Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det hade tydligen inte spelat någon roll enligt Binninge.
Jag trodde du hade svårt för att fatta, men nu har du fattat. Allt är inte pengar.
Det är för Esbjörn motbjudande att Ebba Busch går in i släktens alla skrymslen, när hon visat förakt för alla de minnen han har om en svunnen tid, där huset repsenterar människor han älskat som nu är döda. Det är bara minnen kvar. Men de människorna fanns, och trots sin höga ålder har Esbjörn varit någons barn.
Jag har förstått det, och skulle känna precis likadant som Esbjörn. Att mina äppleträd och körsbär, och andra träd mejas ner i en motorsågsmassaker av en s k dam, som lyckats nå en position utan den värdegrund och utbildning som jag själv har. En dam som tycker att hon är den nya överklassen och uppför sig som om det är hon som har rätt, trots avsaknad av moral.
Om mitt hus skulle benämnas som ruckel i Aftonbladet, och när mina vänner och släkt smutskastas på Facebook av en person som Ebba Busch, då handlar det om principer och inte om pengar.
Om man inte förstår hur kränkt Esbjörn är, och erbjuder 200.000 kronor är man dum. Esbjörn är 81 år och det han har är pengar så det räcker livet ut.