Citat:
Ursprungligen postat av
efterskalvet
Kan inte bara varit jag som motvilligt fnittrade till vid åsynen av Lars som gosade ned sig i sängen med DN:s ledarsida efter Ellinors mentala semi-breakdown när hon behövde honom som mest? ”Fri hopp och lek i 30 minuter”...
Obs: sorgligt i grunden förstås. Och säkert lite fulklippt.
Jag håller helt med. Det var helt bisarrt att se. Glada spralliga Lars har en fru som haft en total mental breakdown under deras gemensamma yogapass. ”Åh, vad fint!” Säger Lars. Upp på rummet varpå han säger att han ska ta en nap och gosar ner sig i sängen med en papperstidning (DN). Helt bisarrt.
Hade min fru reagerat så en sommardag hade jag köpt några flaskor vin, dukat upp en picnic i skogen med tända ljus för att försöka förstå vad som tynger hennes hjärta så otroligt. Hon mår ju inte bra alls.
Jag förstår Ellinor. Stackars tjej. Det är kört för dessa två, hundra procent säkert. Lars saknar empati.
Om jag byttes ut mot Johan i programmet hade första bråket uppstått vid dammsugningen. Vi hade löst det. Någonstans under kvällens avsnitt hade jag skickat hennes kolbulle åt helvete medan jag åt min. Därefter hade jag ställt mig upp och ifrågasatt produktionen live hur i helvete de tänkt när de parat ihop mig med en rabiat feminist som dessutom verkar lida av narcissistisk personlighetsstörning.
Thats me.