2021-03-27, 15:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
1. Skydda sig själv och andra mot eventuell spridning av viruset.

2. Det fungerar på många ställen.

Det gör ju inte det. Det står tillochmed på munskydden som säljs. Skyddar inte mot luftburen smitta. Har inte fungerat någonstans. Kolla exempelvis i usa hur det gått om du jämför delstater där munskydd varit obligatoriskt vs icke-obligatoriskt. Det man kan se är att kurvan plattats till bättre i staterna där det inte varit masktvång.
Citera
2021-03-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det gör ju inte det. Det står tillochmed på munskydden som säljs. Skyddar inte mot luftburen smitta. Har inte fungerat någonstans. Kolla exempelvis i usa hur det gått om du jämför delstater där munskydd varit obligatoriskt vs icke-obligatoriskt. Det man kan se är att kurvan plattats till bättre i staterna där det inte varit masktvång.

Jag skrev andningsskydd, inte munskydd.
Citera
2021-03-27, 15:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag skrev andningsskydd, inte munskydd.

Du behöver nog skyddsglasögon också... men bästa skyddet är fortfarande en bra hälsa och ett bra immunförsvar.

Gå runt och vara rädd är nog inte så bra..
Citera
2021-03-27, 15:17
Medlem
Citat:
Du behöver nog skyddsglasögon också... men bästa skyddet är fortfarande en bra hälsa och ett bra immunförsvar.

Gå runt och vara rädd är nog inte så bra..

Skyddsvisir är nog bättre än skyddsglasögon.
Citera
2021-03-27, 15:35
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Därför att vid lockdown kunde man inte se en märkbar skillnad i antal sjukhusinläggningar mellan de vaccinerade och de ej vaccinerade. Det kan man nu.

Du har fel, helt enkelt.
Det är inte förvånande att man ser någon effekt av massvaccineringen, men en stor del av effekten skull ju likafullt kunna komma från lockdownen. Varför har ni annars lockdown? För att djävlas med folk? För att plocka politiska poänger?
Citera
2021-03-27, 15:41
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Andningsskydd kombinerat med visir hjälper en del för att minska smittspridningen.

Tycker det låter mer som att minska andningen?

... men kör du på.
Citera
2021-03-27, 15:44
Medlem
Citat:
Åker inte t-bana. Men av det jag hört är det väldigt få som bär munskydd där.

Det varierar. Gröna linjen i fredags eftermiddag bjöd på många munskydd.
Citera
2021-03-27, 15:47
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Sådana som dig har betalt för sådana som mig? Undrar bara när du drar in dessa pengar när du sitter här och skriver dina skitnödiga inlägg dag ut och dag in...

Kloka investeringar kallas det.

Jag är inte för snabba cash, utan för affärer där pengarna jobbar för mig med låg risk.
Citera
2021-03-27, 15:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Skyddsvisir är nog bättre än skyddsglasögon.

Var tror du luften tar vägen om du har ett andningsskydd på dig? Det lär inte skydda den som är bredvid dig så bra.. det bästa är nog bara att undvika trängsel.
Citera
2021-03-27, 15:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det varierar. Gröna linjen i fredags eftermiddag bjöd på många munskydd.

Ja det känns kanske bra för somliga... med betoning på känns.
Citera
2021-03-27, 15:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det här handlar inte om att vi som är kritiska till alarmism inte respekterar andra och håller avstånd mm.

Däremot så finns det väldigt lite som tyder på att du hjälper till genom att bära munskydd. Det är fruktansvärt överdrivet och blivit mer en symbolfråga än ett seriöst skydd mot covid-19 för riskgrupperna.

Nu använder jag ju FFP3 skyddsmask för att skydda mig själv. När inte alla använder skydd så bör man skydda sig själv så gott det går.
Citera
2021-03-27, 15:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu använder jag ju FFP3 skyddsmask för att skydda mig själv. När inte alla använder skydd så bör man skydda sig själv så gott det går.

För vadå? Tillhör du någon riskgrupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in