2021-03-08, 17:36
Medlem
smoerreboms avatar
Deep yellow, paladin och forsys är i Namibia iaf

Paladin kanske vinner loppet även denna gång.

Ska bli spännande att se hur Rick Rule blir sen när han går i delpension

Kineserna kan brassa på, de har ju kvar det stora trumfkortet sedan när Fed har inflaterat färdigt USD, då öppnar de falluckan och lanserar den nya valutan som ska backas upp av den hemliga guldreserven som de har gnott ihop under ett par decennier.
Citera
2021-03-08, 18:06
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Deep yellow, paladin och forsys är i Namibia iaf

Paladin kanske vinner loppet även denna gång.

Ska bli spännande att se hur Rick Rule blir sen när han går i delpension

Kineserna kan brassa på, de har ju kvar det stora trumfkortet sedan när Fed har inflaterat färdigt USD, då öppnar de falluckan och lanserar den nya valutan som ska backas upp av den hemliga guldreserven som de har gnott ihop under ett par decennier.
Forsys nöp jag idag via nordnet, men paladin kommer jag inte åt med mina wt-brokeass-brokers.
Jag är en stor fan av Rick Rule. Det är fan bara Miley Cyrus som kommer före.

Är det så kineserna planerar göra ? Då blev mina tre guldmynt som kom i posten idag om möjligt ännu vackrare.

Ja, om kineserna har drivor med dollar som de ändå räknar med bli värdelösa är det la bara att handla.
Då är jag bullish till guld så fort fåren börjar tro att faran är över och släpper sina guldaxier till pappsen.

Är det Nalle Puh som pumpar Gamestop idag ?
Citera
2021-03-08, 19:52
Medlem
smoerreboms avatar
Rick Rule är cool, riktig wisecracker, kan inte säga att det är någon annan i den där världen som är bättre och så rolig. Kyosaki är jävligt rolig också men han är inte någon jag tar på allvar, han borde hålla på med standup egentligen. När han var hos Daniela Cambone sist beklagade han sig sorgset över tilltagande polarisering i USA och att det kan bli inbördeskrig för att i nästa stund börja skrävla om att han tjackat på sig stora lager med ammo, 5,56, 9 mm, 38 special etc som han kursar för överpris. Helt obetalbart ansiktsuttryck på Daniela där.

Det finns en skröna om att kineserna har 20 000 ton guld gömt som de ska backa en ny valuta med. Max keiser har snackat om det där i över ett decennium. Jag tror att von greyerz och andra bullion bank snubbar har snackat om det. Jag tycker det är en rolig teori.
Citera
2021-03-09, 17:13
Medlem
Loels avatar
Dags för solsken igen på det gröna guldet
Citera
2021-03-09, 17:43
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loel
Dags för solsken igen på det gröna guldet
Strålande, spoten kröp upp yttepyttelite. Är det nu vi åker som en interkontinental ballistisk skitmissil!

Kineserna håller på med sina möten för fullt. Statens fonder köper axier för att stoppa raset.
Commievarianten av stimmys där pengarna mest går till GME och onlyfans.
Citera
2021-03-09, 19:20
Medlem
bajssprutans avatar
Jag tror dock att det kan vara klokt att smörja ur-anus regelbundet utifall drabbning skulle ske.
Allt spekulativt studsar som en viss djurart jag hyser stor kärlek till.

Jag skulle nog ställa mig avvaktande om jag tänkte handla på elgigantens rea. De har rea ganska ofta.
Kanske är nästa rea billigare. Jag personligen ogillar nymodigheter.

Har lossat lite meh-positioner i andra sektorer och bössan är laddad.
Citera
2021-03-09, 23:24
Medlem
smoerreboms avatar
TA mässigt ser ju mina guld och silver favvisar sjukt intressanta ut nu, det ser verkligen ut som att de ska köra upp dem nu

Det är prövande att sitta still nu
Citera
2021-03-10, 11:54
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
TA mässigt ser ju mina guld och silver favvisar sjukt intressanta ut nu, det ser verkligen ut som att de ska köra upp dem nu

Det är prövande att sitta still nu
Jag har forskat dåligt i ädelmetaller och är primärt inställd på någon standardgruva med bra malm. Vilka är dina favoriter ?
Citera
2021-03-10, 12:30
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Jag har forskat dåligt i ädelmetaller och är primärt inställd på någon standardgruva med bra malm. Vilka är dina favoriter ?
Du har ju hört taktiken tidigare, jag har bränt mig på att ha för mkt juniorer tidigare och kör hög andel producenter men med lite volatilare aktier. Din husgud brukar säga detta också ska man speka i råvaran ska man bara göra det och inte dra på sig andra risker, vet man inte vad man håller på med riktigt så är det ett väldigt bra råd ...

Kinross, yamana, b2, equinox Ross beaty alltså. Är lite sugen på nya aris gold pga Frank giustra och neil woodyer, ev lite k92 och sen mkt små positioner juniorer som jag inte riktigt har bestämt än
Silver First majestic och first majestic , Pan American, silvercrest och Fortuna. Coeur har ju varit väldigt volatil men verkar egentligen inte vara ett särskilt bra bolag, det kanske är pga skulderna som ger bra häv. Mag silver också verkar vara en väldigt vedertaget bra junior. Har nog annars ingen silverexplorer på bevakning ens
Brukar köra lite streaming wheaton också och tar nog lite metalla med. FNV är lite låg beta.

Vet inte vad Richard warke gör nu mer än titan mining, han låg ju bakom min bästa trade ever i Arizona mining.
Citera
2021-03-10, 21:47
Medlem
Zneekahs avatar
Eventuellt lite informativ bild till såna som jag som är vilsna i reaktorn och vill ha en liten överblick över några producenter / market cap / skuld

uppenbarligen är ju detta UUUUs egna bild och parametrar som inte skulle gynna dem har sållats bort.
https://i.ibb.co/19vzw1r/uran.png

I övrigt ju mer man läser om uran aktier ju mer förvirrad blir man, kurser har flugit upp, för att priset på uran tros gå upp, men de har inte gått upp, och om priserna går upp så väntas resultaten flera år senare för uran beställs från kärnkraftverken ett halvt decennium i förväg ungefär, nästan ingen producent verkar aktiv, ebit och p/e och dylika parametrar är liksom all over the place och knappt intressanta, känns som man är inne och spekulerar i 2032s kvartalsrapporter ungefär.
Citera
2021-03-10, 22:10
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zneekah
Eventuellt lite informativ bild till såna som jag som är vilsna i reaktorn och vill ha en liten överblick över några producenter / market cap / skuld

uppenbarligen är ju detta UUUUs egna bild och parametrar som inte skulle gynna dem har sållats bort.
https://i.ibb.co/19vzw1r/uran.png

I övrigt ju mer man läser om uran aktier ju mer förvirrad blir man, kurser har flugit upp, för att priset på uran tros gå upp, men de har inte gått upp, och om priserna går upp så väntas resultaten flera år senare för uran beställs från kärnkraftverken ett halvt decennium i förväg ungefär, nästan ingen producent verkar aktiv, ebit och p/e och dylika parametrar är liksom all over the place och knappt intressanta, känns som man är inne och spekulerar i 2032s kvartalsrapporter ungefär.
Min tolkning är att UUUU är sämre ur ett långsiktigt perspektiv med jokern REE.
Det är primärt en narrativdriven handel med den.

Kolla vilka fyndigheter de sitter på, hur länge de funnits och graden av utspädning historiskt.

Kursen flög nog upp som en liten precum. Spotpriset på uran steg tidigare under året, och cameco plus kazatomprom har stängt verksamhet sedan ett tag.
Mycket riktigt är det här både långsiktigt och retarderat på en ny nivå, men ska du köpa så köp en lottsedel på dippen efter en offering i nån av de bra juniorena.

Köpte morgondippen i First majestic, så nu är den metallen täckt.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-10 kl. 22:17.
Citera
2021-03-11, 18:05
Medlem
Då var man med på Uran tåget med en djävla massa Denison. Har alltid gillat Lundinarna så fick bli dom.

Varit sugen på Uran ända sedan förra toppen 2007.

Som jag förstått så är efterfrågan mycket större än utbudet och att det kunnat varit så i 15 års tid beror på att man använder uran från gamla kärnvapen som man blandar upp och säljer.

Om det är slut på det, och det verkar som det, då kommer uranpriset pressas fort och högt.

Kan bli bra det här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in