Citat:
Det där stämmer inte. Det är återigen TP som blandar bort korten. JA pratade med JÅS men han pratade även med en man i 50-60-årsåldern med keps. Det är ingen ihopblandning det handlar om. Att LL nämner SE i ett senare förhör kan jag hålla med om att det kanske inte är tillförlitligt men när TP drar fram vittnen efter 30 år som kanske tror att SE kan ha varit på Skandia 3/3 så varför ska LL sopas bort då? Det är cherrypicking på högsta nivå, eller på lägsta nivå rättare sagt.
Finns inte en endaste som minns honom från mp från de inledande förhören. Vittnet JA blandade ihop SE med en välklädd herre som kom fram till deras bil. Det är vittnet JÅS (som berättar just detta). Detta försökte man ju bukt med och frågade SE om i förhöret från 25 april, om han gått fram till någon bil, pratat med ett vittne, men det sa han bestämt nej på vid två tillfällen. Skulle JÅS ljuga att han pratat med JA vid deras bil? Varför?
Håller annars med, att vissa saker som har med SE att göra, har fått orimliga proportioner. Som jag skrivit förr, bara för att SE INTE är gm, så innebär det ju inte att han automatiskt blir det vittne han utger sig för. Är han inte gm, så är han heller inget vittne, han blir ju inte synligare bland folk under de 20 minuterna bara för att man bestämmer sig för att han är oskyldig. Och är han oskyldig, ja, då är han ju ett "vittne" som stod så pass långt bort att ingen noterade honom under tjugo minuter, då blåljög han om alla sina förehavanden. På något annat vis kan det ju inte vara. Eller tänker jag fel?
Håller annars med, att vissa saker som har med SE att göra, har fått orimliga proportioner. Som jag skrivit förr, bara för att SE INTE är gm, så innebär det ju inte att han automatiskt blir det vittne han utger sig för. Är han inte gm, så är han heller inget vittne, han blir ju inte synligare bland folk under de 20 minuterna bara för att man bestämmer sig för att han är oskyldig. Och är han oskyldig, ja, då är han ju ett "vittne" som stod så pass långt bort att ingen noterade honom under tjugo minuter, då blåljög han om alla sina förehavanden. På något annat vis kan det ju inte vara. Eller tänker jag fel?