Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Jag har forskat dåligt i ädelmetaller och är primärt inställd på någon standardgruva med bra malm. Vilka är dina favoriter ?
Du har ju hört taktiken tidigare, jag har bränt mig på att ha för mkt juniorer tidigare och kör hög andel producenter men med lite volatilare aktier. Din husgud brukar säga detta också ska man speka i råvaran ska man bara göra det och inte dra på sig andra risker, vet man inte vad man håller på med riktigt så är det ett väldigt bra råd ...
Kinross, yamana, b2, equinox Ross beaty alltså. Är lite sugen på nya aris gold pga Frank giustra och neil woodyer, ev lite k92 och sen mkt små positioner juniorer som jag inte riktigt har bestämt än
Silver First majestic och first majestic

, Pan American, silvercrest och Fortuna. Coeur har ju varit väldigt volatil men verkar egentligen inte vara ett särskilt bra bolag, det kanske är pga skulderna som ger bra häv. Mag silver också verkar vara en väldigt vedertaget bra junior. Har nog annars ingen silverexplorer på bevakning ens
Brukar köra lite streaming wheaton också och tar nog lite metalla med. FNV är lite låg beta.
Vet inte vad Richard warke gör nu mer än titan mining, han låg ju bakom min bästa trade ever i Arizona mining.