånar mig inte ett spår.

Däremot verkar många fyrtiotalister i Samnyttkommentarerna vara ytterst förvånade.
Citera
2021-03-12, 15:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Skön backstabbing att spela in & lägga ut interna möten.

Ja, man undrar ju VEM det är som agerar så på redaktionen, som enl. Arpi har en "kollegial" atmosfär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in