2021-03-11, 23:38
Medlem
Mr1931s avatar
Heja Richard!

Jimmie får steppa upp lite.
Citera
2021-03-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nej jag gjorde en mer nyanserad bild än vad du gjorde och nu är du där igen, du klarar inte ens att hålla dig inom den svenska gränsen.

Nej vi diskuterade islam i Sverige och du lyfte USA och Indonesien men det visade sig att islam visar sin onda sida även i Indonesien som du lyfte upp som ett positivt exempel på islam i en nation, det visade sig vara fel.
Sen ljuger du och låtsas att jag tog upp andra länder i diskussionen före dig, synd för dig bara att vi alla kan se att du ljuger som vanligt.
Citera
2021-03-12, 00:16
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nej vi diskuterade islam i Sverige och du lyfte USA och Indonesien men det visade sig att islam visar sin onda sida även i Indonesien som du lyfte upp som ett positivt exempel på islam i en nation, det visade sig vara fel.
Sen ljuger du och låtsas att jag tog upp andra länder i diskussionen före dig, synd för dig bara att vi alla kan se att du ljuger som vanligt.

nej nu tramsar du. Sverige och frankrike är två bra demokratiska muslimska länder. Det finns inget som motiverar ert hat mot en fredsreligion än er egen osäkerhet och misslyckanden där ni vil skylla ifrån er på mer lyckade personer.
Citera
2021-03-12, 00:25
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravson
"Nazismen är inte avskyvärt, det är bara väldigt misskött."

Lite så kan det låta.

Ja så kan det låta. Det är dock ingen vidare jämförelse. Nazisterna är dessutom hängda sedan länge.

Att det finns avskyvärda personer som straffritt hänger sig åt Islam, beror på att hela den religionen är gravt misskött av dess utnämnda ledare. Typ Imamer och andra yrkesreligiösa.

Det borde införas Imam-manna-ansvar. Så man kunde kasta en eller två i fängelse varje gång någon religiöst indokrinerad spåndåre spränger en förskola, kör en lastbil in i en folksamling eller skär halsen av en lärare.

För den sakens skull är inte religionen i sig nödvändigtvis avskyvärd, och Jomshof borde ha uttryckt sig annorlunda.
Citera
2021-03-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Synd bara att de har en massa musselmanska fanatiker, terrorceller och problem med terrorism.

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Indonesia#List_of_attacks

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Poängen? Bra att någon tog bladet från munnen, nu var Jomshof inte heller ensam, vass kritik lyftes även av Lugi Ahmed.

Hört talas om sharia? Varför gör du dig dum när du mycket väl förstår vad det hela handlar om.

Fast det var inte Jomshofs poäng jag frågade efter.
Att man ska behöva förklara för dessa hakhängande inbreds som man gör för dagisbarn.....
Citera
2021-03-12, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crackmove
Instämmer.

Jag tänker att alla partier i Sveriges riksdag (inklusive fantasipartiet MP) inser att det inte existerar något muslimskt land som kan beskrivas i termer av en förebild. I princip all data (inklusive flykingströmmar) pekar ju på att dessa länder är extremt dysfunktionella jämfört med Väst.

Nu gäller det att vi kraftsamlar för att sekularisera och integrera den muslimska befolkning vi har. För det behövs hårdare tag. Sekulära arbetande personer från Mellanöstern är ju bara ett problem för en tvättäkta rasist. Och tvättäkta rasister (som principiellt är emot folk baserst på etnicitet) är ungefär lika konstruktiva och nyttiga för landet som khatätande somalier på livstidsbidrag.

Vad Sverige behöver är en strypt invandring från MENA samt en omfattande repatriering av alla de som inte ska vara i landet, de som bluffat sig in de senaste 15 åren och det är givetvis MENA jag pratar om, de ska ut.
Sverige ska inte ha någon muslimsk befolkning inom landets gränser alternativet är ett dysfunktionellt land som vi nu tydligt kan se.
Citera
2021-03-12, 00:50
Medlem
Citat:
Visst har vi betydande samhällsutmaningar kopplad till invandringen från MENA. Och jag tror som du att vi kommer att ta oss an dessa problem. Vi ser redan idag hur positionerna kopplat till migrationspolitik samt brott och straff anpassar sig efter verklighet. Dessutom är många mittenpartier pragmatiska (maktkåta) och ställer därför om.

Det fetade: Det finns många odds om talar till vår fördel! Slår vi samman olika mått såsom korruptionsindex, utbildningsnivå, förväntad livslängd, jämställdhet, sekularisering etc hamnar vi väldigt långt upp. Vi är inte ett land i totalt förfall för att migrationsgrationspolitiken missköts under ett decenium eller två. Det finns fler relevanta variabler och många av dessa pekar åt andra hållet. Med det sagt ska vi självklart inte slå oss för bröstet och vara nöjda. De utmaningar som de facto är ett problem, typ hur dessa MENA folk ska integreras och sekulariseras, måste angripas. Och de görs också, om än lite väl försiktigt. Men så är ofta politikens gång. Uppvaknandet sker, sakta men säkert, och allt kommer att bli bra.

Att Sverige ens fungerar som land beror på den omfattande segregeringen, Sverige idag är som USA på 50-talet och 60-talet och problemen kommer bara att växa eftersom på tok för många sopar dem under mattan. För att lösa detta så måste hela Sverige förstå att massinvandringen och mångkulturen är totalt misslyckad och när alla är med på det så måste vi göra en systemåterställning.
Just nu så kokas grodan även om fler och fler märker att det är någonting som är mycket mycket fel.
Men det kommer bli mycket värre innan denna situation som vi har nu vänder. Det kommer en dag när Sverige kommer att göra upp med landsförrädare som Annie Lööf och Reinfeldt med flera.
Citera
2021-03-12, 00:50
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Instämmer.

Jag tänker att alla partier i Sveriges riksdag (inklusive fantasipartiet MP) inser att det inte existerar något muslimskt land som kan beskrivas i termer av en förebild. I princip all data (inklusive flykingströmmar) pekar ju på att dessa länder är extremt dysfunktionella jämfört med Väst.

Nu gäller det att vi kraftsamlar för att sekularisera och integrera den muslimska befolkning vi har. För det behövs hårdare tag. Sekulära arbetande personer från Mellanöstern är ju bara ett problem för en tvättäkta rasist. Och tvättäkta rasister (som principiellt är emot folk baserst på etnicitet) är ungefär lika konstruktiva och nyttiga för landet som khatätande somalier på livstidsbidrag.

Muslimer i Sverige måste ju lära sig se att Sverige är ett sekulärt land och vill de bo i ett land som styrs av islam så får de flytta. Det är ju inte krig i alla islamländer.

Vi ska ju ta emot flyktingar beroende på att de behöver hjälp, inte vad de ger Sverige, så det blir ju så att vissa muslimer är svårare att integrera. Somalier har det mesta från muntlig tradition, de har inte ens läst koranen, är inte så intresserade, kör på som de gjort innan. Ofta ingen utbildning. Jag tror att folk inte fattar hur hårt drabbat Somalia är. Efter inbördeskriget är landet uppdelat i Mogadishu som styrs av regeringen och resten här och där styr al shabab. Hela Mogadishu är en ruin. På riktigt. Folk bor i skjul. Varje dag kan du dö där. Det är en kulturchock att komma hit. Och vi fattar inte varför de är så outbildade. För att de haft fullt upp att överleva. Finns ingen sjukvård och polisen skyddar inte privatpersoner.

Så kommer de hit, blir feta och slår sina ungar när de vill klappa ens hund, skriker haram.

Självklart måste vi göra vad vi kan för att integrera dem, men hur? Svenskar vill ju inte ens prata med dem. Andra invandrare hatar somalier.

De är inte ens riktiga muslimer, de vet inte vad som står i koranen, de går inte i moskéer. De går på vad de hört. På tradition.
Citera
2021-03-12, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Problemet med att separera Islamister från " vanlig islam " är att en stor majoritet av sveriges muslimer
stöder och samtycker med Islamisterna.

Fråga 100 muslimer i sverige om det är rätt eller fel att halshugga någon som skändar islam
tex genom teckningar typ rondellhund.
70-80 % anser att dom får skylla sig själva om dom blir halshuggna. Även dom i Fisksätra.

Exakt många i den tysta massan av muslimer stöder ju islamister och terrorister det vill säga hela den totalitära våldsideologin islam är västvärldens fiende.
Citera
2021-03-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Detta vill jag belysa starkt och jag menar att Islam är inte en gullig liten religion utan det är främmande makt som breder ut sig och vill ta över inte bara Sverige utan Europa och hela världen och kasta alla andra under bussen NÄR de får chansen.

Islam ska förbjudas

Helt rätt det är en invasion genom massinvandring över årtionden och de kommer att bryta sönder alla länder de får makt i. Europa behöver tömmas på muslimer omedelbart.
Citera
2021-03-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Källa till det påståendet?

Du kan väl googla attitydsundersökningar bland muslimer i Storbritannien, Frankrike och Danmark.
Mycket höga procenttal som stöder våld mot homosexuella och som vill ha Sharialagar, däremot så är nog 70-80% för högt i just den frågan i Sverige men 40-50% garanterat vilket är illa nog.
Citera
2021-03-12, 01:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Men på riktigt jag börjar tröttna.

Klarar du inte att hålla två tankar i huvudet samtidigt?

Man ska inte ge motståndaren vapen som Jomshoff gjorde.
Är det bara Åkesson i partiet som behärskar retorik?

Du borde fattar varför jag låter länken vara kvar. Jag tackade för den för att jag är artig.

Skärp dig nu.
Hur vore det om du försöker hålla dig saklig och inte ger dig på att desavouera det jag framlägger med tråkiga personargument. Du undrar över SD-medlemmars avsaknad av retorik och så ger du dig själv in i en slags argumentum ad hominem för å accentuera det du sagt. Det är en totalt kontraproduktiv debatteknik och klär ingen inklusive dig själv och med detta sagt så har jag intet annat att tillägga, för att inte själv hamna i den fåran, än att sånt här hamnar alltid off topic och därför ett stopp med en förhoppning om att du tänker på det jag sagt och tar det till dig.

Att kritisera Jomshof är inte bara att ge motståndaren ett vapen, det är faktiskt att också rikta det åt motståndaren mot oss. Det är ren o skär smygislamisering du är utsatt för av rädsla för att bli kallad för islamofob. Se för tusan upp med deras ordvrängarkonster det är inget annat än en slags skuldbeläggande de sysslar med för å få en möjlighet att smita från kärnfrågan.

Det där med länken är svårbegripligt för du lät inte länken ligga kvar i ditt första svar och jag hade inget emot ditt tack. Jag klistrar in på nytt vad jag sa:
Citat:
Tack för att du uppskattade länken och jag lägger in den igen för å hedra de som arbetar med dokumentationen - idag 74 döda i islamistiska terrorattacker - ja om det inte tillkom några fler nu medans jag skrivit och postat detta dagliga terrordåd sen 11 sept 2001
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in