Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Ja läkare är inga perfekta gudar på något sätt. De kan vara antisociala, narcissistiska, de kan vara pedofiler, med mera. Att vara läkare är inte ett intyg för att man är någon ängel precis
Bra gjort av dig att polisanmäla! Mer sådant.
Läkare blir många för att de kan, de orkar med att plugga och får tillräckligt bra betyg för att slutföra studierna. Det säger dock inte mycket om hela deras intelligens eller mentala kapacitet. Många läkare har bara plöjt igenom den studielitteratur som finns, men har inte tillräcklig analytisk förmåga och logiskt tänkande för att upptäcka och behandla problem, utan kommer ofta fram till horribla och helt felaktiga analyser som kan vara rent förödande, i värsta fall dödligt, för patienten.
Ja, detta är så absurt att det är nästan otroligt, men så fungerar det. Det borde finnas ordentliga tester för kunna få legitimationen, tester som visar att läkarna trots allt kan analysera och upptäcka problem, och sen komma med bra lösningar på problemen.
Många gånger får patienterna själv leka läkare och analysera sina egna problem för att komma någon vart inom vården och detta är en stor skam. Nu ligger det naturligtvis ett stort ansvar även på patienten i fråga, att kunna förmedla bra och sanningsenlig information, men ofta hjälper det tyvärr inte om patienten så är otroligt påläst själv, läkaren SKALL bara sätta sig på tvären, allt för att veta bäst, en narcissistisk egenskap om man så vill.
Här har vi en intelligent själ!
Du förklarar verkligen så fint och detta är nånting jag är införstådd i.
Markerat har jag upplevt. Det är första gången någon sätter fingret på nånting jag inte gjort tidigare men allt stämmer verkligen till 100%.
Kudos! Ha en fortsatt trevlig kväll!