2021-03-12, 00:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Falsk dikotomi.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dikotomi#Falsk_dikotomi

Det finns en rad möjliga scenarier som kan komma i fråga som alternativ till att hon talar sanning. Att hon skulle ha planerat före julafton att falskanmäla honom är långt ifrån det mest sannolika.
Just detta scenario är väldigt ovanligt vid falska våldtäktsanmälningar.

Betydligt vanligare är det att kvinnan ångrar sig dagen efter och har svårt att acceptera – med en kanske något förskönad självbild – att hon skulle kunna gå med på det som faktiskt hände på fyllan i stundens hetta.
Det låter inte alls sannolikt att en 30-årig kvinna som låter sig förföras med mat, förbättrade karriärmöjligheter, vin och charm till att ha sex med en 70-åring hon aldrig umgåtts med tidigare ångrar sig dagen efter och har svårt att förena detta med hur hon ser på sig själv, sin sexualitet och integritet. Är sedan psykisk instabilitet inblandad, kan hon få för sig att hon blivit utsatt för ett övergrepp.
En väninna som vill "hjälpa" och som den ångersamma kvinnan behöver upprätthålla ett gott anseende inför, kan i en sådan situation ha väldigt destruktivt inflytande.
Håller inte med. Normalt anmäler man ingen för att man ångrat något man själv varit med på. Särskilt inte om det handlar om en person man ser upp till. Nej, jag tror på kvinnan (också beroende på mina intryck av honom irl).
Citera
2021-03-12, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Du kan också bilda en egen uppfattning genom att läsa kända domar, exempelvis mot kulturprofilen.

Håller med! Oerhört välskriven och lättillgänglig dom. Där kan man själv läsa sig till att allt verkligen inte är så svartvitt som tex Ohshit.Cuntwell försöker få det att framstå.
Citera
2021-03-12, 00:49
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakerman
GL verkade verkligen inte var helt psykiskt frisk när han försökte försvara utredningen mot Quick.

Ja, han gjorde totalt galna uttalanden där, typ hedersmän... Och en hund som varje gång den markerade, så hade mänskliga likdelar hanterats där typ...

Enligt offret så ska han ju ha kallat sig bonuspappa och liknande, jag tycker att det verkar ganska sjukt av en som kallar sig bonuspappa, att ha sex med denna person, vare sig det är frivilligt eller ej...

Jag jämställer ungefär Lambertz och Billy Butt i hänseende att nån yngre tjej frivilligt skulle vilja ha sex med någon av dom...
Citera
2021-03-12, 00:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Håller inte med. Normalt anmäler man ingen för att man ångrat något man själv varit med på. Särskilt inte om det handlar om en person man ser upp till. Nej, jag tror på kvinnan (också beroende på mina intryck av honom irl).

De fallen som leder till anmälningar är inte de vanliga fallen av sex så invändningen att de flesta inte falskanmäler är inget argument.
Citera
2021-03-12, 00:53
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Tyvärr är det så jävligt.

(Titta bara på Glenn Schiller, vad fick han, tre år? Utan att ens penetrerat motpart, en brud känd för att lätt ljuga, känd för att använda kokain, ord mot ord, förutom att hon startade mobilen och därefter "lät" Glenn tafsa lite, MA, Glenns sambo låg i rummet intill, varför inte bara skrika istället för att först gå ut och röka med Glenn sen in igen och fortsätta där de slutade, med skillnad att hon startade mobilen.)

Så om nu GL dragit av henne kläderna när hon onykter däckat och därefter haft samlag med henne är GL så rökt han överhuvudtaget kan bli, kanske välförtjänt. Att han skulle få lindrigare straff än Glenn Schiller känns otänkbart.
Endast ord mot ord hade inte fällt Glenn Schiller. Det måste ha funnits ytterligare bevis
( hittade en länk till domen men länken är död)

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Falsk dikotomi.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dikotomi#Falsk_dikotomi

Det finns en rad möjliga scenarier som kan komma i fråga som alternativ till att hon talar sanning. Att hon skulle ha planerat före julafton att falskanmäla honom är långt ifrån det mest sannolika.
Just detta scenario är väldigt ovanligt vid falska våldtäktsanmälningar.

Betydligt vanligare är det att kvinnan ångrar sig dagen efter och har svårt att acceptera – med en kanske något förskönad självbild – att hon skulle kunna gå med på det som faktiskt hände på fyllan i stundens hetta.
Det låter inte alls sannolikt att en 30-årig kvinna som låter sig förföras med mat, förbättrade karriärmöjligheter, vin och charm till att ha sex med en 70-åring hon aldrig umgåtts med tidigare ångrar sig dagen efter och har svårt att förena detta med hur hon ser på sig själv, sin sexualitet och integritet. Är sedan psykisk instabilitet inblandad, kan hon få för sig att hon blivit utsatt för ett övergrepp.
En väninna som vill "hjälpa" och som den ångersamma kvinnan behöver upprätthålla ett gott anseende inför, kan i en sådan situation ha väldigt destruktivt inflytande.
Den möjlighet du skisserar finns naturligtvis. I så fall borde det hela ha gått till på något helt annat sätt än hon berättat. Hur sannolikt är det att hon ljugit ihop hela händelseförloppet för att skyla över att hon faktiskt ville ha sex med honom? Det låter avancerat och svårt att hålla fast vid under förhör. Lambertz lär ju i så fall ha en helt annan version av kvällen.

Jag skulle kunna tänka mig att hon känner sig dum och ångrar att hon drack sig berusad hemma hos en I stort sett främmande man. Och att hon faktiskt däckade. Även om hon inte har någon skuld i det hon påstår hände kan hon mycket väl tycka att hon på något sätt har sig själv att skylla och därför blir det väninnan som får anmäla.
Citera
2021-03-12, 00:57
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Om det du påstår skulle stämma, är det ju väldigt märkligt att just det scenario jag målat upp beskrivs som en av de vanligaste anledningarna bakom falska våldtäktsanmälningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Regret: after having had consensual sex, a complainant experiences negative feelings such as disgust, shame, and sorrow; when others notice this and ask about the source of these negative feelings, they are prone to view the encounter as rape and put the complainant under pressure to file an allegation.
Ånger – och mitt scenario – kommer också nära flera andra av de orsaker som anges för att falskanmälan, nämligen "sympathy", "a disturbed mental state" och "relabeling".
https://en.wikipedia.org/wiki/False_accusation_of_rape#Lies
Citera
2021-03-12, 00:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Endast ord mot ord hade inte fällt Glenn Schiller. Det måste ha funnits ytterligare bevis

Kvinnans ord anses vara bevis och om hon har spridit sitt ord till andra innan hon anmäler så anses bevisningen vara stark.

https://youtu.be/KXN0qMdb264?list=PLs8dpMB0VRLoOfuR2HOXfSdCuYyvDJep d&t=570
Citera
2021-03-12, 00:59
Medlem
Tog det två månader för kvinnan att upptäcka att hon blev "våldtagen"?
Citera
2021-03-12, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Men kom igen. Bara för att man har sömnproblem hittar man väl inte på att man blivit våldtagen av en gammal gubbe? Tycker siffrorna är irrelevanta. Sömnproblem och stress är knappast nåt som gör att man hittar på att man blivit utsatt för allvarliga brott. Eller var vill du komma?

Och OM MÄ nu lider av psykisk ohälsa. Är det väl ännu mer hemskt om hon dessutom ska få gubbsnopp i sig mot sin vilja? Vad är relevansen i snacket om psykisk ohälsa?

Om du har psykiska problem och går på piller kan din verklighetsuppfattning vara förvrängd, minnesluckor, osv osv.

Då kan vanligt fyllesex bli omformulerat som våldtäkt i deras huvuden. Detta plus ångest eller depression de börjar se saker nattsvart helt plötsligt var inte de där roliga fylleknullet så roligt i efterhand och man börjar se allt mörkare på saken och börja tycka illa om den man haft sex med och hur dom betett sig och vill hämnas med anklagelser om våldtäkt. Osv.

Tänk dig själv om du är manlig musiker och får knulla 70-åriga Agneta Fältskog (ABBA) när du själv är 30 år. Det är väl kanske en rolig grej först på fyllan men sen när man tänker på hennes skrynkliga fitta börjar man ångra sig och känner sig våldtagen för hon tog för sig rejält
Citera
2021-03-12, 01:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
( hittade en länk till domen men länken är död)

Den möjlighet du skisserar finns naturligtvis. I så fall borde det hela ha gått till på något helt annat sätt än hon berättat. Hur sannolikt är det att hon ljugit ihop hela händelseförloppet för att skyla över att hon faktiskt ville ha sex med honom? Det låter avancerat och svårt att hålla fast vid under förhör. Lambertz lär ju i så fall ha en helt annan version av kvällen.

Jag skulle kunna tänka mig att hon känner sig dum och ångrar att hon drack sig berusad hemma hos en I stort sett främmande man. Och att hon faktiskt däckade. Även om hon inte har någon skuld i det hon påstår hände kan hon mycket väl tycka att hon på något sätt har sig själv att skylla och därför blir det väninnan som får anmäla.
Efter en "rökpaus" (på balkongen tillsammans)i den s.k. våldtäkten startade hon sin mobil och spelade in när Glenn fortsatte att ta på henne, rummet intill låg Glenns sambo Monika, varför inte bara skrika, det fallet borde du läsa in.

Detta fallet tror jag att GL är fullständigt skyldig och hoppas att han åker dit rejält.

(Varför jag tog upp GS fall var bara som svar till en annan skribent.)
Citera
2021-03-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ja, han gjorde totalt galna uttalanden där, typ hedersmän... Och en hund som varje gång den markerade, så hade mänskliga likdelar hanterats där typ...

Enligt offret så ska han ju ha kallat sig bonuspappa och liknande, jag tycker att det verkar ganska sjukt av en som kallar sig bonuspappa, att ha sex med denna person, vare sig det är frivilligt eller ej...

Jag jämställer ungefär Lambertz och Billy Butt i hänseende att nån yngre tjej frivilligt skulle vilja ha sex med någon av dom...

Ja som sagt inte helt pskyskt frisk. Jag undrar hur Hultman mår nu.
Citera
2021-03-12, 01:05
Medlem
foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Tog det två månader för kvinnan att upptäcka att hon blev "våldtagen"?

Snälla. När ska dårar som du lära sig att hålla käften? ”Våldtagen”. Suck. Varför är han häktad då tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in