2021-03-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Vems fotavtryck var det man hittade på kvinnan?
Viktors
Citera
2021-03-11, 23:26
Medlem
Dags att lägga fram en egen dom och scenario för imorgon meddelar hovrätten den riktiga:
CÖ får inte möta sin skapare än men döms till livstid för mordet på Susanne. Rubriceringen ”Gemensamt och i samförstånd” har fallit redan då VK är försatt på fri fot efter självmål av galaktisk proportion från åklagaren i tingsrätten. Ingen döms för mordet på Lars. VK får knappt 6 år för rån av normalgraden och påslag för narkotika m.m. Då VK suttit häktad i drygt ett år går han fri om dryga 3 år.
Om sådär 21 år slussas CÖ ut i samhället efter särskild utskrivningsprövning. Han är då som nu en patologisk lögnare som utnyttjar och missbrukar människor som korsar hans väg. Däremot är han då mycket erfaren att stansa metallbrickor, svarva ljusstakar och snickra sängbottnar vilket han lärt sig i kriminalvårdens regi. Trots värdefulla yrkeskunskaper förtidspensioneras CÖ på grund av svårdiagnostiserade mag- och ryggsmärtor. Han blandar upp inkomsten från Försäkringskassan med bedrägerier. Lagom till femtioårsdagen och inträdet i den sköna medelåldern flyttar han till Sydostasien där han driver en liten bordell & bar.
**Ber ödmjukast att ”MarkOfTheBeast” eller någon annan högt ärad medlem av Flashback lägger upp domen från hovrätten imorgon.**
Citera
2021-03-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Dags att lägga fram en egen dom och scenario för imorgon meddelar hovrätten den riktiga:
CÖ får inte möta sin skapare än men döms till livstid för mordet på Susanne. Rubriceringen ”Gemensamt och i samförstånd” har fallit redan då VK är försatt på fri fot efter självmål av galaktisk proportion från åklagaren i tingsrätten. Ingen döms för mordet på Lars. VK får knappt 6 år för rån av normalgraden och påslag för narkotika m.m. Då VK suttit häktad i drygt ett år går han fri om dryga 3 år.
Om sådär 21 år slussas CÖ ut i samhället efter särskild utskrivningsprövning. Han är då som nu en patologisk lögnare som utnyttjar och missbrukar människor som korsar hans väg. Däremot är han då mycket erfaren att stansa metallbrickor, svarva ljusstakar och snickra sängbottnar vilket han lärt sig i kriminalvårdens regi. Trots värdefulla yrkeskunskaper förtidspensioneras CÖ på grund av svårdiagnostiserade mag- och ryggsmärtor. Han blandar upp inkomsten från Försäkringskassan med bedrägerier. Lagom till femtioårsdagen och inträdet i den sköna medelåldern flyttar han till Sydostasien där han driver en liten bordell & bar.
**Ber ödmjukast att ”MarkOfTheBeast” eller någon annan högt ärad medlem av Flashback lägger upp domen från hovrätten imorgon.**
Tycker att detta framtidsscenario ser riktigt realistiskt ut och även domarna. Men hur är det, får man ta med sig sjuklönen till Sydostasien?
Citera
2021-03-12, 00:32
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Tycker att detta framtidsscenario ser riktigt realistiskt ut och även domarna. Men hur är det, får man ta med sig sjuklönen till Sydostasien?

Ja det är många som lever i Thailand på sjukpensionen.
Citera
2021-03-12, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Se där ja. Då vet man vart skattepengarna tar vägen.
Citera
2021-03-12, 00:44
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Se där ja. Då vet man vart skattepengarna tar vägen.

Exakt, Och hälften av alla sjukpensionärer som flyttar dit är väl fortfarande yrkeskriminella i alla fall fram tills dom åker fast för något brott för då gråter dom ut i media och vill hem till Sverige för att få avtjäna straffet.
Citera
2021-03-12, 01:11
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Helt rätt. Alltså att domen kommer först imorgon.
Men redan nu vet du alltså att det är frågan om en rättsskandal?

Det är väl solklart att det är en rättsskandal. Två aborter går in i ett hus dom ej har tillträde till för att råna paret som bor i huset, aborterna går ut ur huset och kvar i huset ligger det mördade paret.
Om abort 1 mördade paret och abort 2 onanerade i kvinnans troslåda så ska bägge dömas för mord.
Men inte i pedagogiska Sverige, här måste det bevisas att bägge aborterna har mördat exakt lika mycket. Här skulle Sverige kunna ta lärdom av USA rättsväsende. Där spelar det ingen roll vem som gjorde vad, där döms bägge till samma straff. Ta Annica Östberg som ett exempel, pojkvännen sköt ihjäl en polis Annica döms till livstid, nu slapp väl pojkvännen straff eftersom han valde den fega utvägen och tog sitt liv i häktet.
Citera
2021-03-12, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Fast det var ju rabalder om en dam kommer inte ihåg om hon var 70+ eller tillomed 80+ som skulle få pensionen indragen eftersom hon bodde där, dock den riktiga och inte sjukpension.
Citera
2021-03-12, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forcod
Om det VK säger är sant så kan jag förstå att han kände sig hotad. Såna situationer är obehagliga. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på att han först verkade spelade dum och ovetandes i förhören, för att sedan komma med en väldigt detaljerad berättelse. Alltså han verkar inte dum. Trodde han VERKLIGEN på att Teo Arkas, Gruff med mera fanns? Låter ju som Alfons Åberg-gubbar. Han har ju dessutom varit med och HANTERAT vapen, tagit 300k i lån för narkotika som "försvunnit" osv.

Nej, även om jag hyser mer hopp för VK och han faktiskt verkar trovärdig, så undrar jag varför i helvete han inte gjorde något för att stoppa CÖ i så fall? Kan vi verkligen tro på att han bara var där utan att göra något alls och "inte såg" vad som hände med LB?

Alltså såhär... Det var säkert CÖ som VK säger. Men jag tycker med alla omständigheter inkluderat så är VK väldigt mycket medskyldig också... Men det är ju bara min åsikt.

Ja vad han borde ha gjort är att tala om för CÖ att om nu den där Arkas ska planera och bestämma när vi ska råna så får vill jag träffa och prata med honom innan annars gör jag det inte.
Citera
2021-03-12, 03:35
Medlem
Citat:
VK kan mycket väl ha mördat han också eftersom han var omaskerad och var rädd för att det skulle finnas ett levande vittne kvar. Jag tror han var så rädd att han skulle kunna göra vad som helst. För att vara rädd verkar ju vara hans främsta egenskap. Och stark var han säkert också. Jag tror inte han är något oskyldigt lamm.
Tror inte jag heller, med tanke på skoavtrycket skulle det inte förvåna mig att han gjorde det på CÖ,s order dessutom.
Citera
2021-03-12, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
En rättsskandal utan dess like. Tror inte ett ögonblick på att Victor kände sig hotad. Tvärtom, såg han upp till och beundrade Christoffer. Detta gjorde att han aldrig ifrågasatte någonting. Vare sig grova brott eller alla fantasifigurer. Antagligen tyckte han att det var ballt att få vara med Christoffer och hans hemliga organisation.

Kan vi få ut namnen på tröttmössorna i hovrätten? Vet att domen kommer först imorgon, men då borde även deras namn finnas med.
Ja det tror jag också på, annars skulle han nog någon gång ha insett att det CÖ säger inte stämmer alla gånger.
Citera
2021-03-12, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Finnes fup ?

Kolla inlägg #4760, där har "fimpalivet" lagt upp fuppen i olika format
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto