2021-03-12, 04:28
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Men snälla rara är du ute och fiskar efter personlighets typ här på flashback och våran integritet så
är jag övertygad om att modsen kommer att stämma i bäcken.
Håll dej till ämnet-tack.

Jag fiskar inte efter ett skit, det framstår tämligen klart vad du är för en personlighetstyp, tack vare dina egna idiotiska inlägg.

Lambertz sitter anklagad för våldtäkt, varpå du går in i en tråd på falshback och påstår att han också är pedofil. Användare ifrågasätter dina uppgifter, varpå du vägrar substantiera dem.

Där är vi nu, i allra högsta grad on topic.
Citera
2021-03-12, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag fiskar inte efter ett skit, det framstår tämligen klart vad du är för en personlighetstyp, tack vare dina egna idiotiska inlägg.

Lambertz sitter anklagad för våldtäkt, varpå du går in i en tråd på falshback och påstår att han också är pedofil. Användare ifrågasätter dina uppgifter, varpå du vägrar substantiera dem.

Där är vi nu, i allra högsta grad on topic.

Envist ja men äntligen framme vid fakta så lite heder ger jag dej.
Nåväl time will tell och jag står fast vid det.
Ta en titt här så kanske poletten trillar ner...

(FB) Porr-Lasse, Bernadottebarnens vän. Info/skvaller om Lars Axelsson
Senast redigerad av Hejhejvidica 2021-03-12 kl. 04:34.
Citera
2021-03-12, 04:32
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Är verkligen Göran L*mbertz så dum att han har sms/mail kontakt med kvinnan så att han inkriminerar sig i ett ev brott. Då kanske han var kär i 30 åriga studenten men förstod under resans gång att det var ju ett hål i huvudet. Då brakade hela helvetet loss. Som om GL inte fått nog av sin partners bortgång nyligen. Det är naturligtvis inte skäl att " våldta" någon.
Sa det tidigare i tråden, ingen åklagare tar det till rätten med bara ord mot ord..
Citera
2021-03-12, 05:10
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Det sker enligt andra spelregler, när dom är tillsatta av regeringen.

Om du exempelvis polisanmäler en tjänsteman som är tillsatt av regeringen så handläggs det inte av polisen.

Som du fattar är de rent politiska beslut, OK? Missköter en domare sina uppgifter sparkar regeringen dom.

Regeringen kan inte sparka en domare. Det är själva poängen med den skyddade anställningen...
Citera
2021-03-12, 05:10
Medlem
Polis2010s avatar
Nice, klia varandra på ryggen och bli bastupolare. Skoja bara. Min undran är hur Annika Brokenstar har fått honom häktad? De måste ha något djävulskt på fötterna. Inspelade samtal där han ber om ursäkt ex. Den var aldrig inne (Brukar jag säga ) Det var du som bjöd in mig. Allt är spekulationer. Stor skada för rättsväsendet och domstol. HD medlem verkligen tar fram sin lem. Ursäkta sent och några groggar. Jobbat natt och svårt att somna.
Citera
2021-03-12, 05:14
Medlem
Låter som en häxjakt. Alkohol, minnesluckor och en väninna som anmäler flera månader senare? Det kan gå hur som helst med tanke på hur lätt det är att fällas för våldtäkt idag, ska bli spännande att följa.
Citera
2021-03-12, 05:17
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamaZotero
Nä domare tillsätts enligt regler i EKMR!

Om du polisanmäler en domare handläggs de inte ens av polismyndigheten BTW.

Är du full? Inte ett rätt.
Citera
2021-03-12, 05:19
Medlem
Soterns avatar
Vem är kvinnan (offret)? Kanske skrivits i tråden innan men jag orkar inte gå igenom allt.
Senast redigerad av Sotern 2021-03-12 kl. 05:21.
Citera
2021-03-12, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Låter som en häxjakt. Alkohol, minnesluckor och en väninna som anmäler flera månader senare? Det kan gå hur som helst med tanke på hur lätt det är att fällas för våldtäkt idag, ska bli spännande att följa.
Bedrövligt inte spännande. Ytterligare ett metoo-offer. En tjej som vill ha uppmärksamhet och pengar och en åklagare som vill stå i rampljuset, en mycket obehaglig kombination. Tjejer som kryper ned i en mans säng och sen känner sig våldtagna måste man ta med en nypa salt. Hade GL varit ärkebiskopen eller påven hade anmälan möjligen varit trovärdig men inte när det är en välkänd jurist. Här är det GL som är offret, no doubt, lite gubbkåt kanske men...
Citera
2021-03-12, 05:36
Medlem
EastAreaPapists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansundret
Bedrövligt inte spännande. Ytterligare ett metoo-offer. En tjej som vill ha uppmärksamhet och pengar och en åklagare som vill stå i rampljuset, en mycket obehaglig kombination. Tjejer som kryper ned i en mans säng och sen känner sig våldtagna måste man ta med en nypa salt. Hade GL varit ärkebiskopen eller påven hade anmälan möjligen varit trovärdig men inte när det är en välkänd jurist. Här är det GL som är offret, no doubt, lite gubbkåt kanske men...
Men vad fan grundar du det där på? Vi känner varken till Lambertz eller kvinnans version och vet inte vilka bevis som finns.
Citera
2021-03-12, 05:48
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ord mot ord är alltid svårt och många blir frikända, eller så läggs utredningen ned väldigt fort. Bara några procent av anmälda våldtäkter leder till slut till fällande dom, så nej, det räcker inte att bara påstå att man blivit våldtagen och berättat det för några vänner som många verkar göra gällande. Jag tycker också att den här fup:en ska bli intressant läsning om det går till åtal. Enligt DN finns det stödbevisning i form av kommunikation mellan de båda efter händelsen. Han är häktad på den högra misstankegraden sannolika skäl.
"Åklagaren säger att det finns stödbevisning som styrker kvinnans berättelse.

– Det finns naturligtvis stödbevisning till de uppgifter som kvinnan har lämnat. Det är det som gör att jag och tingsrätten har funnit att det föreligger sannolika skä
l. Sedan har den misstänkte och försvararen en annan uppfattning om hur man ska värdera den bevisning vi har, säger Annika Bokefors.

Som exempel lyfter hon ”elektronisk kommunikation”, som främst skett efter det påstådda brottet och som enligt åklagaren har betydelse i ärendet."
https://www.dn.se/sverige/toppjurist-begard-haktad-for-valdtakt/

Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Men vad fan grundar du det där på? Vi känner varken till Lambertz eller kvinnans version och vet inte vilka bevis som finns.
Man har nog en del ångest-sms som stöd...
Citera
2021-03-12, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Det framgår av medierapporteringen och av häktningsframställan. Bevisningen inte presenterad men nån ursäkt från GL på sms efter att tjej sagt att hon mått dåligt efter ligget. Den klassiska fällan smällde sen igen över GL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in