2021-03-12, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kan det vara så att ditt undermedvetna tycker att det pris Ebba Busch betalat, liknar mer en gåva än ett köp?

Du envisas med att benämna ett köp som en gåva. Diskuterar gör du likt din idol Ebba Busch, där vårdslösheten med ord och begrepp är bestickande.
Du förstår inte juridiken. Det du kallar ”backa” innebär att Ebba Busch måste ge tillbaka fastigheten som hon köpt. Jag förväntar mig inte att du ska förstå men jag försöker förklara som om du var ett barn.
2021-03-12, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Strategin från Binninges sida är att dra ärendet i långbänk för att utsätta Ebba för maximal press. Men vad skulle hända om man slänger in Uppsala kommun som ny part med ett föreläggande på skrottippen som sen många år retat upp grannarna intill. Visserligen landar detta på Ebba, men hon kan i sin tur stämma Esb/ Binninge eftersom hon åtagit sig att forsla bort detta, men förhindrats av Binninge. Här kan man då påtala att Esb/Binninge:s obstruktion går ut över 3:e part, och bör ha företräde eftersom sjön som ligger i riskzonen betjänar många hushåll. Marielunds vänner kunde ju t.ex fundera på en grupptalan här också.

Synpunkter ?

Ebba Busch utsatte Esbjörn för press. Binninge utsätter Ebba Busch för press. En metod Ebba Busch införde mellan parterna.

Intressant att man nu förväntar sig något annat än reciprocitet. Underdånighet? När det är normalt i livet, att en positiv handling besvaras med en positiv handling, och att en negativ handling besvaras med en negativ negativ handling. Är det inte Ebba Busch som påstådd kristen som ska vända andra kinden?

På svengelska säger vi;
WHAT'S GOOD FOR THE GOOSE IS GOOD FOR THE GANDER
2021-03-12, 14:45
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Citat:
Nu förtalar du Binninge igen. Vad är det du vill uppnå med det?

Om fälld i rättegång så kan det väl inte vara förtal.

Jag begriper bara inte hur tusan och vem som tog kontakt med Binninge?
Jag tror inte att Esb sa: Binninge kom hit och hjälpe mig/kan någon ringa Binninge?
Det var troligtvis via Margareta Majkgårds vännina Monica Pernroth Lülmaa, hon har varit med från starten i RO och även suttit i styrelsen.
2021-03-12, 14:48
Medlem
Citat:
Jag uppfattar det du informerar oss om, som något som inte kan tillföra saken något som kommer sluta bra för Ebba Busch. Att kränka och förolämpa et ombud är en dålig metod för att uppnå förlikning. Om jag var Binninge hade jag låtit henne leva med den ångest hon skaffat sig självförvållat. Som ett barn som hänvisas till sitt rum för att lugna ner sig.

De personer som förtalar och relativiserar sina ena gärningar med att hänvisa till andra personers värre gärningar vinner inga poäng i en domstol. Tvärtom.

Det som sker i domstolen är miljoner år ifrån det som sker på Flashback, Facebook och Twitter. Bästa sättet att bemöta trollfabrikernas lögner är med sanningar. Speciellt sådana som någon försöker dölja. Att anmäla någon som säger sanningen för förtal är så sjukt desperat så det är liktydigt med att skjuta sig själv i foten. Speciellt när det är välkänt att förtalet inte innefattar någon som helst lögn.
2021-03-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det var troligtvis via Margareta Majkgårds vännina Monica Pernroth Lülmaa, hon har varit med från starten i RO och även suttit i styrelsen.

Då är min blonda fråga: ska man få gå in i en fastighetsaffär och pressa den ena parten att kliva ur?

Om jag säljer mitt hus till XXXX så kommer någon på att ringa RO och tjata/jaga mig och pressa mig att säga att jag inte ville sälja.
Om du inte kliver av affären så får du inte leka med oss och inte bo kvar här. Fy tusan vad hemskt.
2021-03-12, 14:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att den mannen är dömd förbrytare är ju känt sen tiotalet år, jag har svårt att se att den skitstöveln kan fälla alla som upprepar en dom.
Sen är han en ekonomisk brottsling med snart har Kronis han på kroken med då hans liv har blivit mer än hans önskan ut o invänt.

Vad har Binninges tidigare saker med denna tråd att göra?
Mår du bättre av att spy ut galla över honom, du sitter likväl ändå singel och övergiven, men mår du bättre av att så göra, so fine.
2021-03-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ebba Busch utsatte Esbjörn för press. Binninge utsätter Ebba Busch för press. En metod Ebba Busch införde mellan parterna.

Intressant att man nu förväntar sig något annat än reciprocitet. Underdånighet? När det är normalt i livet, att en positiv handling besvaras med en positiv handling, och att en negativ handling besvaras med en negativ negativ handling. Är det inte Ebba Busch som påstådd kristen som ska vända andra kinden?

På svengelska säger vi;
WHAT'S GOOD FOR THE GOOSE IS GOOD FOR THE GANDER
Fast vi har ju beviset på den planering som gjordes upp på Pernroth Lüllmaas Facebook att hänga ut EB i media. Så vi vet sanningen om vem som införde pressen.
2021-03-12, 14:51
Medlem
Citat:
Intressant. Jag brukar också fråga mina polare om de känner till en bra elektriker, rörmokare, snickare, jurist etc. när jag behöver hjälp.
2021-03-12, 14:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Intressant. Jag brukar också fråga mina polare om de känner till en bra elektriker, rörmokare, snickare, jurist etc. när jag behöver hjälp.
Ingen dum idé alls.
Tråkigt bara om de rekommenderar en Jurist som inte är bra.
2021-03-12, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Fast vi har ju beviset på den planering som gjordes upp på Pernroth Lüllmaas Facebook att hänga ut EB i media. Så vi vet sanningen om vem som införde pressen.

Att vara kunnig i ämnet yttrandefrihet och pressetik, och känna till medias ansvar som utgivare är bra tillämpning av kunskap.

Att som Ebba Busch smutskasta och förtala på Facebook visar på en bräcklig kunskapsgrund om syftet är att hämnas. En sund människa drar gränsen vid en hämnd, där man behärskar sig om det inte kan ske en hämnd utan att man skadar sig själv.
2021-03-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ingen dum idé alls.
Tråkigt bara om de rekommenderar en Jurist som inte är bra.
Det är fritt att anlita vem man vill. Jag skulle bedöma Binninge efter resultat. Invänta hur detta kommer sluta.
2021-03-12, 15:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är fritt att anlita vem man vill. Jag skulle bedöma Binninge efter resultat. Invänta hur detta kommer sluta.

Tja, med tanke på att Ebba inledningsvis erbjöd sig att backa, och kallade till ett möte, med resultatet att Esbjörn sket i mötet och inga möten för att komma överens har hållits sedan dess, tills MUF, som inte ledde till något, så får man säga att han hittills har lyckats extremt dåligt.

Vilket normalskickligt ombud som helst hade hållit Ebba vid sitt uttalande och sett till att det omgående blivit en förhandling där hon fått stå för sitt uttalande. En förutsättning för att lyckas med det, är så klart att inte hänga ut och smutskasta sin motpart i media, och att man samarbetar för att få till stånd möten. Men som sagt Binninge har lyckats extremt dåligt med allt som ligger i hans egen klients intresse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in