2021-03-09, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-03-08, 21:29 länk
Handfatstrallaren
En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där.
Förgör du mig ’ Förgör jag dig

2021-03-08 , 21:49 länk
Handfatstrallaren
Sitter på en soffa i centrala pulvercity.
Är nedstämd och funderar.
Här satt vi som tonåringar och livet lekte.
Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss.
Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten.
Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera.
Idag finns det sorg i vår vänskap.
Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner.
Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs.
Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer.
Listan är mycket lång.
Snart ska jag gå hem till vardagen igen.
Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag.
Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen.
Vi hoppas på det.
Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.
Listen to 800 grader by Ebba Gold on Spotify: http://open.spotify.com/track/1fxQdkW5tN9CGAyrNIWBOl
Varför förklara när jag slutat tro?
Vad finns det kvar mer än the biggest blow?
Den e så hundraprocentigt effektiv
När den tar våra liv
Vi fryser ihjäl, det är så kallt
Stackars barn
Men snart blir det varmt
Ja, vi fryser ihjäl, det är så kallt
Stackars barn
Men snart blir det varmt
Det blir åttahundra grader
Du kan lita på mej, du kan lita på mej
Åttahundra grader
Människor med stirrande blick
Du grät fast du inte fick
Varma kläder med så kalla kårar
Inte konstigt när jag bara ser dårar
Vi fryser ihjäl...
Ibland känns det ingenting alls
Även när dom hugger av min hals
Bara så jävla tom
När jag väntar på min egen dom
Vi fryser ihjäl...

Umgicks Eva S med GN?

Eva S dog först av alla i cancer.

Förgör cancer mig ’ Förgör jag cancer

Förgör Eva S mig ’ Förgör jag Eva S

Var motivet obesvarad kärlek?

Det skiljer bara tre år mellan Eva S (1960) och GN (1957).

Eva S och GN:s fru MN är båda födda 1960.

Wtf !!!
Är inte detta ett erkännande mer eller mindre ?
2014-1987 är alltså 28 år sedan Eva dödades när han skulle velat ha gjort sin tatuering då.
Ja eller inne på det 28e året.
Han verkar räkna sin tatuering sedan Eva mordet.
Jag trodde aldrig det kunde vara GN men nu med hans märkliga inlägg, tatueringen, närheten till mordplatsen, psykisk ohälsa.
Bitarna har fallit på plats.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-03-09 kl. 10:49.
Citera
2021-03-09, 11:06
Avslutad
Citat:
Handfatstrallaren
En tatuering jag velat göra i 28 år men nu sitter den där.

2021-03-08 , 21:49 länk
Handfatstrallaren
Sitter på en soffa i centrala pulvercity.
Är nedstämd och funderar.
Här satt vi som tonåringar och livet lekte.
Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss.
Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten.
Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera.
Idag finns det sorg i vår vänskap.
Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner.
Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs.
Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer.
Listan är mycket lång.
Snart ska jag gå hem till vardagen igen.
Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag.
Vi hoppas på det.
Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.
Listen to 800 grader by Ebba Gold on Spotify: http://open.spotify.com/track/1fxQdkW5tN9CGAyrNIWBOl
Varför förklara när jag slutat tro?
Vad finns det kvar mer än the biggest blow?
Den e så hundraprocentigt effektiv
När den tar våra liv
Vi fryser ihjäl, det är så kallt
Stackars barn
Men snart blir det varmt
Ja, vi fryser ihjäl, det är så kallt
Stackars barn
Men snart blir det varmt
Det blir åttahundra grader
Åttahundra grader
Människor med stirrande blick
Du grät fast du inte fick
Varma kläder med så kalla kårar
Inte konstigt när jag bara ser dårar
Vi fryser ihjäl...
Ibland känns det ingenting alls
Även när dom hugger av min hals
Bara så jävla tom
När jag väntar på min egen dom
Vi fryser ihjäl...

Umgicks Eva S med GN?

Eva S dog först av alla i cancer.

Förgör cancer mig ’ Förgör jag cancer

Förgör Eva S mig ’ Förgör jag Eva S

Var motivet obesvarad kärlek?

Det skiljer bara tre år mellan Eva S (1960) och GN (1957).

Eva S och GN:s fru MN är båda födda 1960.

Eller så visste Eva S något om GNs läggning?
På den tiden var man knappast öppet bisexuell även om det säkert lågs lite till höger och vänster.
Eva kanske skulle säga något dagen innan hon lämnade Kramfors, hon hade ju inget att förlora längre.
GN citerar en man som begravde sin hund tillsammans med sin husse, precis som Eva och Laban.
Eva skulle avslöja GNs läggning ?
Tänk också att detta var under en tid då HIV/Aids var på tapeten.
Citera
2021-03-09, 12:06
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2012-02-20, 10:31 länk
fisklisa
På flera ställen har det stått att Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.
Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.

Handfatstrallaren
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan.

De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund.

Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen.

Och följde de regler som fanns gav det frid.

2021-03-09, 07:55 länk
MamaGris
Undrar om byborna på "rosornas ö" dödade hunden för att lägga den i samma grav som gubben eller om de gjorde det i efterhand?
rituellt"
Citera
2021-03-09, 12:21
Avslutad
Citat:
2012-02-20, 10:31 länk
fisklisa
På flera ställen har det stått att Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.
Evas och hundens kropp var upplagda på ett "rituellt" sett.

Handfatstrallaren
Göran Gudfadern Nordin
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan. De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund. Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen. Och följde de regler som fanns gav det frid.
De orden skrevs när en mycket mäktig man avslutade sitt liv för snart 400 år sedan.

De är skrivna på hans gravsten som ligger närmast altarringen där han vilar med sin hund.

Då förlitade människor sig på att den enade kraften mellan dem löste problemen.

Och följde de regler som fanns gav det frid.

2021-03-09, 07:55 länk
MamaGris
Undrar om byborna på "rosornas ö" dödade hunden för att lägga den i samma grav som gubben eller om de gjorde det i efterhand?
rituellt"

Eller så var han kanske inspirerad av denne man redan 1987, kanske var det något han läste före sin faders död och det var också den utlösande faktorn att han dödade Eva. Han tyckte sig ha rätten att döda Eva då hon skulle förstöra hans liv genom att avslöja GNs otrohet och kanske sexuella läggning..
Varför väntade GN 28 år på att printa in tatueringarna ?
Är det för att 28 år ett magiskt nummer ?
28 är ett av dom 7 magiska talen: 2, 8, 20, 28, 50, 82, 126.
GN verkar minst sagt vidskeplig och skulle kunna förklara varför mordplatsen var arrangerad som en ritual med hunden tätt intill Eva. Tror personligen Mr P är för mentalt svag för att genomföra något liknande, GN däremot som verkar tro på ritualer och möjligen även offergåvor.
Börjar pusselbitarna falla på plats eller vad anser ni ?
Citera
2021-03-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Eller så var han kanske inspirerad av denne man redan 1987, kanske var det något han läste före sin faders död och det var också den utlösande faktorn att han dödade Eva. Han tyckte sig ha rätten att döda Eva då hon skulle förstöra hans liv genom att avslöja GNs otrohet och kanske sexuella läggning..
Varför väntade GN 28 år på att printa in tatueringarna ?
Är det för att 28 år ett magiskt nummer ?
28 är ett av dom 7 magiska talen: 2, 8, 20, 28, 50, 82, 126.
GN verkar minst sagt vidskeplig och skulle kunna förklara varför mordplatsen var arrangerad som en ritual med hunden tätt intill Eva. Tror personligen Mr P är för mentalt svag för att genomföra något liknande, GN däremot som verkar tro på ritualer och möjligen även offergåvor.

Dåliga vibbar får man i alla fall
Citera
2021-03-10, 09:06
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2021-03-08, 21:49 länk
Handfatstrallaren
Sitter på en soffa i centrala pulvercity. Är nedstämd och funderar. Här satt vi som tonåringar och livet lekte. Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss. Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten. Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera. Idag finns det sorg i vår vänskap. Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner. Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs. Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer. Listan är mycket lång. Snart ska jag gå hem till vardagen igen. Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag. Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen. Vi hoppas på det. Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.

GN verkar ha umgåtts med både Jocke, Snigge, Flax och Eva S.

Alla fyra är nu döda.
Pålles kompis” (smeknamn) anspelar på Eva S.

Pålle = Häst.

Flax har kanske träffat sin vän Eva S igen.

2017-03-18, 19:03 länk
moshes
Missbrukande Flax-som nu avlidit, men tidigare haft en par-relation med offrets syster. Umgicks också med Eva, men inte på tu-man-hand. Eva var mer ett stöd-för honom.
Missbrukande Flax-som nu avlidit, men tidigare haft en par-relation med offrets syster.

Umgicks också med Eva, men inte på tu-man-hand.

Eva var mer ett stöd-för honom.

2021-03-08, 08:42 länk
Sanninggerfrihet
Alltså som jag minns (vilket kan vara fel efter alla dessa år) var ju att ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.

Däremot hennes syster hade ihop det med ett drägg, som kallades flix eller flax eller nåt. Hon var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär, tyckte jag då i alla fall (om jag minns rätt)
Och hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta för mig, han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.

Vänskapsbanden mellan PG och ES är okänd

Men det här är min vaga minnesbild av det hela.
Syster Anneli var på gränsen till socialt missanpassad.

2021-02-28, 14:15 länk
Pudelfrillan
GM måste ha känt el. varit bekant med Laban annars hade han aldrig kunnat locka den uppskärrade, löst springande och skällande hunden till sig så snabbt efter det våldsamma tumult som nyss hade utspelat sig.
GM måste ha känt el. varit bekant med Laban annars hade han aldrig kunnat locka den uppskärrade, löst springande och skällande hunden till sig så snabbt efter det våldsamma tumult som nyss hade utspelat sig.

GM GN kände el. var bekant med hunden Laban genom sin relation till missbrukande Flax, som i sin tur umgicks med både mordoffret Eva S och den socialt missanpassade systern Anneli.

Pudelfrillan har nog rätt!

2021-03-09, 12:21 länk
BerraSWE
2021-03-09, 22:10 länk
MamaGris
Och än värre vibbar blir det om det visar sig att det är den socialt missanpassade systern Anneli som beställde mordet på Eva S genom GN.

2017-03-17, 06:57 länk
MissDetective
http://www.allehanda.se/blaljus/brott/nytt-tips-om-mordet-pa-eva-i-kramfors-ett-bestallningsjobb
17 mar 2017
Nya tipset till polisen: Eva-mordet i Kramfors var ett beställningsjobb, rapporterar SVT

Polisen har fått in ett nytt tips om det 30 år gamla mordet på Eva Söderström i Kramfors. Enligt uppgiftslämnaren ska det röra sig om ett beställningsjobb – värt 10 000 kronor, rapporterar SVT Nyheter Västernorrland.

Den person som utpekas som mördare i tipset har konfronterats av polis, men är i nuläget inte delgiven misstanke om inblandning i mordet.

2021-03-05, 22:24 länk
Sanninggerfrihet
MrP och Eva VAR ett par. Det har kommit fram att kretsen runt Eva visste det
DET VAR MOTIVET TILL BESTÄLLNINGSJOBBET!
Är ni alla sadister som njuter av att skriva som ni gör?
Många av er har nog psykiska diagnoser.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-10 kl. 10:04.
Citera
2021-03-10, 23:09
Medlem
Citat:
2021-03-08, 21:49 länk
Handfatstrallaren
Sitter på en soffa i centrala pulvercity. Är nedstämd och funderar. Här satt vi som tonåringar och livet lekte. Många mycket många har avslutat sin vistelse hos oss. Vi lyssnade på Nationalteatern, Hola Bandola Band och Jonny Rotten. Många var punkare, några Majongklädda och vi gillade att revoltera. Idag finns det sorg i vår vänskap. Inte mellan varandra utan för vi saknar våra vänner. Jocke knivhöggs där ICA:s parkering nu byggs. Snigge frys ihjäl alldeles i onödan, Eva S dog först av alla i cancer. Listan är mycket lång. Snart ska jag gå hem till vardagen igen. Men denna stund alldeles ensammen med min hund behövdes idag. Flax Pålles kompis har kanske träffat sin vän igen. Vi hoppas på det. Nu snart hem men först letar jag reda på 800 grader på Spotify den låt som får avsluta denna sorgestund för vårt gäng.

GN verkar ha umgåtts med både Jocke, Snigge, Flax och Eva S.

Alla fyra är nu döda.
Pålles kompis” (smeknamn) anspelar på Eva S.

Pålle = Häst.

Flax har kanske träffat sin vän Eva S igen.

2017-03-18, 19:03 länk
moshes
Missbrukande Flax-som nu avlidit, men tidigare haft en par-relation med offrets syster. Umgicks också med Eva, men inte på tu-man-hand. Eva var mer ett stöd-för honom.
Missbrukande Flax-som nu avlidit, men tidigare haft en par-relation med offrets syster.

Umgicks också med Eva, men inte på tu-man-hand.

Eva var mer ett stöd-för honom.

2021-03-08, 08:42 länk
Sanninggerfrihet
Alltså som jag minns (vilket kan vara fel efter alla dessa år) var ju att ES var en intellektuell tjej som inte gav sig i lag med vem som helst.

Däremot hennes syster hade ihop det med ett drägg, som kallades flix eller flax eller nåt. Hon var underlig på gränsen till socialt missanpassad, hennes kläder på den tiden visade på misär, tyckte jag då i alla fall (om jag minns rätt)
Och hur den sk. MrP senare kunde ha en relation med henne var då en gåta för mig, han såg ju hyfsad ut och hade haft många tjejer.

Vänskapsbanden mellan PG och ES är okänd

Men det här är min vaga minnesbild av det hela.
Syster Anneli var på gränsen till socialt missanpassad.

2021-02-28, 14:15 länk
Pudelfrillan

GM GN kände el. var bekant med hunden Laban genom sin relation till missbrukande Flax, som i sin tur umgicks med både mordoffret Eva S och den socialt missanpassade systern Anneli.

Pudelfrillan har nog rätt!

2021-03-09, 12:21 länk
BerraSWE
2021-03-09, 22:10 länk
MamaGris
Och än värre vibbar blir det om det visar sig att det är den socialt missanpassade systern Anneli som beställde mordet på Eva S genom GN.

2017-03-17, 06:57 länk
MissDetective
http://www.allehanda.se/blaljus/brott/nytt-tips-om-mordet-pa-eva-i-kramfors-ett-bestallningsjobb
17 mar 2017
Nya tipset till polisen: Eva-mordet i Kramfors var ett beställningsjobb, rapporterar SVT

Polisen har fått in ett nytt tips om det 30 år gamla mordet på Eva Söderström i Kramfors. Enligt uppgiftslämnaren ska det röra sig om ett beställningsjobb – värt 10 000 kronor, rapporterar SVT Nyheter Västernorrland.

Den person som utpekas som mördare i tipset har konfronterats av polis, men är i nuläget inte delgiven misstanke om inblandning i mordet.

2021-03-05, 22:24 länk
Sanninggerfrihet
MrP och Eva VAR ett par. Det har kommit fram att kretsen runt Eva visste det
DET VAR MOTIVET TILL BESTÄLLNINGSJOBBET!
Är ni alla sadister som njuter av att skriva som ni gör?
Många av er har nog psykiska diagnoser.

Nej, jag tror inte att det är systern eftersom polisen (som ju vet vem som gjorde detta) ändå menar att det skulle vara bra för de anhöriga om mordet klarades upp, alltså att det skulle komma fram konkreta bevis. Och det är väl bara hon som är anhörig. Hade hon då vart skyldig så skulle det ju tvärtom inte varit bra för henne om sanningen kommit fram.
Citera
2021-03-11, 12:36
Avslutad
Polisen lär veta vem som lämnande in tipset om beställningsjobb. Antingen är det mördaren själv som fått en snilleblixt och kommit på ännu en lögn för att förvilla polisen. Bara mördaren själv skulle tjäna på denna lögn.

Finns det ens någon som helst logik i ett beställningsjobb??
Hon var knappast skyldig någon pengar eller droger?

Kan det vara så att Eva lekte med fel kvinnas pojkvän varpå någon i vänskapskretsen beställer ett mord.

Varför just 10.000kr och vem skulle då ha utfört handlingen. Ingen vettig skulle tycka det vore värt 10.000 om inte personen också hade någon hållhake, eller att Eva visste för mycket. Kanske var det GNs hemliga pojkvän som Eva skulle avslöja.

Något kärleksdrama mellan GN, MR P och Eva. Kanske var GN en sån där som älskade med folk i smyg. Kanske skulle hon träffa GN där i buskarna kvällen innan hon skulle flytta.

Fick kanske GN inte vara med i Evas umgängeskrets och därmed kände sig utanför varför han hämmades på Eva. Eva kanske var GNs biljett in i orgier i denna kompiskrets.
Citera
2021-03-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
Guran är en mycket snurrig människa, det har han alltid varit.

Efter Palmemordet ringde han till spaningsledningen och sa att mördaren suttit i väntsalen på Tågstationen i Kramfors några dagar efter mordet.

Och hur Guran kunde få jobb på SJ fattar ingen, allra helst inte dem han jobbade med där.

Vad grundade Guran det antagandet på, att det skulle vara Palmes mördare som satt i väntsalen på Tågstationen? Var det p.g.a någon likhet med fantombilden eller anser sig Guran ha klärvojanta förmågor?
Citera
2021-03-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Vad grundade Guran det antagandet på, att det skulle vara Palmes mördare som satt i väntsalen på Tågstationen? Var det p.g.a någon likhet med fantombilden eller anser sig Guran ha klärvojanta förmågor?

Guran är sjuk och det har han varit i alla år. Anledningen till att han sade som han sade var att han alltid vill synas, höras eller ta plats.

Inte var det nån som ens liknande fantombilden, han ljög för att få uppmärksamhet.

Redan som ung var han inlagd på ett dårhus för unga säger dom dom vet och känner till fakta om dåren.j
Citera
2021-03-11, 22:44
Avslutad
Citat:
Guran är sjuk och det har han varit i alla år. Anledningen till att han sade som han sade var att han alltid vill synas, höras eller ta plats.

Inte var det nån som ens liknande fantombilden, han ljög för att få uppmärksamhet.

Redan som ung var han inlagd på ett dårhus för unga säger dom dom vet och känner till fakta om dåren.j

Skulle tro att han är en som psykiskt sjuk i perioder, det verkar iaf så, kanske schizofren.
Bara en sån sak som han skriver att Eva S dog i cancer.
Om det inte är någon annan Eva S.
Men kanske Eva S var som cancer för honom.
Eva S kanske hade sett GNs mörka sida i hans unga dagar och hon var tvungen att tystas ner.
Citera
2021-03-11, 23:03
Medlem
Citat:
Guran är en mycket snurrig människa, det har han alltid varit.

Efter Palmemordet ringde han till spaningsledningen och sa att mördaren suttit i väntsalen på Tågstationen i Kramfors några dagar efter mordet.

Och hur Guran kunde få jobb på SJ fattar ingen, allra helst inte dem han jobbade med där.

Skriver under på att Guran är en mycket snurrig människa som omöjligt kan ha passerat någon Kramforsbo obemärkt.
Att han gillar att synas och höras är helt klart! Ingen kan ha undgått att lägga märke till honom när han styrt gräsklipparen iklädd endast tighta, rosa, tanga!

En gång i tiden jobbade han visst på krematoriet och tjänade extra genom att ta reda på tandguld från liken.
Tidigt 80-tal började han som överårig plugga på gymnasiet. Under en lektion vägrade han låta läraren hjälpa honom eftersom läraren inte hade en blå Ballograf-penna!!! (Han gav upp studierna efter en kort period)

Frågan är om han skulle kunna ta livet av någon? Svårt att säga men psyket är absolut inte under kontroll hos den mannen så vad vet man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in