2021-03-12, 09:56
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jo, jag har också varit med på en del jakter. Man lämnar innandömet etc. Förstorar man upp bilden ett par gånger ser det ut som hud, med porer. Ingen päls..
Jag tillhör inte dom som tror att slamsan tillhör kroppen, snarare ett djur. Det fanns inget skelett i delarna. Delarna ser brända ut. Tänkte först vildsvinsunge men dom har väl päls redan vid födseln?
Du tillhör dom som tror väldigt mycket. Kanske de va en elefant? Eller Elvis?

ne men vet ni, det är en gitaffunge som nedramlok har haft sen han va i Tanzania 2020
Men sen såg jag, den va inte randig! Då tänkte jag. Den hade typ fleece/polyester tyg? De måste va noshörningen nelson. NXE3007s kusin gjorde lumpen och eftersom han också har haft sitt konto från 2013 (med över 300 inlägg ) han säger att det är noshörningen. nelson krimerades men någon sparade huvudet av Nelson, Lars Vilks eller nedramlok har lurat alla och lagt det där efter polisen va där. Asb3rger1337 kritik är helt troll. "Gains på att fejka sånt ger max några reviews på flashback,"motivera inte ens bensinkostnaden , men NXE3007s kusin hade ett gosedjur hemma som va en norshörning, exakt samma så vi har bevis nu på att det är ett djur.

Vila i frid. Låt oss lista ut vad som hänt. Givetvis är polisens dna prov korrekt.Behövs inte ens enligt mig för at identifiera kvarlevorna pga kläder och position.
Senast redigerad av Asb3rger1337 2021-03-12 kl. 10:00.
Citera
2021-03-12, 09:58
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det står det väl inte enligt google translate:

Notera det fetade. Vilka är de?
Jag antar du noterat att kommentaren på svenska är översatt på facebooksidan? Dvs det är inte mamman som formulerat sig så på svenska?
Citera
2021-03-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernieres
https://forumbilder.com/i/rxy1

(FB) 31-årige Deniz Arda hittad död i skogen Tyresta-Åva Stockholm 2021-03-02

https://forumbilder.com/i/rxya

https://www.facebook.com/822066977/posts/10160638283166978/

Vi var flera som såg kommentaren igår.
Det står denniz avslutade sitt liv genom sprängämnen översatt från turkiska en bit ner i flödet
Citera
2021-03-12, 10:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, tack för svar.
Ja hans ”det ska du veta” måste nog klassas som någon form av tics.

Tackar för svaret.
Hans magkänsla har nog tyvärr inte ökat i samma takt som magen hans.😐

Men det att bombgruppen kom till platsen kan väl tyda på sprängning?
Eller har den saken klarats ut.
Har ej följt så bra.
Men självklart måste uppgiften om sprängning ses som osäker, i vart fall som ej bekräftad.

Man kan ju fråga sig vad bombmannen skulle där att göra. Det hade ju redan smullit.
Citera
2021-03-12, 10:06
Medlem
Citat:
Man kan ju fråga sig vad bombmannen skulle där att göra. Det hade ju redan smullit.

Jo men det kanske fanns kvar blindgångare/något som bedömdes explosivt som ej smullit.
Citera
2021-03-12, 10:09
Medlem
Citat:
Du är alltså 100% på att hon inte läst det om sprängning i denna tråden och sen skrivit sitt inlägg?
Är inte det lika troligt eller troligare?

Hade hon t.ex svarat på frågan.
-Jag läste det på flashback.

Vad hade det blivit för följd av det?

Föräldrarna har ju rest till Stockholm efter fyndet, förmodligen även fått se kroppen eftersom pappan även skrivit att sonen var trasig. Dom har nog fått info om tillvägagångssättet men inga svar varför eller exakt hur...mamman tror ju någon annan har sprängt honom.
Citera
2021-03-12, 10:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jag antar du noterat att kommentaren på svenska är översatt på facebooksidan? Dvs det är inte mamman som formulerat sig så på svenska?

Jag tog den turkiska texten i en av länkarna och googleöversatte den för att inte gå på någon fake.

Lite konstigt faktiskt att i den ena översättningen står att han blev HERO och i min att han blev HELT.

Originaltext:
Citat:
Yiğit Denizim, daha güçlenmek için koşmaya çıktığın bir günde seni kaslarıyla yenemeyenler patlayıcı maddeyle vücudunu parçalayarak hayatına son verdiler. Ama yine yenemediler seni! Tam aksine İsveç ve Türk toplumunun unutulmaz bir KAHRAMANI oldun. Ama NEDEN canına kıydılar? Cevabını İsveç polisi bulabilecek mi? Kuşkuluyum.

Någon turktalande som kan intyga att "de" på svenska kan betyda nästan vad som helst på turkiska enligt nedan?

Citat:
Och angående det fetade: de=du hans=Ditt

Citat:
Ama NEDEN canına kıydılar? = Men VARFÖR tog de hans liv?
?
Senast redigerad av PeterNoster 2021-03-12 kl. 10:25.
Citera
2021-03-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatexJocke
Nej, men det hör inte till frågan. Rada upp de punkter som talar till din så tvärsäkra fördel.
Här en några punkter:

- Polisen återskapade foton från platsen på DA's dator (Som han raderat); rekat området.

- Han googlade på hur man köper SL- pappersbiljett och lämnade kvar ett giltigt, laddat SL-kort hemma. (Vill ej bli spårad)

- Han sa till sina vänner att han skulle på en 5 mils löprunda, utan att ha kaloriladdat samt andra rimliga förberedelser.

- Bombgruppen kallas in till fyndplatsen... - Nej det är inte högre sannolikhet att de kallats dit för man behövt låna deras fordon än att de hittat indikationer på att sprängning skett.

- Hans fysik med fyra(!!) fullbordade jägarutbildningar antyder att han inte är i segmentet som brukar ha halkat och fallit rakt in i ett väldigt trångt hål. (Om det nu ens är möjligt att halka in dit)

Ännu ej tillräckligt?
- Hans mamma kommenterade att han sprängts.

Lista gärna upp det som tyder på olycksfall/sjukdom/mord/vad ni nu tror på.
Citera
2021-03-12, 10:13
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Jag tog den turkiska texten i en av länkarna och googleöversatte den för att inte gå på någon fake.

Lite konstigt faktiskt att i den ena översättningen står att han blev HERO och i min att han blev HELT.
Ordet kahraman på turkiska betyder hjälte.
Citera
2021-03-12, 10:15
Medlem
Citat:
Noterade en detalj i GWs kommentar:

Han säger medan han tittar i ett papper:

-Så vitt jag vet hände detta på lördag förmiddag när det fortfarande var ljust.

Men enligt uppgift i tråden försvann ju DA på fredag eftermiddag när det snart skulle bli mörkt.
Så vad stod det i GWs papper? Hade han fått fram tiden för dödstillfället? Var hade han fått den felaktiga uppgiften från?

Han var inte påläst. Ganska klart att han försvann strax efter 11.17 på fredagen.
Citera
2021-03-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Här en några punkter:

- Polisen återskapade foton från platsen på DA's dator (Som han raderat); rekat området.

- Han googlade på hur man köper SL- pappersbiljett och lämnade kvar ett giltigt, laddat SL-kort hemma. (Vill ej bli spårad)

- Han sa till sina vänner att han skulle på en 5 mils löprunda, utan att ha kaloriladdat samt andra rimliga förberedelser.

- Bombgruppen kallas in till fyndplatsen... - Nej det är inte högre sannolikhet att de kallats dit för man behövt låna deras fordon än att de hittat indikationer på att sprängning skett.

- Hans fysik med fyra(!!) fullbordade jägarutbildningar antyder att han inte är i segmentet som brukar ha halkat och fallit rakt in i ett väldigt trångt hål. (Om det nu ens är möjligt att halka in dit)

Ännu ej tillräckligt?
- Hans mamma kommenterade att han sprängts.

Lista gärna upp det som tyder på olycksfall/sjukdom/mord/vad ni nu tror på.
Vill gärna ha bevis på att hans mamma har skrivit så.
Citera
2021-03-12, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Vill gärna ha bevis på att hans mamma har skrivit så.
Finns ju bilder ett par sidor bakåt, men vi kan även ponera att hackers tagit över hennes konto och skrivit så för att spela oss ett spratt. Är inte självmords-teorin ändå det mest troliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in