Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Tack.Jag kan informera dig om att det finns folk som formulerar sig ännu bättre, men de är påfallande tysta.
Det vi enda vi hör från advokatsamfundet är kritik av Binninge som framförs i media. Där Bengt Ivarsson, tidigare ordförande i Advokatsamfundet, menar att parternas diskussioner i medierna försämrat chansen att nå en förlikning. Där Binninge tillrättavisas. Men Ebba Busch smutskastning av alla som har beröringspunkter med Esbjörn, är inget man tar upp som försvårande, trots att Ebba Busch ombud är advokat.
Expressen borde fråga Bengt Ivarsson hur han förhåller till Ebbas utfästelser, Esbjörns kontraktsbrott, med konsekvenser av grundad och ogrundad hävning. Avtalsvillkor i ett ensidigt avtal som inte berör det parterna kommit överens om, och ett avtal som inte berör i avtalsvillkoren den försäljning avtalet handlar om.
Jag skulle vilja ha Ivarssons synpunkter på att en talan om bättre rätt inges i domstol, samtidigt som Ebba Busch offentligt lovat Esbjörn på Fejan, att Esbjörn inte behöver sälja om han verkligen inte vill. Varför yttrar sig inte expertisen om utfästelsers rättsliga verkan?
Jag tror det är så enkelt som att Bengt har synpunkter på de som verkar i hans proffession. Dvs ombuden i det här fallet. Hur de verkar, påverkar anseendet på ombuden generellt.
Ebba är en potentiell klient och såna snackar man inte skit om. Inte som advokat. Man biter inte den hand som föder en, eller hur?