2021-03-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Ja och alla är otroligt långsökta. Tyvärr inte gris...

Bästa för mig vore om det visade sig vara något annat än D. Oavsett borde Tekniska plockat bort det.
Citera
2021-03-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Skickas bombgruppen ut om det handlar om en funnen död person? Nej. Alltså fanns det någon form av explosivt ämne på platsen.
Givetvis. Dom såg en spräng person med en väska bredvid.
Citera
2021-03-11, 22:59
Medlem
Citat:
MegaTant trodde inte på att du varit på platsen bla..läs lite bakåt.

Många andra som inte tror på att jag varit där. Igår lagade jag sonens jacka som gick sönder nere i skrevan.
Citera
2021-03-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedramlok
Bästa för mig vore om det visade sig vara något annat än D. Oavsett borde Tekniska plockat bort det.

Det var ju några som besökte platsen efter dig, bla Stalker...har han sagt något om det var städat eller om allt låg kvar?
Citera
2021-03-11, 23:00
Medlem
Personligen skulle jag säga hittar man tändstickor eller lagtändare så är det ett uppenbart självmord. Oavsett självmord eller ej - om ni vänner och anhöriga läser - vilket otroligt bra jobb ni gjorde, DA skulle vara stolt över er, ni i familjen och er vänner, försök att inte läsa alla teorier, en del är fel och en del är rätt. Lev efter den bild ni har av DA, inte vad internet säger.
Citera
2021-03-11, 23:01
Medlem
Citat:
Det var ju några som besökte platsen efter dig, bla Stalker...har han sagt något om det var städat eller om allt låg kvar?

Jag tror inte Stalker var där. Lite för sent på eftermiddagen. 3 personer var där men ingen tog ngn bild. Ingen tänkte på hålla telefonen varm.
Först skrev han att han skulle ta "bättre bilder", vilket innebär att det iaf fanns bilder.
Sen hade alla telefoner dött samtidigt.
Tveksamt. Jag hade två telefoner + Powerbank.
Citera
2021-03-11, 23:03
Medlem
Citat:
Jag tror inte Stalker var där. Lite för sent på eftermiddagen. 3 personer var där men ingen tog ngn bild. Ingen tänkte på hålla telefonen varm.
Först skrev han att han skulle ta "bättre bilder", vilket innebär att det iaf fanns bilder.
Sen hade alla telefoner dött samtidigt.
Tveksamt. Jag hade två telefoner + Powerbank.

Blir telefoner snabbare urladdade i ett Naturreservat eller va? Ok då var det förmodligen bara snack.
Citera
2021-03-11, 23:05
Medlem
Stalker skrev även att dom sett polisband, vilket är löjligt.
Fanns inga polisband när jag var där, polisen skräpar inte ned i Tyresta Nationalpark och skulle dom städa det sista så behövde dom inte spärra eftersom inte en käft är där.
Som att spärra toppen på Mt Everest när man kliver upp på toppen.
Citera
2021-03-11, 23:08
Medlem
Citat:
Blir telefoner snabbare urladdade i ett Naturreservat eller va? Ok då var det förmodligen bara snack.

Det var iofs kallt och Iphone dör snabbt, Men då håller man telefonen varm innanför kalsongerna eller under armen.

Skulle jag springa 5 mil skulle inte jag heller ta med telefonen. Meningslöst om den är dör.
Inte säkert den vaknar även om man laddat fullt och stängt av direkt.
Är batt kallt är det obrukbart.
Citera
2021-03-11, 23:09
Medlem
Citat:
Vad skulle det annars vara? Ser ut som ett mänskligt ben eller arm i delar med sot och tygstycken på. Som låg i nästa skreva från fyndskrevan. Vad är liksom oddsen att det är något annat än DA?

Det här blir bara mer och mer mystisk (spännande)! Det finns fler skrevor där, OCH slamsorna var inte i samma skreva som D's kropp.
Som sagt, vill se slamsorna med egna ögon innan jag kan säja vad det är - om ens då? Som tur är kan forensikerna sin sak.
Citera
2021-03-11, 23:10
Medlem
Citat:
Stalker skrev även att dom sett polisband, vilket är löjligt.
Fanns inga polisband när jag var där, polisen skräpar inte ned i Tyresta Nationalpark och skulle dom städa det sista så behövde dom inte spärra eftersom inte en käft är där.
Som att spärra toppen på Mt Everest när man kliver upp på toppen.

Skumt. Men polisen blev ju tipsade efter ditt fynd på bitar av ”gris” och då åkte det troligtvis en patrull dit för att städa lite bättre än tidigare och så satte dom kanske upp nya polisband för att ”skrämma bort” nyfikna.
Fattade nu att kylan gör att batteriet laddar ur fortare.
Citera
2021-03-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det här blir bara mer och mer mystisk (spännande)! Det finns fler skrevor där, OCH slamsorna var inte i samma skreva som D's kropp.
Som sagt, vill se slamsorna med egna ögon innan jag kan säja vad det är - om ens då? Som tur är kan forensikerna sin sak.

Tveksamt om dom gör DNA-analys på det dom lämnat. Om dom ens hämtar det.
Dessutom borde bevisvärdet vara ganska lågt eftersom någon "hanterat" bevismaterialet.
Dom vet ju redan vem som låg där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in