2021-03-11, 18:20
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Då var man med på Uran tåget med en djävla massa Denison. Har alltid gillat Lundinarna så fick bli dom.

Varit sugen på Uran ända sedan förra toppen 2007.

Som jag förstått så är efterfrågan mycket större än utbudet och att det kunnat varit så i 15 års tid beror på att man använder uran från gamla kärnvapen som man blandar upp och säljer.

Om det är slut på det, och det verkar som det, då kommer uranpriset pressas fort och högt.

Kan bli bra det här
Välkommen till atomgänget! Det behövs lite fler tosingar i det här delforumet.
Citera
2021-03-11, 23:04
Medlem
UUUU gick bra idag. övriga ur-anus verkar också ligga på plus
Citera
2021-03-11, 23:08
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Moriarty
UUUU gick bra idag. övriga ur-anus verkar också ligga på plus
Ja. Inte alls lika blodrött längre. Det kommer säkert en bombning ner till nya bottnar i morgon i vanlig orndning, men börsen verkar ha gått helt bananas och strör lite socker över Ur-anus.

Vissa dagar går det bra. Spoten har stått stilla och inga nyheter vad jag vet.
Citera
2021-03-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Eventuellt lite informativ bild till såna som jag som är vilsna i reaktorn och vill ha en liten överblick över några producenter / market cap / skuld

uppenbarligen är ju detta UUUUs egna bild och parametrar som inte skulle gynna dem har sållats bort.
https://i.ibb.co/19vzw1r/uran.png

I övrigt ju mer man läser om uran aktier ju mer förvirrad blir man, kurser har flugit upp, för att priset på uran tros gå upp, men de har inte gått upp, och om priserna går upp så väntas resultaten flera år senare för uran beställs från kärnkraftverken ett halvt decennium i förväg ungefär, nästan ingen producent verkar aktiv, ebit och p/e och dylika parametrar är liksom all over the place och knappt intressanta, känns som man är inne och spekulerar i 2032s kvartalsrapporter ungefär.
Varför beställs uran så långt i förväg?
Citera
2021-03-12, 07:11
Medlem
Uran bubblan 2007 när priset gick från 20 till 150 startades som jag förstått av en översvämning i en av de större gruvorna.

Då det bara finns ett fåtal stora producenter fick det väldigt stort genomslag på priset och efter det så tog spekulationer vid.

Var är Greta när vi behöver henne?
Citera
2021-03-12, 09:16
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Ja. Inte alls lika blodrött längre. Det kommer säkert en bombning ner till nya bottnar i morgon i vanlig orndning, men börsen verkar ha gått helt bananas och strör lite socker över Ur-anus.

Vissa dagar går det bra. Spoten har stått stilla och inga nyheter vad jag vet.
Jag tror att även om spotrallyt dröjer så kommer aktierna gå upp en vända till innan sommaren pga att caset är oförändrat eller förbättras och att det underliggande börsklimatet är bullish med stöd av stimulanser. Trenden är ju även uppåt i sektorn även det svajar mkt.

Däremot måste man vara vaksam på stora breda sättningar, då åker tertiary assets direkt.
Citera
2021-03-12, 14:42
Avslutad
Riktigt kul och informativ tråd. Funderar på att köpa på mig lite anus.

Blir nog en tjuga på NexGen och en tjuga på UUUU. Frågan är om man ska gå in nu? Tror ni det dippar snart?
Citera
2021-03-12, 15:09
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Riktigt kul och informativ tråd. Funderar på att köpa på mig lite anus.

Blir nog en tjuga på NexGen och en tjuga på UUUU. Frågan är om man ska gå in nu? Tror ni det dippar snart?
Uran är djävulens frukt. Ska du tvunget ge dig in på det är strategin typ såhär
Det ska helst köpas när det händer generalknas på börsen då det är volatilt satan och dippar mer än genomsnittet.
Vänta tills det händer nåt mindre elände är mitt tips. Typ iran hotar eller allmän dålig nyhet.

Annars ser det smårött ut i premarket.

Man ska inte slänga allt i det här givetvis. Jag har väl cirkus 15 papp på den här lottoraden.
Lite mer ska jag in med efter hand.
Citera
2021-03-12, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Uran är djävulens frukt. Ska du tvunget ge dig in på det är strategin typ såhär
Det ska helst köpas när det händer generalknas på börsen då det är volatilt satan och dippar mer än genomsnittet.
Vänta tills det händer nåt mindre elände är mitt tips. Typ iran hotar eller allmän dålig nyhet.

Annars ser det smårött ut i premarket.

Man ska inte slänga allt i det här givetvis. Jag har väl cirkus 15 papp på den här lottoraden.
Lite mer ska jag in med efter hand.

Satte bara en initial tusenlapp på var, men om man tror att uranium kommer att explodera så måste man sätta in kapital. Jag tror att vi är i en bull run. Väntar dock på en ordentlig dipp innan jag går in.
Citera
2021-03-13, 13:01
Medlem
Bra drag i Uranus på fredagen, speciellt mina Denison var turboladdade. Lite oklart vad som drev på, men jag tackar och tar emot.

Edit
Verkar dom Denison blev tillagda på S&P/TSX Composite Index, kan ha varit det som drev på extra
Senast redigerad av HasseTass 2021-03-13 kl. 13:09.
Citera
2021-03-13, 13:12
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseTass
Bra drag i Uranus på fredagen, speciellt mina Denison var turboladdade. Lite oklart vad som drev på, men jag tackar och tar emot.

Edit
Verkar dom Denison blev tillagda på S&P/TSX Composite Index, kan ha varit det som drev på extra
Det där måste vara bra. Kommer att flöda in nya pengar.
Citera
2021-03-13, 14:47
Medlem
Ryssland ska ändra sin energimix från 20% kärnkraft till 25%, fram till 2045. Det kommer innebära att de behöver bygga 24 nya reaktorer.

Sidenote: Förra uran bullmarket tog 3,5 år från start till top, så rejäla diamanthänder behövs här. Om företagen kan 10X som då så är det värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in