Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Du anklagar "Takadongtakadang" för att försöka påverka. Kan inte samma sak sägas om dom flesta skribenter på Flashback? Vi uttrycker våra åsikter, och hoppas att andra ska ta intryck. Varför riktar du då anklagelsen mot 1 specifik skribent, istället för mot alla skribenter?
På tal om desinformation, så är du ganska flitig med att prata om sjukdomens "mortality rate" utan att specificera att måttet anger dödsfall i förhållande till hela befolkningsmängden, och inte bara dom personer som har genomgått infektion. Men det du anger är inte riktig "mortality rate" som anger dödlighet i hela befolkningen. Det du syftar på är "specific mortality rate" vilket innebär hur stor andel av befolkningen som har dött av en specifik orsak. Men du är dålig på att förklara att du syftar på "specific mortality rate", och du är dålig på att förklara vad det är i dina inlägg.
Resultatet är att du ger sken av att sjukdomen som mycket ofarligare än den är.
Sedan sitter du och klagar på att andra medlemmar inte tar till sig av dina fakta.
Varför skulle "Takadongtakadang" inte få uttrycka sig här på Flashback? Jag tycker att det är intressant med en skribent som är insatt i situationen i Storbritannien, eftersom Storbritannien är ett land som utmärker sig beträffande vaccinationer.
Jag har inget personligen emot någon här inne.. inte ens emot Takadongtakadang
All får absolut uttrycka sin åsikt.. det är det som liksom är hela poängen med ett forum.
Så långt är vi nog överens.
Det jag vänder mig emot är den envishet som Takadongtakadang uppvisar genom att hela tiden prata om CFR... CFR må vara relevant i hans arbetsutövning.. men mindre relevant för mig och många här inne.
Vad Takadongtakadang har för arbetsuppgifter är fullkomligt ointressant... och varför just hen behöver räkna på CFR eftersom det är vad hens "beställare gett i uppdrag".
Vi diskuterar de restriktioner och konsekvenserna av dessa samt den skräckpropaganda som sprids.
Ja.. jag pratar om Moratlity Rate.. men lika viktig är IFR.. och till viss del CFR
Kika på mina tidigare inlägg så kommer du se att jag försöker belysa frågan från alla vinklar.. men alltid med siffror och källhänvisning.